Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-09-2026 om 22:04
volgend weekend gaan man en ik een lang weekend naar Lissabon, we hebben daar 2 volle dagen samen, 1 dag gaan we elks ons weegs en dan nog een paar uurtjes op maandagochtend.
Uiteraard heb ik al vanalles opgeschreven om te zien daar, maar wie is er geweest en heeft nog tips voor must-sees, must-do's en evt een interessant museum?
Alvast dank
Marit
20-09-2026 om 00:08
De downhill fietstocht vonden wij vorig jaar erg leuk om te doen. Je gaat met een gids op de fiets door de stad en komt op plekjes waar je anders misschien niet komt. Ook zijn we bij een fado avond geweest. Die was heel erg goed. Het was een klein restaurant, in een achteraf straatje. Heel mooie muziek en superlekker eten. Ik zal kijken of iemand hier de naam van het restaurant nog weet, maar dat wordt dan wel morgen. Ze slapen al😀
20-09-2026 om 09:36
Geweldige stad, ben er 2x geweest.
Ik zou 1 dag stad doen. Fietstour met gids is in elke stad een aanrader, dan zie je heel veel. Fado in restaurantje zou ik ook echt doen.
Azulejos (tegeltjes)museum vond ik ook erg leuk.
Doet die oude lift het weer na het ongeluk? Kom je met de fietstour vast langs. En je komt dan vast ook boven bij het kasteel. Ik neem aan dat ze daar elektrische fietsen hebben met alle hoogteverschillen
.
Andere dag met tram naar Belem naar het Hieronimosklooster met de prachtige kloostergangen. Die mag je niet missen. Rechts van het klooster kan je pasteis de Belem eten. Is ook een must.
Portugal is sowieso een heerlijk vakantieland. Jammer dat het zo ver is om naartoe te rijden, waardoor veel mensen erheen vliegen.
20-09-2026 om 11:50
je hebt er een interessant medisch museum, als je van weefsels en specieMen op sterk water houdt.
Maar vooral geniet van de uitzichten, ga niet in de touristen team, zie je een kerkdeur open staan neem vooral een kijkje.