Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Flora B

Flora B

10-01-2010 om 15:49

Losse vlucht

Wij zijn altijd van de complete pakketvakanties maar voor een stedentrip zou ik graag een losse vlucht willen boeken.
Het liefst zo'n lowbudget maatschappij, maar hoe gaat dat in zijn werk.
Wie kan mij hier bij helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

10-01-2010 om 16:38

Gewoon, via internet

Ik heb alleen ervaring met easy jet, maar boeken gaat gweoon via internet. Je maakt een account, zoekt de vlucht van je keuze en volgt gewoon de stappen die ze aangeven. Wel even goed kijken wat er aan bagage bij of af moet en wat je aan extra verzekeringen etc. wilt of juist niet. Ging allemaal heel makkelijk en je bent als je ruim van te voren boekt vaak goedkoper uit dan een compleet pakket. Voor een lang weekend Londen voor 4 personen scheelde dat al snel 500 euro. Kassa!

jippa

jippa

10-01-2010 om 17:05

Verzamelsite

Ik boek meestal via vliegtickets.nl of zo, maar als je een bepaalde low cost vlucht wilt kun je beter ook even vergelijken met de betreffende site ( van easyjet of Ryanair of welke je dan ook op het oog hebt.

groentje-30

groentje-30

19-01-2010 om 13:10

Skyscanner.nl

Skyscanner.nl

Zo zoeken wij met een groep vrienden vaak, we kijken wat goedkoop is en dan gaan we!

Het is geen boekingssite, du sonafhankelijk.

Succes!

Rechtstreeks bij maatschappij

Weet je naar welke plaats je wilt vliegen? Zo ja, dan ga je bij diverse low cost maatschappijen kijken zoals Ryanair, Easyjet, (namen zou je kunnen zoeken via skyscanner of lowcostairlines.nl).
Mijn ervaring is dat dit vaak goedkopere vluchten oplevert en 't is goed te doen. Evt. wil ik je hier wel verder mee helpen hoor (vlieg regelmatig van Spanje naar Nederland en zoek altijd op deze manier)

Guinevere

Guinevere

19-01-2010 om 15:40

Brussel

Ik vlieg meestal met Brussels Airlines, vanaf Brussel dus. Meestal goedkoper dan vanuit NL en je hoeft ook niet zo vroeg aanwezig te zijn. Verder een goede service en het is een fijn vliegveld. En ze vliegen op normale tijden.
Zojuist heb ik een vlucht naar Marseille geboekt, bij Ryanair was die weliswaar goedkoper, maar moest ik voor alle stuks bagage los bijbetalen. Kassa! Nu kan ik mijn autostoeltje, fietszitjes, koffers vol speelgoed etc. gewoon meenemen. Maar bij een citytripje maakt dat waarschijnlijk niet veel verschil (behalve voor de terugweg, hahaha).

Internet

Ik kijk meestal op Skyscanner en cheaptickets en expedia. Hebben die laatste 2 een leuke prijs, dan kijk ik ook nog even op de site van de desbetreffende maatschappij.

Bespaart soms tientallen procenten!

Voor stedentrips ben ik zelf trouwens een grote fan van de trein.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.