Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Leerzame uitstapjes, tips??!

Ik ga graag in de vakantie met de kinderen op stap naar dingen die leerzaam zijn en liefst zo kleinschalig mogelijk. We hebben er veel gedaan maar de voorraad is nu even op, en de vakantie duurt nog 2 weken! Ik had bedacht bijv. een imker bezoeken, maar na informeren bij 3 adressen uit de gouden gids stop ik er mee, want die mensen zitten -begrijpelijkwijs- niet altijd te wachten op bezoekers. Maar er moet toch wel ergens een in Nederland moet zijn die dat WEL met plezier doet?!?

We zijn bijvoorbeeld eerder al naar kaasboerderij geweest, een kleine Hortus Botanicus met een uitgebreide hoeveelheid cactussen, een piepklein en vrij onbekend museumhuis van rond 1900 in Rotterdam Noord, om wat dingen te noemen. Ik kwam dat dan toevallig tegen en de kinderen vonden het geweldig.

De gebruikelijke musea doen we natuurlijk ook, maar die zijn voor iedereen goed toegankelijk en gemakkelijk te vinden. Ik bedoel juist de bijzondere dingen.

Daarom vraag ik het hier op het forum.
Bestaan er mensen die zulke uitstapjes doen met hun kinderen en wie heeft er mooie tips??? (omgeving Rotterdam is het meest welkom...)
Ik denk bijv. aan een bezoek aan bijv. een fabriek, hoogovens (..kan dat nog?), een imkerij dus, of iemand met een bijzondere liefhebberij.

Ik hoop op wat tips en ik ben ook altijd bereid tips te geven voor wie interesse heeft!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

11-08-2009 om 22:24

Boerderij

Mijn oudste heeft vorige week een dagje "gewerkt" op de stadsboerderij. Erg leerzaam, kleinschalig (toen 5 kids, maar max. 10) en nog onwijs leuk ook. Is in Z'meer, maar andere stads/kinderboerderijen bieden dit vast ook aan.

vivo

vivo

15-08-2009 om 14:06 Topicstarter

Linda

Dag Linda,

Alvast bedankt voor je tip!

Ik ben zelf nog wat grondiger verder gaan zoeken (omdat er verder weinig reacties komen) en met succes.
Ga met de kinderen nachtvlinders bekijken met een groepje ecologen (tijdens de 'nacht van de nachtvlinders') en de wereldhavendagen bieden ook allemaal interessante kijkjes in bedrijven om de haven heen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.