Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Meivakantie italië?

Dit schooljaar zomaar 2,5 week vakantie in mei!

We zijn al druk bezig met kijken en we hebben besloten om naar Italië (Gardameer)te gaan. Volgens kennissen is het vaak heerlijk weer in die periode.

Heerlijk 14 dagen er tussenuit en dan ook nog stukken goedkoper dan in de zomervakantie!

Gaan nog meer mensen in mei op vakantie? Ervaringen om in mei in Italië te zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Donna

Donna

14-10-2009 om 14:17

Als je slim bent

Ga je snel surfen en boek je met veel korting.
Wij hebben al geboekt voor de meivakantie. Surfen loont echt de moeite.

Vorig jaar zijn we via Vacansoleil geweest, de meivakantie is spotgoedkoop. Je zit in een mooi chalet op een camping met alles erop en eraan. Leuke siteseeings in de omgeving.

Vorig jaar hadden we prachtig mooi weer (28 graden), en al zal het weer wat minder zijn dan is er nog genoeg te zien. Venetie en Milaan zijn binnen handbereik

Zeker doen dus.

Begripvol

Begripvol

14-10-2009 om 15:04 Topicstarter

Happycamp

Wij zijn al diverse keren met Happycamp geweest. Campings die we nu op het oog hebben, zitten we voor 2 weken inderdaad maar voor circa 400 euro. Echt geen geld!

Vanavond gaan we de knoop doorhakken!

Waar gaan jullie naar toe Donna?

avd

avd

14-10-2009 om 15:54

2 weken toscane

Wij gaan 2 weken naar toscane, norcenni girasole club via happycamp betalen 275 euro voor 2 weken stacaravan.

Donna

Donna

14-10-2009 om 16:19

Gocamp

Wij gaan naar Salionze di Valeggio, net buiten het Gardameer aan een riviertje.

Voor 2 weken 285 euro

reina

reina

14-10-2009 om 19:32

Begripvol

Wat luxe, 2,5 week vakantie, hier helaas niet , maar om op je vraag terug te komen: we waren ooit in de meivakantie bij het Gardameer, het was mooi weer, het was erg rustig op de camping, waardoor nog niet alles open was. De temperatuur was wisselend, het water van het meer was veel te koud om te zwemmen, maar ook van het zwembad werd maar mondjesmaat gebruik gemaakt. Ik ben ook een keer op Norcenni Girasole geweest, bij Florence, daar zou ik het 's zomers te druk vinden, maar in mei is het prima te doen. Toen hadden we de 1e week rond 25 en de 2e week boven de 30 graden. Toscane in mei is fantastisch, niet druk, wel héél mooi!!

Puck2

Puck2

15-10-2009 om 13:26

Ben helemaal geinspireerd

Wij hadden voor de meivakantie al vage plannen voor kamperen in Luxemburg maar ben nu maar geswitched naar Toscane in een stacaravan. Dank begripvol voor je inspiratie. Nu Puckman nog zover zien te krijgen.
Voor de Italë-gangers: rijden jullie die 1400 km in één stuk door of overnachten jullie ergens en zo ja: waar, hebben jullie goedkope adressen die aan te raden zijn?

reina

reina

15-10-2009 om 14:31

Puck

Niet in 1 keer gaan rijden, hoor, is echt een roteind en je komt hartstike nmoe aan, zonde van je vakantiegevoel! Adresjes heb ik niet voor je, wij stoppen gewoon als we het zat zijn en zoeken dan iets op, de adreessen weet ik achteraf niet meer.

