Vakantie en uitjes

vivo
04-04-2010 om 18:54
Lange autoreis nl-turkije, hoe zit het met hotels?
Wij spelen met het idee deze zomer het vliegtuig een keer niet nemen en een lange, lange autoreis maken;
Nederland
Duitsland
Oostenrijk
Servië
Hongarije
Bulgarije
Turkije
Wie heeft dat al eens gedaan?
Hoe zit het met hotels onderweg? Prijzen, moet je reserveren, kunnen de kinderen op de kamer etc...
Wat moeten we verwachten qua tolwegen?

reina
04-04-2010 om 22:33
Nooit gedaan
Ik zou zeker met zo'n lange rit niet gaan reserveren of je moet het heel ruim nemen. Het is zo moeilijk inschatten wanneer je waar bent gezien files, omleidingen etc etc. Ik zou dan veel liever relaxed rijden en zien waar je tegen de avond bent. Volgens mij moet dat lukken, net zoals dat lukt als je naar Zuid-Europa rijdt (wij hebben nog ooit gereserveerd voor onderweg-hotels)

Puck
04-04-2010 om 22:55
Pffff
Met kinderen? Zo'n lange autoreis (en ook weer terug). Bijzondere kinderen als ze dat leuk gaan vinden. Sorry, geen bruikbare tips.

Tihama
04-04-2010 om 23:18
Turkse collega
Ik heb een Turkse collega die dit een paar keer gedaan heeft. Hij had meestal uitgebreide verhalen over problemen. Vooral in Bulgarije scheen je genoeg omkoopgeld bij je te moeten hebben om trammelant te vermijden.
De laatste jaren vliegt hij overigens alleen nog maar. Stukken relaxter.
Tihama

dirksmama
04-04-2010 om 23:47
Turkije?
Ik ken een aantal mensen die dat elk jaar doen MET kinderen. Maar die rijden aan één stuk door, wisselen elkaar aan het stuur af. En inderdaad, veel corruptie en intimidatie onderweg.

makay
05-04-2010 om 06:18
Via Italië
Vandaaruit gaat er een boot (waar je met de auto op gaat) rechtstreeks naar izmir.
Het zijn hele grote boten waar vaak ook vanalles op te doen is.
Dit lijkt mij relaxter dan via bulgarije en zo.
Makay

vivo
05-04-2010 om 13:40
Dank
Bedankt voor jullie reacties!
Jullie hebben gelijk, Turkse Nederlanders doen dit vaak.
Ik heb ondertussen een overvloed aan informatie en tips van Turkse fora gehaald.