Vakantie en uitjes

Sinilind
15-04-2010 om 21:40
Nieuwe tent kopen, we willen kwaliteit maar wat?
Dag ervaren tent-gebruikers!
We gaan dit jaar weer kamperen, 20 dagen in totaal, eerst in de Provence en daarna in de Cevennes. Onze tent is dood en we zijn toe aan een andere. Ons budget is ruimer dan toen we de eerste tent kochten, maar we zijn niet zo ervaren. Ik vind zelf de ouderwetse punt-tenten van de Waard prachtig om te zien maar zijn ze niet enorm zwaar en onhandig om op te zetten. Mijn man wilt een nylon-ding (licht), ik zou liever voor ouderwets katoen gaan. En wat te denken van Karsten opblaastenten?
Afin veel vragen. Oh ja, de tent is voor 3 personen dus niet erg groot. We gaan ervan uit dat, mocht ons dochter een keerje weer meegaan, ze in haar eigen tentje slaapt en niet meer bij papa en mama.
Bedankt
Sini

Nasha 1st
15-04-2010 om 22:06
Persoonlijk
vind ik die tunneltenten erg mooi en toch nog ruim. Ons werd voor de bijzettent van zoon katoen aangeraden omdat dat meer ademt. Die nylon dingen zweten nogal en met 3 man in de tent geeft dat veel vocht denk ik!
http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/tenten/familietenten/
http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/tenten/lichtgewichttenten/

groentje
16-04-2010 om 08:35
Kampeerdagen
Volgend weekend ( 24/25 april )zijn in Oudekerk a/d Amstel de ANWB Kampeerdagen . Die beurs is gratis en voornamelijk gericht op tentkampeerders. Je kunt daar echt alles op tent gebied bekijken dus als je in de buurt woont een absolute aanrader. Bovendien kun je er vaak leuke kortingen krijgen op de show modellen.
Het klopt inderdaad dat als je niet echt trekt maar 20 dagen ergens vast staat nylon niet prettig is. Dat zweet enorm maar is inderdaad wel licht. Wij hebben altijd een tent van katoen gehad en inmiddels een vouwwagen ook gewoon van katoen. Dat ademt gewoon beter en kampeert dus prettiger.

ChrisH
16-04-2010 om 12:18
Pleidooi voor de waard
Sini, hier al een aantal jaren een de Waard Lepelaar. Prachtige tent, ik ben helemaal verliefd op de mooie belijning. Elke keer als we terugkomen op ons plekje ben ik weer onder de indruk
Groot voordeel van de Waard tenten is dat ze lekker ruim zijn, een vaste kuip hebben en gewoon heel erg stevig staan (het zijn niet voor niks stormtenten).
Ze zijn inderdaad wel zwaarder dan een nylon tent, en hoewel wij de tent in een uurtje of 1,5 wel hebben opgezet, is het toch wel zoveel werk dat je niet na een dag of drie even gemakkelijk verkast (althans wij niet).
Ga gewoon eens kijken bij een vestiging van de Waard, er zitten er een paar verspreid door het hele land. Als je de prijs een bezwaar vindt: op Marktplaats is best veel aanbod.
Succes met kiezen!
Chris

Vera*
16-04-2010 om 12:26
Het weer
Als je (voornamelijk) van plan bent naar streken te gaan met warm/heet weer, dan zou ik een katoenen (of katoenmix) tent aanraden. Katoen ademt gewoon veel beter als nylon. Ga je naar minder warme streken dan is de keus niet zo belangrijk.

An
16-04-2010 om 14:50
Falco of baco
Hoi,
Wij hebben ook net een 'nieuwe' tent gekocht. Na lang wikken en wegen wilden wij een karsten, baco of falco. Kijk maar eens op de site van bax in Bergeijk.
Degelijke tenten die ook een storm doorstaan.
Het is een Baco t-4000 geworden. Deze konden we kopen via marktplaats.
Angelique

amk
16-04-2010 om 15:18
Tja
en toen stonden we in Reijkjavik op de camping met windkracht 9. De enige tenten die het overleefd hebben bleken de iets goedkopere tenten te zijn.
Sindsdien ben ik fan van Eureka!, goede ruime tenten, makkelijk op te zetten en niet al te zwaar.
Mijn 6 persoons family tent heb ik in mijn eentje in 10 minuten staan als een huis. Ondertussen mijn peuter/kleuter (ze groeit mee met het jaar natuurlijk) in de gaten houdend.
Het grote nadeel van de Waard vind ik het gewicht, en het opzetten en daarmee mis je flexibiliteit van reizen.

Petra Kappers
17-04-2010 om 11:23
Erdman schmidt en 2 sec
Wij hebben jaren een Giraffe van Erdmann Schmidt gebruikt (lijkt op De Waard maar in ogen net iets meer sophisticated). We vonden inderdaad het opzetten (en afbreken!) toch wel veel werk waardoor we minder flsexibel waren dan we wilden. Vorig jaar met twee 3-pers 2 seconde-tentjes gereisd. Heerlijk!!!! Koken deden we toch al niet in, maar naast de tent. En als eht regnt trekken we er op uit. De tentjes hebben wel voortentjes voor bagage. Dat ze van Nylon waren hebben we in Zuid Italie niet als een probleem ervaren (wel zorgen voor schaduw op je standplaats, maar dat deden we met de katoenen Giraffe ook). We zijn met twee volwassenen en twee kinderen.

