Vakantie en uitjes

fleur van amstel
25-04-2010 om 14:37
Meivakantie naar frankrijk
Wij hebben het plan om vrijdag richting Frankrijk te gaan (kamperen). We gaan naar de Drome Provencale. Nu lees ik net op een weerberichtensite dat de vooruitzichten daar niet zo bijzonder goed zijn. Ca 15 gr. en dat is best fris in een tent.
Heeft iemand ervaring met dit gebied in deze periode? Kan het daar echt nog koud zijn (overdag) ?
groet,
fleur

reina
25-04-2010 om 15:11
Fleur
Ja, het kan nog behoorlijk fris zijn. Vorig jaar viel het weer in de meivakantie in Frankrijk in veel streken ook tegen. Wij zouden die richting op gaan, maar door de slechte weersvoorspelling besloten we naar Tsjechië te gaan, daar hadden we idd strland zomers weer. Heb je iets geboekt of kun je nog alle kanten uit? In het laatste geval zou ik de weersvoorspellingen afwachten.

Dorry1
25-04-2010 om 16:02
Kan allebei
Vrienden van me hebben een sta-caravan in die omgeving. En inderdaad, het kan nog best fris zijn daar. Maar een paar dagen later kan het opeens bloedheet zijn. De nachten koelen in het voorjaar wel meer af, dus dikke dekbedden en pyjama's mee en evt. een kruik.
Het is er wel heerlijk groen daar en een stuk rustiger.
Als je toch niet boekt, kun je het beste weeronline in de gaten houden, daar hebben ze 5 daagse voorspellingen.
Dorry

fleur van amstel
25-04-2010 om 17:07
Voorspellingen
Dank voor jullie reacties!
De voorspellingen voor de meivakantieperiode zijn niet gunstig. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat ook de lange termijnvoorspelling voor Frankrijk wisselvallig zijn
We hebben wel geboekt maar we gaan altijd naar hele kleinschalige campings waar men altijd bijzonder begripvol reageert als je aangeeft dat je niet of later komt ivm de weersomstandigheden.
groet,
fleur

reina
26-04-2010 om 17:23
Voorspellingen (ot)
Je moet idd niet te lang van tevoren op weeronline kijken, ik volg de 14-dagen-voorspelling voor Istanbul een beetje, heb alles al gehad, regen, bewolkt, zon, 15 graden, 22 graden Het houdt de spanning er wel in
!

Dorry1
26-04-2010 om 20:00
Vroegâh
Vroeger, toen we echt nooit iets reserveerde, kon ik me inderdaad weken gek laten maken door meteo.fr.
In 24 uur veranderde we dan wel 20 keer van vakantiebestemming. Het ergste wat er dan kon gebeuren (in de ogen van DH) was dat ik zei dat we toch naar Italië gingen. Hop, DH naar de anwb, autobahn-vignet halen en campinggidsje van Italië, hahaha.
En dan vanuit een regenachtig Italië in één ruk toch nog door naar de cote d'azur. O jongens, ik krijg heimwee naar de vakanties van vroeger!
Dorry

reina
26-04-2010 om 20:29
Dorry
Zo gaat het hier nog steeds als we op kampeervakantie gaan Ik dénk dat we komende zomer naar Italië gaan, maar wie weet komen we wel in Hongarije uit of blijven we steken in Oostenrijk of ...
Of zoals een paar jaar geleden, we staan in Zagreb en hebben net besloten daar een paar dagen te blijven, begint het te plenzen als we aan het douchen zijn, pakken we de boel in en staan 's avonds aan zee, onder Sibenik. Maakt het inderdaad extra leuk!

fleur van amstel
27-04-2010 om 17:04
Verbetering
Het weer lijkt voor volgende week iets beter te worden dan een paar dagen geleden werd voorspeld (lees iets minder slecht ).
We gaan de gok wagen en vrijdag richting zuiden. Heb er zin in!
groet,
fleur