Vakantie en uitjes

*Rymcke*
28-04-2012 om 13:26
Man en ik groot verschil in vakantie beleving
De titel zegt het al. Ik ben avontuurlijk aangelegd en kamperen vond ik altijd helemaal geweldig. Toen wij kinderen kregen leek het mij helemaal geweldig. Mijn man niet maar toch klein caravannetje gekocht om het te proberen. Toen grotere caravan (gezin werd groter) maar ook die werd verkocht. Toen met joekel van tent. Kids en ik helemaal gelukkig. Maar man niet. Elk jaar wilde hij niet op vakantie, weigerde daarvoor vakantie te nemen. (kwam alleen eten, camping in de buurt). Elk jaar weer ruzie wilde ik niet meer. Alles verkocht. Ik eigenlijk niet gelukkig, kinderen willen het liefst naar de camping. Man wilt nooit meer. Ook niet als wij gewoon alleen gaan. Hij wilt gewoon standaard huisje of zoiets. De kinderen (ondertussen 18, 16, 13, 6) willen ook het liefst naar de camping weer. Een weekje in een huisje is leuk maar in vergelijking met de camping kunnen we van 1 weekje huisje wel 6 weken naar de camping.
Weet het nu dus niet meer. Ruzie wil ik niet maar elk jaar maar 1 weekje in een huisje eigenlijk ook niet.
Elk jaar vraagt de jongste waarom wij niet weer naar de camping gaan. Zelfs de oudste, die had daar op de camping een hele groep vrienden die elk jaar daar komen.
Gr. Rymcke

*Rymcke*
09-05-2012 om 13:33
Ondertussen
druk aan het kijken wat er nog meer is. Enne we hebben jaren verschillende campings bezocht, ook in 3 weken getrokken zeg maar met super weer (zeer hete zomer van 2006). Maar deze camping is lekker dichtbij, hebben we aantal jaren geleden 'gewoond' omdat toen ons nieuwbouwhuis nog niet klaar was. Afstand oude huis - nieuwe huis ruim 70 km. En het was zomer. Beviel zo goed dat wij eigenlijk de jaren erna steeds terug gingen. En jongens kwamen steeds zelfde jongeren tegen waarmee ze ook gewoon thuis mee afspraken. Gewoon vrienden groep. Kei gezellig.
We zijn er dus nog niet uit.
Gr. Rymcke

*Rymcke*
09-05-2012 om 13:39
We denken
Nu in juli/aug nog onbekend. In september gaat de tweede zoon met de school mee doen met de Big CLimb voor KIKA, de alpe d'huez op fietsen. En wij zouden hem dan best willen binnen zien komen. Om dan samen en alleen de jongste mee, daar heen te gaan. Dat lijkt ons ook wel heel leuk. De oudste is dan bijna 19 en kan dus wel een weekendje alleen zijn. En dan verder in de herfstvakantie naar een huisje in de Eifel of zo te gaan. Maar de zomer hmmmmmm groot vraagteken.
Gr. Rymcke

dirksmama
10-05-2012 om 06:27
Werk in zomer
hebben je oudsten dan niet gewoon een vakantiebaan in de zomer?

*Rymcke*
10-05-2012 om 10:04
Effe reactie
Onze oudste zit tussen twee studies in en werkt dus op dit moment tussen partime en fulltime in. Hij neemt dus vakantie op. De tweede en derde hebben een grote krantenwijk ieder. Maar gezien we dan toch weer naar de camping gaan dichtbij, blijven zij die doen.
En gisteren besloten dat wij (manlief en ik) heel gezellig met zijn tweetjes, alleen jongste mee, in september een weekendje Frankrijk Alpe d'Huez doen om de tweede binnen te halen. Jongste moet wel mee, vind de verantwoording te groot voor de oudste en derde voor een heel weekend alleen met onze 6 jarige. Opa en oma zijn helaas geen optie.
En dan in oktober met zijn allen een huisje van Landal of zo te doen.
En in juli/augustus zei manlief gisteren dat hij het dan niet erg vond dat ik met de kids naar de camping zou gaan. Spaart hij de vakantie dagen voor september en oktober. Omdat hij toch in die periode op een belangrijk project zit.
Nu al zin in ons weekendje alpe d'huez.
Gr, rymcke

*Rymcke*
11-05-2012 om 18:31
Update
Nu zijn we er uit.
We waren al enige weken beetje verliefd op een kitten, nu bijna 5 weken. Komt van de zelfde cattery als tweede. En hebben besloten haar in ons gezinnetje op te nemen.
Kids hebben vroeg vakantie, 29 juni al. Dus gekeken en het is nu een weekje in een kampeerbungalow geworden. Toch op onze favoriete camping. Wel faciliteiten van een huisje maar toch een beetje primitiever zoals douce en toilet. Wel koelkast, bedden ed.
Dan halen we medio juli onze kitten.
September dan mee met de tweede naar de alpe d'Huez en in oktober misschien nog iets.
Dus is een mengelmoesje van vanalles geworden.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Gr. Rymcke