Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lynna

Lynna

26-10-2008 om 09:40

Noorwegen/zweden

Komende zomer willen mijn kinderen graag naar Zweden/Noorwegen.
Nu ben ik niet zo'n enorme held met autorijden, hoewel dat elk jaar beter wordt. Hoe zijn de wegen daar? Smal en bochtig, of breed en vlak?

Ik wil niet meer in een tent, liever in een huisje. Wie weet een goede organisatie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

26-10-2008 om 10:47

Prima wegen

Gewoon vergelijkbaar met onze wegen, dus maak je daarover vooral geen zorgen.
Over een huisje kan ik je niet adviseren.
Veel plezier alvast!
Minet

Suzanne

Suzanne

27-10-2008 om 08:28

Hytter/ stuga's

Hallo Lynna,
Op vrijwel iedere camping vind je 'hytter' (Noorwegen) of 'stuga's' (Zweden), zoiets als trekkershutten op de camping in NL, maar vaak veel beter ingericht en ruimer. Een soort van minihuisje: kamertje met klein keukenhoekje erin, paar kleine slaapkamers, vaak maak je van het sanitair op de camping gebruik, dus geen wc of douche in je hut. Misschien is dat een idee? In het hoofdseizoen zou ik een paar campings uitzoeken die ik zou willen bezoeken en een hut reserveren, want ze zijn ook bij de Scandinaviërs zelf in trek.
Voor Zweden kun je hier kijken, is de site van het Zweeds verkeersbureau: http://www.visitsweden.com/zweden/Vakantieverblijf/Accommodatieoverzicht/Campings/ Noorse campings vind je op www.camping.no De site is ook in het Engels en Duits. De kosten hangen erg af van de camping en van de luxe van de hut, je hebt ze in veel variaties. Goedkoper dan een huisje huren en duurder dan kamperen, de prijzen staan er op de sites van de campings vaak wel bij. Noorse kroon: 100 kr. is 10,92 euro, Zweedse kroon: 100 kr. is 9,94 euro.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.