Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Noodweer in de var (frankrijk)

Dat is flink balen! We hebben over twee weken een stacaravan geboekt bij een kleine camping in de Var (in de buurt van Grimaud). Maar nu is er de afgelopen week noodweer in die streek geweest met vreselijke overstromingen. We zitten nu enorm in dubio of we hier over twee weken wel heen moeten gaan of niet. Op het nieuws worden vooral de plaatsen Draguignan en St Aygulf als rampgebied genoemd, maar ik weet niet precies hoe de situatie in het plaatsje is waar wij naartoe gaan. Kom er na googlen ook niet echt achter. We gaan vanavond de eigenaar van de camping bellen en vragen hoe de situatie is, maar houden er wel rekening mee dat hij misschien de zaken rooskleuriger kan voorstellen dan ze zijn. Zijn er soms meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten? Weten jullie al wat jullie gaan doen?

Mariola

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

18-06-2010 om 17:22

Journaal

vanochtend hoorde ik op de radio een intervieuw met een campinghouder in het noordelijk gebied van de dordogne. Iets zuidelijker was vannacht 39 cm regen gevallen, bij hem 15 cm, en de dordogne stond flink hoog. Hij vertelde dat dit wel vaker voorkomt (ook wij maakten het ooit mee in de Dordogne, jaar of 8 geleden).
Het water is echter met een kleine week alweer flink gezakt, dus ik ga er vanuit dat jullie straks gewoon lekker op vakantie kunnen!

jula

jula

18-06-2010 om 18:42

Mariola

Kijk hier even: http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=27238&p=1
In dat topic kan je heel veel vinden over welke campings er wel en niet getroffen zijn.

LaMama

LaMama

18-06-2010 om 21:34

Minet

Ik wil Mariola niet ongerust maken, maar het berichtje van Minet lijkt me wel heel optimistisch. Mijn tante is vandaag teruggekomen vanuit het rampgebied en wat daar gebeurd is, is niet mals. Hun camping is nog steeds ontoegankelijk en ze hebben hun caravan dus ook niet meer kunnen bereiken. Er heeft daar 4 (!) meter water gestaan en de camping is volledig verwoest. Die is dus zeker niet open over een week of 2.
Hopelijk heeft jouw campingeigenaar beter nieuws voor je, Mariola. Ik duim voor je!
LaMama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.