Puck2

Puck2

15-10-2009 om 14:44

Reina

o.t.: waat doe jij nog op het forum? Pakken jij. Straks mis je 't vliegtuig nog.
Wij zijn normaal gesproken ook van de langzaam aan tijdens de reis, zeker met caravan. Nu gaat die dus niet mee en 2 jaar geleden naar Tsjechië zijn we 1000 km in 1 keer gereden en dat vonden we allemaal prima te doen eigenlijk. Daarbij komt dat wij allebei kunnen rijden. Maar aaaals het Toscane wordt dan ben ik er nog niet uit hoor, vandaar dat ik hier de meningen wil peilen.

reina

reina

15-10-2009 om 17:37

Puck

Ik ben bijna uit-gepakt Naar Tsjechie reden we afgelopen (mét caravan) mei ook in 1 keer, Toscane is toch wel een stuk verder en het rijdt minder snel, is althans mijn ervaring. Wij zijn toen in de meivakantie (zonder caravan trouwens) de 2e dag toen via een mooie alternatieve route gaan rijden toen we eenmaal in Italië waren.

Majda

Majda

15-10-2009 om 20:46

Puck, afstand

Wij gaan al jaren naar Toscane en we doen het altijd in tweeën. We rijden meestal via Frankrijk (Frejus-tunnel) en slapen dan in Turijn. De afstand Amsterdam-Turijn is 1264 kilometer. We vertrekken om 8.00 uur 's ochtends en komen dan rond 23.30 uur in ons hotel aan. En echt, die resterende (vierhonderd?) kilometers kunnen we er niet meer bij hebben, hoewel wij ook met z'n tweetjes rijden. Daarentegen is rijdag 2 uitermate ontspannen. Je hoeft nog maar een klein stukje, dus je jakkert minder en ik vind het heerlijk om met verse boodschappen aan te komen op de plaats van bestemming en daar is dan alle tijd voor.

Ook in 2x

Heenweg altijd in 2x.
Lekker relaxt, je hebt alle tijd. Dat is altijd voor ons een fijne manier van vakantie beginnen. De eerste dag rijden we ca. 800 tot 1000 km, en de volgende dag op ons gemak de rest. Overnachting in Oostenrijk (krijg je een heerlijk ontbijt )

Richting Gardameer rijden doen wij via Oostenrijk, Brennerpas. Rijdt relaxter dan via de Gotthard.

Terug ligt het eraan, hoe voorspoedig de reis verloopt.

Succes met je reisje Italie plannen

Puck2

Puck2

17-10-2009 om 13:44

Oke, overtuigd

Als we gaan (ik ben nog steeds niet zeker, heb al wel iets gevonden tussen Pisa en Florence in, ziet er goed uit) dan zal het wel 2 dagen worden. Helemaal gelijk, als we met de caravan gaan dan doen we ook op ons gemakje en begint de vakantie als we de straat uitrijden. Dat kan natuurlijk ook gewoon zonder caravan: alhoewel, even een eitje bakken of een pannetje soep maken onderweg is er dan niet bij.

Puck2

Puck2

19-10-2009 om 10:19

En yes... geboekt

Gelijk maar doorgepakt en geboekt voor een stacaravan in Montopoli Val d'Arno. Wel een stukje duurder dan die 275 die hier ergens genoemd werd, maar ook meer centraler voor wat wij willen gaan doen: steden bezoeken en geocachen. Het ligt vlak onder de snelweg Livorno-Pisa-Florence, 30 km ten oosten van Pisa. Lijkt ons een ideale uitvalsbasis.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik trouwens ook een 6 persoons vakantiehuis tegen dat in de zomer verhuurd wordt voor de lieve somma van bijna 20.000 euro per week. In de meivakantie was het slechts iets van 5.000 per week. Heel vreemd, maar dat viel net buiten het budget

Puck2

Puck2

19-10-2009 om 12:46

Knurf

Jullie met z'n 2-tjes, wij met z'n 4-en. Dat schept perspectieven..... LOL. House-sharing! Zit overigens wel een zwembad bij.

Puck2

Puck2

20-10-2009 om 11:43

Oeps foutje knurf

http://www.tuscany-villas.nl/vacation_rentals/45548/

't is niet voor 6 maar voor 8 personen. En weet je wat: de eindschoonmaak zit er ook al bij inbegrepen! Maarre... het is dan wel ver met de trein naar Eurodisney en Parijs ben ik bang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.