Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-07-2009 om 11:36
Over 2 weken heb ik eindelijk vakantie! De kinderen (2 meiden) kijken er al echt naar uit, ze weten dat echte grote uitstappen er niet inzitten puur vanwege het feit dat het financieel niet lukt.
We gaan 1x naar een pretpark en de andere dagen moeten we invullen op andere manieren.
Zwembad is er één van, maar hoe kan ik de rest van de weken volbrengen op een leuke maar goedkope manier? (omgeving Rotterdam)
29-07-2009 om 20:26
Museumjaarkaart
investeer in een museumjaarkaart en je bent m.i. onder de pannen. Kijk even op www.museumjaarkaart.nl Verschillende musea zijn wat mij betreft een stuk leuker dan een pretpark. Denk even aan Spoorwegmuseum, het Watermuseum, Aviodrome, Ecodrome (oke, beetje suf, maar goed dat is hier om de hoek en de kinderen vinden het vaak geweldig, er is een fijn terras, jij met boek, kinderen het ecodrome in...).
groetjes van Purk
30-07-2009 om 00:14
Corpus
- Naar de bieb, boeken lenen en tijdschriften lezen
- Buiten zwemmen (als t mooi weer is)
- Koekjes bakken
- Kookwedstrijd houden met elkaar
- NS wandeling maken en een picknick mee
- Fietstochten maken
- Knutselproject verzinnen waar je mee vooruit kunt
- Pot latex kopen en een muur verven in een leuke kleur
- Logeerpartij organiseren
- Roeibootje huren
- Klusjes in huis waar ze een klein bedragje mee kunnen verdienen ( daar heb je ook nog wat aan)
- Kijken wat de gemeente organiseert (meestal goedkoop)
- Toneelstuk verzinnen en laten opvoeren
- Inrichting van het huis samen veranderen
- Tent opzetten bij kennis met een grote tuin
- Vrienden opzoeken die je lang niet gezien hebt
en kijk ook eens bij: http://www.uitmetkinderen.nl/zoeken/zoekprijs.htm#Zuid-Holland
- Ook leuk maar niet echt goedkoop: www.corpus-experience.nl (in Leiden)
Succes!
Jonne
30-07-2009 om 10:42
Leiden
Toevallig zijn we vorige week in Leiden geweest (naturalis). Kinderen zijn deze periode gratis, voor zover ik weet in alle Leidse musea. Scheelt je toch flink wat.
Jessica