Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Peetje

Peetje

29-06-2009 om 11:58

Metro parijs overstappen brrrr

Hallo,

We gaan bijna op vakantie *hoera* en dit keer gaan we met de trein naar het zonnige zuid-frankrijk.
Maar dat houdt in dat we in Parijs moeten overstappen van het Gare du Nord naar het Gare de Lyon. En aangezien we dat met bagage en kids én weinig overstaptijd doen, wil ik goed voorbereid zijn .
Nu heb ik het plan van de metro in Parijs (http://www.ratp.info/orienter/cv/carteparis.php) en daaron kun je aangeven van waar naar waar. Simpel dus, maar ik snap niet wat het eindpunt van die metro is. Het is de groene lijn, een direkte verbinding (opluchting ). En nu ken ik ons goed genoeg om te weten dat wij gerust de verkeerde kant op in de metro stappen....
Wie kan me helpen en weet de eindbestemming van de metro die dus stopt op het gare de lyon? Vandaar zien we wel weer...

Alvast bedankt,
groeten,
Peetje (licht gestresst, want in 10 jaar niet in de Parijse metro geweest)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Christine

Christine

29-06-2009 om 13:09

Lijn d?

Die dikke groene lijn die van noord naar zuid gaat? Als je inzoomt op die kaart en dan naar beneden scrollt, zie je dat hij eindigt in Malesherbes. Gaat vast goed komen

Tinus_p

Tinus_p

29-06-2009 om 16:24

Rer

http://www.ratp.info/orienter/plan_metro_pdf.php

De groene lijn van Christine is geen metro maar de RER, een treinlijn. Iirc moet je niet zozeer letten op het eidnpunt, maar dat je richting Chatelet-les Halles gaat.

Peetje

Peetje

30-06-2009 om 19:39

Bedankt

Hoi Christine en Tinus,

Bedankt voor jullie reakties. Ik was ook uitgekomen op de groene lijn, dacht dat die de metrolijn was (op de ratp.info site).
En dat Chatelet inderdaad een "passeerpunt" is, was me wel duidelijk, maar schoonma zei dat je daar moest overstappen, de NS-dame zei dat het een direkte lijn was, en ik ben een twijfelkont .

Ik ga waarschijnlijk nog 4 keer kijken op die site, het navragen als ik op t perron sta en er pas helemaal gerust op zijn als we eenmaal in de TGV zitten.

Maar nogmaals bedankt voor julle reakties, het gaat inderdaad vast goedkomen!

groeten,
peetje

reina

reina

30-06-2009 om 19:45

Wij moesten dat een keer laat op de avond doen en hebben een taxi genomen, duurder, maar wel praktisch

mar

mar

01-07-2009 om 15:34

Let op

Misschien overbodig, maar let op je spullen en geld.

Vorig jaar kwam man met kind terug uit Frankrijk en moest dezelfde overstap maken. hij had een rugzak, dochter een klein koffertje. Zijn portemonnaie had hij vóór in zijn broekzak, heupband van de rugzak erover. Hoe ze het gedaan hebben blijft een raadsel, maar de portemonnaie was weg.
Gelukkig op de terugweg naar huis, ik heb alles gelijk kunnen blokkeren, maar de ellende is toch nog groot.

Peetje

Peetje

02-07-2009 om 12:37

Mar..

Hoi mar,

ja, goed dat je dt nog even zegt... Is nog nooit gebeurt, maar wel erg belangrijk om op te blijven letten.
En wat een geregel zal het zijn, alles blokkeren naast de schrik op het moment dt alles weg blijkt te zijn...brrr.

Zoon en dochter nemen een rugzakje mee met daarin hun speeltjes... en oudste kennende vergeet hij die al in de bus naar het station maar goed, als we de "waardevolle" spullen maar bij ons houden. Je zal toch gerold worden van je paspoort, treinkaartjes of wat dan ook.

groeten,
Peetje

Peetje

Peetje

04-07-2009 om 17:37

Sini

Hai Sini,

Bedankt voor je hulp! Zou je me nog kunnen laten weten waar en hoe je deze route hebt gevonden? Heen ben ik nog steeds van plan met de metro te gaan, dat heb ik eerder gedaan en weet nog waar het metrostation is. Maar terug is Gare de Lyon voor metro's dicht, zag ik op een kaart. Dus dan sowieso met de RER en de trein wacht vast niet op ons .

groeten,
Peetje

Peetje

Peetje

07-07-2009 om 16:47

Sini, bedankt

Hoi Sini,

Bedankt voor je uitleg, het is me helemaal duidelijk. We gaan dus allebei meemaken: heen de metro en terug de RER, maar blijkbaar komt het (vrijwel) op hetzelfde neer .

groetjes,
Peetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.