Vakantie en uitjes

Ingrid
11-06-2010 om 21:04
Man wil niet mee op vakantie
Mijn man wil niet meer op vakantie. De laatste jaren is het voor hem een verplicht nummer lijkt het wel. Ik had ook al vaker gezegd dat hij best thuis mocht blijven, maar iedere keer wou hij wel mee. Ik bedenk altijd waar we heengaan en wat we gaan doen. We hebben twee kinderen van 11 en 13. En we houden van veel aktiviteit. Fietsen, wandelen, met de kano, ook al eens iin Zweden met een vlot de rivier af. Altijd gedacht dat man het ook leuk vond (vroegr wel),want hij ging ook altijd wel mee, hoewel hij nooit echt enthousiast was. Omdat ik het dit jaar best druk had met andere dingen, heb ik de vakantie nog niet bedacht of iets geboekt. Maar man begint er dus ook niet over. De kinderen wel. En toen liet hij weten geen zin meer te hebben in vakanties.
Dus wat nu? Wij ( de kinderen en ik willen wel een weekje of twee,drie weg. Wat zal ik doen? Als we met de auto gaan, kan het niet te ver, want dan zal ik alles moeten rijden. We hebben wel een tent, dus die kan mee. Misschien een groepsreis bij Cycletours? Wie heeft dat wel eens gedaan? Nog meer leuke ideetjes?

Minet
11-06-2010 om 21:44
Lekker gaan
Ieder zijn meug, hij thuis, en jullie weg, iedereen blij! En over dat rijden, waarom kun je niet zover als toen jullie samengingen? Je kunt in je eentje inderdaad geenn 1600 km op 1 dag rijden, maar wel in 2. Ik rij altijd alleen, man heeft geen rijbewijs, maar dat is echt geen belemmering, het is voor jou alleen even anders als dat je gewend bent.
Zoek samen met de kinderen een leuke bestemming, pak je tent, en geniet van jullie vakantie!

Ingrid
12-06-2010 om 18:05
Ik wil niet naar..
Ja, kamperen leuk! Maar ik wil echt niet in Nederland op vakantie, te druk, geen leuke campings en ik heb dan niet het gevoel dat ik op vakantie ben. Wil zeker niet naar Frankrijk, hou niet zo van Frankrijk en warme landen in het algemeen. Zat dus te denken aan Denemarken of Engeland. Denemarken is ook heel ver rijden in je eentje. Nog iemand leuke tips?

toos14
12-06-2010 om 18:39
Waarom niet naar......
Wat denk je van Luxemburg, Belgische ardennen, Duitsland?
Mijn man is ook geen vakantieganger en ik houd helemaal niet van autorijden, dus vorig jaar max. 400km per dag/keer gereden. Deze landen zijn makkelijk te bereiken, niet te ver en te warm en je bent wel echt in het buitenland. Wij houden van rust en natuur, wandelen en zwemmen maar op zijn tijd ook stedenbezoek en kastelen ed bekijken.
succes met plannen en groetjes Toos

vlinder72
12-06-2010 om 20:32
Denemarken ver?
Het is natuurlijk maar wat je ver noemt maar wij reden zo met de auto naar Faaborg (Funen). Als je op Jutland blijft dan ben je binnen een paar uur op de plaats van bestemming. En dat meestal zonder last te hebben van files. En wil je toch minder ver. Wat dacht je van de waddeneilanden. Als je naar Schiermonnikoog gaat dan ben je er echt helemaal tussenuit. Geen auto en zeker geen drukte. Mijn man houdt wel vakantie maar het meestal juist erg druk tijdens vakantieperiodes. Ik ga dan met de kinderen naar een bungalow en hij komt daar 's avonds naar toe. Ben ik toch op vakantie en wij zien elkaar 's avonds, 's morgens en in het weekend. Misschien ook nog een optie. Wij gaan dan meestal naar de veluwe. Ook mooi en ook daar zijn rustige plekken te vinden.