Dorry1
17-04-2010 om 15:06
De waard is en blijft super
Alle voordelen van De Waard die hiervoor genoemd zijn wil ik niet herhalen, want ze kloppen allemaal! Ik noem wel een paar nieuwe; de tent lijkt duur, maar door de enorm lange levensduur (20 jaar garantie bij 2 weken kamperen per jaar) en de makkelijke doorverkoopbaarheid is het een hele goede investering. Waarom kijk je niet op marktplaats voor een 2e hands de waard? Kun je bekijken of het echt bij je past.
Elke tent opzetten kost even tijd. De Waard heeft een getekende opzet-instructie en ook een afbreekinstructie. Al heel snel staat de tent omhoog en terwijl de één de haringen en het luifel doet, kan de ander de tent inrichten met de matjes, slaapzakken en de kledingtassen. De grote luifels (neem een vario!)bieden bescherming bij regen en zon; multi-functioneel.
En je kunt elk jaar extra's bij je tent kopen zoals tentschorten, binnentent, gronddeken, etc. Zo hoef je niet bij aanschaf alles in één keer te kopen.
Er is trouwens ook een de waard forum om alles over je tent te bespreken; www.dewaardforum.nl .
Het is een icoon en dat is niets voor niets.
Dorry
(die een de waard heeft, zou dat al duidelijk zijn?)

merene
17-04-2010 om 19:32
Ruimte
Hoeveel ruimte heb je in de auto?
Wij hadden eerst een Falco Zeearend 4. Een hele fijne tent. Minpunt was dat hij veel ruimte innam in de auto. Nu hebben we een Eureka Tunnelvision. Ook een hele fijne tent. De Eureka tent heeft echt mijn voorkeur, wat betreft kamperen in Frankrijk. Ik vind hem knusser. Hij staat snel, maar we zijn niet zo snel zijn als AMK.
Als je in Nederland blijft is de Falco fijner, omdat het hier kouder is en het meer regent.

sita
18-04-2010 om 19:55
Stormvogel 6, en nu michigan 5
Wij hebben jaren gekampeerd met een de Waardachtige tent, eigen merk vd Vrijbuiter. Mooire, ruime tent, maar veel werk met het opzetten, vooral vanwege de vele scheerlijnen rondom. Maar hij staat als een huis als hij eenmaal staat.
We hebben deze tent verkocht voor een caravan,maar dat beviel niet en nu hebben we weer een tent gekocht (via marktplaats), de Michigan 5 met dichte luifel. Deze hadden kennissen van ons en zij zijn super tevreden.
Het is een koepeltent vd Vrijbuiter van polycotton met inritsbaar PVC grondzeil, dit hadden we bij de vorige tent ook en is echt ideaal.
Op marktplaast staan wel foto's van deze tent en ze zijn ook nog te koop bij de Vrijbuiter, alleen niet meer met een dichte luifel, vandaar dat we hem 2e hands hebben gekocht want dit wilden wel wel.
Succes!

*Rymcke*
21-04-2010 om 18:08
Hier
Vorig jaar een super tent gekocht van sidscampstore. Een giga grote familie tent (wij zijn ook met 6 pers.). Deze is 8 persoons (maar 10 zou ook makkelijk kunnen) met 4 slaapcabines en grote leefruimte van ruim 4 x 4. en leuke luifel. Leuke prijs. En neemt bij opbergen niet zoveel ruimte in de schuur in. Wij hebben de Polaris.
Gr. Rymcke

Ils@
26-04-2010 om 09:11
Karsten!
Wij hebben 4 jaar geleden een 2de hands karsten gekocht.
Opblaastent is super handig. Wel redelijkgroot en zwaar net als de waard.
De basistent staat heel snel. Als die wordt opgepompt kan je ondertussen al je luchtbedden oppompen oid.
voor ons nooit meer wat anders dan Karsten!

Ineke P.
27-04-2010 om 12:46
Ja! karsten!
Super makkelijk op te zetten en lekkr ruim. En ik heb hem te koop;o)

Damajo@
01-05-2010 om 16:55
Bax
http://www.kampeertenten.nl/index.php?folder_id=56
Wij hebben een Falcotent (Falco400) bij Bax gekocht. Al een paar jaar geleden.Het doek is een mix van katoen met nog iets waardoor het snel erg snel droogt.Ik vind het een voordeel dat er een raam inzit, zo heb je nog wat uitzicht als het snertweer is.
egenwoordig zit er een aanritsbare luifel aan, ook handig.
Je kun in de tent goed staan/lopen en door de gekoppelde buizen staat ie erg snel en kan heel wat wind hebben ook !
Damajo

Damajo@
01-05-2010 om 16:57
Oh..
Oeps.. een Havik 400 hebben we.Maar er zijn ook wat kleinere versies.
De tent staat als een huis, geen wapperend doek als het waait, echt superstrak.