Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jo Hanna

Jo Hanna

04-05-2010 om 16:03

Met caravan rijden

Aan Poezie had ik beloofd nog verslag uit te brengen. Joechei, het is gelukt! Na wat omzwervingen heb een Adria 305 gekocht. Dezelfde als deze: http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/caravans-adria/342706706-3-persoons-adria-305-sl.html
Nu ga ik er volgende week voor het eerst een lang stuk mee rijden. Hebben de caravanbezitters en -rijders nog slimme tips & trucs voor het inpakken en rijden? Dingen waar ik even op moet letten? Dit is een kleine en lichte caravan en ik heb ook een kleine en lichte auto.
Groet, Jo Hanna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Laden en rijden

Het laden is 1 van de belangrijkste dingen om veilig te rijden. Zorg dat je een goede kogeldruk hebt, dit gewicht kun je vinden op je trekhaak. Je kunt dit controleren door je wieltje voor op een personenweegschaal te zetten.
Ik zie dat je keuken achterin zit en daar dus het zwaarste gewicht is dus je kunt heel wat laden op/in je bankjes voor. Het is verstandig om bv je voortent/stokken in de kofferbak van de auto te leggen want je bent zo aan je max toelaatbare gewicht. Er hangt ook een fietsenrek op ik weet niet of je fietsen meeneemt want die moet je echt goed kwa gewicht uitrekenen.
Over het rijden, tja Ik weet niet of er een stabilisator op zit want dit scheelt ook al enorm in het rijden. Het belangrijkste is dat je niet je stuur in 1 keer te snel omgooit met inhalen maar dit geleidelijk doet. Let ook op spoorvorming in de wegen dat je er net met je wielen naast rijdt. Als je hier inzit is de kans groot te gaan slingeren. Zorg dat je weet wat je moet doen als hij iets slingert.
Misschien moet je even een dagje caravan gaan rijden bij de ANWB, hier zijn cursussen voor. Ik heb geen idee hoe goed je kunt rijden hahahahha.

Inderdaad

Laden is heel belangrijk. Wij hebben de eerste keer alles gewogen, zodat we zeker wisten niet te zwaar te laden. Wij laden vooral veel boven de as, in de banken (wij hebben een middenzit, keuken achter). Voor kunnen wij onder het bed ook laden, grote ruimte. Maar daar leggen we vooral de minder zware spullen, vanwege de kogedruk, die wij ook altijd wegen.

Verder met bochten ruim indraaien, dus zeg maar de buitenbocht en niet de binnenbocht. Goed op tijd al afemmen.

Succes met rijden, groetjes Pinkelot

Leueueuk!

Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen! Wat ik als belangrijkste tip wil geven (voor zowel het inpakken als het rijden met) doe rustig aan. Qua laden inderdaad goed bedenken waar nog wel meer gewicht kan en waar wat minder. Qua rijden rustig optrekken, op tijd gas loslaten zodat je niet zoveel en hard hoeft te remmen, en gewoon ECHT GEEN haast hebben. Maar het zal je wel lukken hoor, mij is het in ieder geval 200% meegevallen.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.