egberdien
13-06-2010 om 13:31
Ingrid
Denemarken en Engeland, allebei leuk (ik hou ook niet zo van warme landen)! Voor Engeland hoef je niet ver te rijden, met de boot erheen en dan ben je er al. Je kunt vanaf IJmuiden naar NewCastle, vanaf Hoek van Holland naar Londen of Hull. Kortere boottochten vanaf Duinkerken of Calais, dat is nog geen 400 km rijden vanaf Utrecht. Dan kom je in Dover aan. Wij gaan dat doen dit jaar (Duinkerken/Dover), overtocht kost ruim 100 euro retour met de camper.
Denemarken is ook mooi, qua landschap lijkt het veel op Nederland maar wel veel rustiger. Als je de reis te lang vindt kun je het ook in 2 nachten doen natuurlijk.
En als jullie ook van fietsen en fietsvakanties houden, is er een hele mooie fietstocht door Zuid-Schotland (http://europafietsers.nl/routes/columba/route.htm), en ook een van Emmen naar Skagen, Denemarken (http://europafietsers.nl/routes/jutland/route.htm)
Wij hebben beide tochten gedaan, dat was super! Van Skagen zijn we met de trein terug naar huis gegaan.

Puck
13-06-2010 om 19:31
Wat een vooroordelen ingrid
Nederland te druk en geen leuke campings? Op hoeveel Nederlandse campings ben je dan wel niet geweest? Ik ken namelijk ook zat campings die niet druk zijn in NEderland. En Frankrijk warm? Ach, Zuid-Frankrijk misschien, maar het noorden zeker niet. Normandië of de Vogezen zijn wat dat betreft net Nederland.
In Luxemburg hebben we een keer gezeten op "La Pinede de Burgkapp", dat was een ruime groene camping in een gweldig mooi gebied (La petite Suisse). Ook Luxemburg-stad was bereikbaar. Misschien is dat ook een optie. Engeland en Denemaken ben ik nog nooit geweest. En als je man het prima vind dat jij alleen met de kinderen erop uit trekt dan zou ik dat zeker doen.

Ingrid
13-06-2010 om 20:18
Vooroordelen
Nou, ik ben heel vaak in Nederland op campings, grote en kleine geweest. Natuurlijk zijn er ook minder drukke kleine campings, maar de meesten vond ik toch te druk. Maar bovenal heb ik dan niet echt een vakantiegevoel. Het is te veel hetzelfde als thuis. Dezelfde dingen in de winkels, als ik zelf kook vind ik het juist leuk in het buitenland in de winkels te kijken, andere dingen uit te proberen en uit eten is ook anders. Niks tegen in Nederland op vakantie, maar niet voor de grote vakantie. En Frankrijk, tja, ik heb daar niet zoveel mee. Bretagne en Normandië gaan wel, ik vind het zelf gewoon geen leuk land, geen leuke mensen. Ben voor mijn werk ook heel vaak in Frankrijk.
Denemarken, Duitsland, België en Engeland spreken mij dan meer aan.
En mijn man is erg prikkelgevoelig en kan slecht tegen veranderingen, altijd al gehad. Vakanties zijn voor hem echt heel moeilijk en kosten veel energie omdat alles anders is dan thuis. Hij kan dan ook een enorme migraine aanval krijgen. Daar kan hij zelf niet veel aan doen, hij heeft een lichte autistische stoornis. Maar zelf vind ik het ook wel jammer dat hij niet mee wil, want inderdaad het is fijn om samen met je gezin iets te doen. Hij komt echter helemaal tot rust in z'n eentje zonder gezin. Dus er is niks mis met onze relatie hoor, en korte uitstapjes, weekendje weg dat kan nog wel. In de meivakantie zijn we 4 dagen weg geweest samen. Ik zie wel tegenop om lang te moeten rijden alleen. En als er iets met de auto is of zo, dan ben je wel alleen.

