Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sinilind

Sinilind

28-02-2010 om 10:50

Kroatië: waar, en hoe?

Dag allemaal
we zijn de zomervakantie aan het plannen en denken steeds meer aan Croatie. Ik heb zelf 7 weken vrij (ja luxe, het onderwijs) en man maar 2,5 week, wat ook te kort is om naar de VS te gaan zoals we eerst bedacht hadden. Maar nu: wat is het leukste plek in Croatië? We houden allebei veel van mooie natuur en oude stadjes bezichtigen, voor zoon van 8 is het leuk als er ook wat NL-talig kinderen in de buurt zijn omdat hij anders zich enorm gaat vervelen (oudste gaat niet mee, helaas, die trekt haar eigen plannen). Dus we zitten te denken aan bungalowpark of mooie camping ergens. Wie heeft ervaring? Het mag duur zijn (hoeft niet), we hebben het liefst een camping of bungalowpark met ruime plekken en niet te veel herrie (dus geen disco tot midden in de nacht en scheeuwende Engelse en NL Jongeren...). Mooie zandstrand op loopafstand, geen huisdieren. Weet iemand iets?
Bedankt
SIni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bianca

Bianca

28-02-2010 om 13:22

Ook toevallig!

Hoi Sini,

Ik heb net mijn berichtje neergezet en zie nu jouw berichtje boven die van mij. Wij hebben een zoon van 7, die zich erg snel verveelt, zou grappig zijn als we toevallig op dezelfde camping terecht komen!

reina

reina

28-02-2010 om 18:11

Kroatië

Een heerlijk vakantieland. Zelf vind ik het deel onder Istrië het leukst tegenwoordig, omdat Istrië wel héél toeristisch geworden is. Campingtips heb ik niet echt, want wij zoeken de kleine campinkjes op, campinkjes pal aan zee, maar zonder gedoe verder. Wat me wel opvalt is dat er óf kleine campings zijn óf megagrote en/of heel drukke. Wij gaan altijd op de bonnefooi en zijn in Kroatië heel wat keren doorgereden omdat het superdruk was. Ik weet nog wel een leuke camping net in de hoek Slovenië/Kroatië, dus wel Istrië, maar helemaal bovenin , als je geïnteresseerd bent wil ik de naam wel voor je opzoeken.
Een bekende camping, maar eentje waar ik hard wegrende, zo druk, is die in Umag, ik ken het nog als Gadin Laj. maar nu is het megagroot en druk, daar zou ik niet voor kiezen. Bij Sibenik heb je ook een stuk waar campings en hotels bij elkaar liggen (ken ik ook nog van toen het kleinschalig was ), wij vonden het te groot, maar misschien is dat wel wat je zoekt, volgens mij heet het Solaris. Mocht je geinteresseerd zijn in een kleinere camping, direct aan zee, ten zuiden van Sibenik, dan zal ik ook daarvan even kijken hoe het heet (Jasenice?), wij vonden het er heerlijk. Sibenic is sowieso een leuk stadje!
Wat je zeker moet doen als je in Kroatie bent is naar de Plitvicemeren gaan, of, als je daar te ver vandaan zit, naar de Krka-watervallen ( veel minder spectaculair, maar ook zeker de moeite waard.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.