Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

reina

reina

12-04-2010 om 10:08

Negatief reisadvies

Hoe zit het ook alweer met negatief reisadvies? Wanneer is het zo bindend dat je je geld terug kunt krijgen en wanneer is het 'slechts' een advies waarbij je je geld alleen terug krijgt (of kunt overboeken naar iets anders) als de reisorganisatie daarmee instemt? Ik zie op het moment over Thailand (reizen vanaf Bangkok) zulke verschillende berichten, dat het me niet meer helder is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ministerie

Volgens mij is het bindend wanneer het ministerie van Buitenlandse Zaken een officieel negatief reisadvies afgeeft.

reina

reina

12-04-2010 om 13:05

Moppeke

Ja, dat dacht ik ook, ik lees op een aantal sites dat er voor thailand een negatief reisadvies is afgegeven, maar op de site van Buza staat dat reizen in Bangkok 'sterk ontraden 'wordt. Dat is dus niet hetzelfde ....

Re:

Dit staat erover op de site van de ANWB:

Als er een negatief reisadvies is afgegeven voor mijn reisbestemming door het ministerie van Buitenlandse zaken, kan ik dan ook een beroep doen op het Calamiteitenfonds?
Een negatief advies van het ministerie is geen calamiteit afgegeven door het Calamiteitenfonds. Er bestaat dan geen uitkeringsgerechtigde situatie. Besluit u toch uw reis te annuleren dan heeft u geen recht op een vergoeding van het Calamiteitenfonds. U kunt alleen een beroep doen op het Calamiteitenfonds als het fonds heeft besloten dat er sprake is van een uitkeringsgerechtigde situatie. Onder de dekking van het Calamiteitenfonds van natuurrampen en molest. Ziektes zoals SARS en de Mexicaanse griep vallen niet onder de dekking van het Calamiteitenfonds.

Over dat calamiteitenfonds: misschien vind je hier meer:
http://www.calamiteitenfonds.nl/calamiteitenfonds/

reina

reina

12-04-2010 om 20:26

O ja!

Dat was het, het calamiteitenfonds! Ik ga eens kijken op hun site (het is trouwens niet voor mijzelf, ik heb geen Thailandplannen, althans niet op korte termijn).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.