reina
13-06-2010 om 20:23
Sini (ot)
"maar ergens vind ik het moeilijk te geloven dat iemand niet graag 2 of 3 weken rustig met zijn eigen gezin zit, op een mooie plek" Dat kan echt wel, ik hoef maar naar mijn vader en broer te kijken, beiden echte gezinsmensen, maar vakantie hoeft van hen niet. Mijn broer gaat wel kamperen, maar doet het vooral voor zijn gezin. Mijn vader is vroeger ook wel metons meegeweest op vakantie,maar hij is echt het allerliefste thuis.

vlinder72
13-06-2010 om 20:44
Autoslaaptrein?
Ik zit even met je mee te denken. Wat dacht je van de autoslaaptrein. Hoef je zelf niet te rijden. Kinderen vinden het vast leuk en het opent een legio aan mogelijkheden. Wij zijn met de autoslaaptrein naar twee jaar geleden met de autoslaaptrein naar Bologna gegaan. Kinderen hebben het er nu nog over. Vooral mijn dochter van 4 wil het liefst morgen weer in de trein slapen. Kijk anders even op de site van de treinreiswinkel voor de bestemmingen. Italië in ieder geval maar ik dacht ook Duitsland en Oostenrijk.

Rosa van der Zanden
13-06-2010 om 22:56
Cirkel
Je kan ook met Cirkelvakanties meegaan. Eén week of langer, net wat je wilt. De Anwb heeft een Koning Arthur rondreis, zag er leuk uit. Goed te doen qua rijden.

Vic
14-06-2010 om 10:12
Groepsreis of cirkel
Hierboven wordt al Cirkel genoemd. Die hebben erg leuke locaties, ook met de activiteiten die jij noemt. Over Cycletours hoor ik ook alleen maar positieve verhalen. Mijn ervaring is dat 1000 km prima te rijden is in je eentje (en mijn kinderen zijn nog jonger). Ik doe dan bij voorkeur op de eerste dag zo'n 800 km, zodat ik de volgende dag voor de lunch op mijn vakantiebestemming ben.

JanetEE
21-06-2010 om 21:03
Cycle tours
We zijn een paar jaar geleden met cycle tours geweest en gaan dit jaar weer (leeftijd kids 10 en 2). Ik vind het zelf wel een fijn concept. Kinderen hebben de hele tocht dezelfde maatjes, je hoeft zelf niet helemaal alles te doen (bagage wordt doorgebracht, niet altijd koken etc.) en ik vond het ook gezellig. Dat laatste is ook afhankelijk van je groep, maar je hebt in ieder geval gemeenschappelijk dat je fietsen en kamperen wel leuk vindt.
groet,
Jeanet

mopperkont
26-06-2010 om 22:29
Vrouw hoeft niet mee op vakantie
Mijn man gaat dit jaar kamperen met de kinderen op de eilanden en ik blijf lekker 2 weken thuis om eens echt goed uit te rusten ik vind het geweldig dat hij dat voor me doet.
Ik ben ook wel eens zonder hem naar Frankrijk geweest in een stacaravan in de Dordogne(1000 km). Ik had gekozen voor een kleine camping met Nederlandse eigenaars. De reis ging prima met 1 overnachting en op de camping voelde ik me veilig. Wanneer je niet in het weekend gaat rijden is het prima te doen.
Twee jaar later zijn we alleen nog wel een keer op dezelfde camping geweest omdat ik toch al die leuke dingen die we hadden gezien en gedaan ook aan hem wilde laten zien.
Dit was trouwens de camping: http://www.peyrugue.com/
Maar ik weet zeker dat er dichterbij Nederland ook zulke fijne campings te vinden zijn hoor! Succes ermee!

Lalena
01-07-2010 om 20:04
Kort mee
Hoi,
Als jullie 2 tot 3 weken wegwillen en je man kan daar niet zo goed tegen, zeker als het vrij lang is, waarom gaat hij dan niet mee op de heenreis en blijft de eerste vier dagen en gaat daarna naar huis.
Hebben jullie tijd met zijn allen gehad en het duurt niet te lang voor je man.
groetjes
Lalena