Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Muriel

Muriel

24-07-2009 om 07:49

Kindvriendelijke aires in frankrijk

In 1999 stond er een artikel in de Kampioen van de ANWB met leuke, kindvriendelijke aires langs de Franse autoroutes. We hebben er járen geleden een keer dankbaar gebruik van gemaakt, maar ik kan het nu nergens meer vinden. Ook schijnen er overzichten van aires in boekvorm te bestaan, ook in het Nederlands.

Kan iemand mij hier aan helpen of me verder op weg helpen? Ik vind het leuk op onze vakantie naar Spanje onderweg aires met speeltuintjes of andere activiteiten voor onderweg op te zoeken. Misschien heeft iemand tips? Onze dochters zijn 7 en 10 jaar oud.

Groetjes,
Muriel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

24-07-2009 om 08:07

2 soorten

Ken de boeken niet, maar je hebt grofweg 2 soorten aires en ze komen meestal om en om. De grote bij een tankstation. Hier is het meestal erg druk met verkeer etc en kun je niet even lekker spelen, wel hebben ze schonen toiletten. De andere aires zien er heel gezellig uit met speeltuintjes, picknickplaatsen etc, maar daar zijn de toiletten weer een verschrikking. Van die metalen zonder bril en mega-vies. Het handigst is dus eerst op de ene aire te stoppen om naar de wc te gaan en dan even verder te rijden naar zo'n landelijke aire om te pauzeren.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-07-2009 om 13:14

Lastig...

Ik snap precies wat je bedoelt Muriel, wij hebben datzelfde artikel ook een aantal jaar in de auto mee gehad. Maarja, sinds we kinderen hebben zijn we 'm kwijt...
Er zijn veel speeltuintjes met een wipkip of een halve glijbaan, maar daar stonden juist de plaatsen in die er echt uit sprongen, zoals die met de paddestoelen langs de route du soleil. En een andere hele ruime, met neveldouches, een stukje voorbij Lyon, maar die we nooit meer teruggevonden hebben.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-07-2009 om 13:43

Ja, die bedoel ik!

Je weet wat ik bedoel dus. Ik wil geen wipkip en geen picknickveldje, want die zijn er overal. Het ging om de echte leuke dingen. Kabelbaantjes enzo. Met neveldouches, ik was het alweer vergeten, maar inderdaad, die stond er ook bij. Volgens mij kon je ook nog ergens een stukje kanovaren. Niet dat ik dat gauw zou doen onderweg, maar toch...

Is er iemand die aan dat artikel kan komen, please????

Groetjes,
Muriel

Aire de jugy

Ken het artikel niet, maar de aire met de kabouters is Aire de Jugy, tussen Chalon sur Saônes en Tournus. Wordt al kilometers van te voren aangekondigd met grote kabouters langs de snelweg.

Chris

Kabouters is natuurlijk paddestoelen

Maar goed ze horen ook bij elkaar.

Chris

Maarlen

Maarlen

25-07-2009 om 21:05

Link volkskrant

Heb je iets aan dit artikel?:

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article644357.ece/Een_reus_om_op_te_springen

Groetjes, Maarlen

Google

hoi
ik ben vanmiddag ook gaan google-en om leuke aires en info te vinden, wij gaan over 3 weken naar zuid frankrijk. Aire de Jugy springt overal bovenuit, is vlak na afslag Briancon tussen Chalon en Macon.

Er wordt ergens gemeld dat de aire met de neveldouche vlak na de route du soleil op de A9 is. maar welke? ik zou het ook graag willen weten.

Op een aire tussen Toul en Langres is er Aire de Lorraine-la-Trelle met een soldatenthema.... en er werd vermeld dat er op de aire De Dijon een leuke speelplaats is, net als bij de Aire de pont de l'isere (251 km na Jugy), bij de laatste hebben ze een McDonalds.

kortom...ik ben niet veel wijzer geworden en hoop op mensen die al terugkomen van vakantie en hun ervaringen kunnen vertellen?

Gruffalo

Gevonden

een aire met een buitendouche, vlak voor nimes heet Aire de Nabrigas.

Groetjes
Gruffalo

Muriel

Muriel

01-08-2009 om 11:40

Op de valreep

voor wij vertrekken: Bedankt allemaal!

Ik ben er nu achter dat zowel Aire de Jugy als Aire de Nabrigas prima in ons reisschema passen. Enne, het zal wel megadruk zijn op die Aire de Jugy, maar het ziet er zo leuk uit, dat is zeker iets waar de kinderen van onder de indruk zullen zijn.

Groetjes,
Muriel (die zo vreselijk blij is met OOL)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.