Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Oostappen ervaringen

Ineens zijn de vakantieparken van Oostappen heel erg negatief in de publiciteit. Heeft te maken met een uitzending hierover, die ik overigens totaal gemist heb. Ik was een midweek weg, niet bij Oostappen hoor. 
Maar wat mij dus verbaasd is dat het nu pas zo in opspraak is en dat er nog steeds niets veranderd is. 
Wij gingen 3 jaar geleden naar zo'n park, via Vakantieveilingen. Niet goed naar recensies gekeken, zaten wat krap in het geld en wilden toch weg. We zaten op Marina Beach. Ik denk dat wij nog geluk hadden met ons onderkomen daar. Wel wat oude caravan, doorgezakte bank, kleine bedden (maar we zijn zelf ook niet zo groot), hier en daar miste wat in het inventaris. Wat echt vervelend was, was de lange rij bij de receptie (wij zijn tussendoor eerst maar ergens gaan eten), geen beddengoed meer beschikbaar en de slechte horeca op het terrein. 
Het kon echter veel erger, we zagen mensen keer op keer terug komen met klachten over dubbelgeboekte huisjes, mieren en andere viezigheid. De overbuurvrouw, met jonge kinderen, had een deur die plotseling eruit kwam vallen, gelukkig niet op een kind. Man heeft nog geholpen met hem er weer in zetten. 
Wij hebben er best wat van gemaakt, waren er maar een weekje. Het was heel warm. Overdag lagen we in het water bij het park. De bodem was modderig en eenmaal stapte zoon in glas. Werden heel goed geholpen door iemand op het park met een speciale teenpleister. En verder waren we veel op pad, eind van de middag en in de avond. Voor mensen met jonge kinderen was het absoluut vervelender, veel speeltoestellen waren kapot, binnenspeeltuin was dicht etc. 
Het meest stomme wat we er mee maakte was dat we geen bootje konden huren in de haven. Je kon er namelijk niet pinnen omdat er geen wifi was. En wij hadden geen contant geld. 

Omdat we heel weinig betaald hadden, hebben we nooit echt geklaagd. Wel diverse malen naar de receptie gelopen voor beddengoed, fluitketel (kwam nooit, kregen we uiteindelijk van de overbuurvrouw die eerder vertrok) etc. 
Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn met veel ergere ervaringen. Ben wel benieuwd. 

Wij zijn jarenlang op vakantie geweest op een park. Prachtige plek, goed geregeld, veel groen, goeie service.
Totdat het park bij de Oostappengroep ingelijfd werd.

Service weg, toezicht weg, vrije ruimte en dus groen weg. Dus einde prachtige plek. 

Als je houdt van massa is kassa, het niet erg vindt dat de buren het vlees van je bord kijken, het okee vindt dat er nacht na nacht bal is op het veld achter je, heel erg houdt van Nederlandstalige muziek tot diep in de nacht en een uitje naar de snackbar het uitje van de week vindt, dan zit je daar waarschijnlijk prima.

Voor ons was het dat niet en was het na 10 jaar dus klaar daar.

Nog nooit gehoord van Oostappen 🙈. Is dat van die vreselijke man (sorry als ik iemand daarmee beledig, ik ken hem niet persoonlijk) van dat tv-programma?

Maar even gegoogeld . Ja dus.
Wij gaan eigenlijk altijd naar Landal als we echt naar een park gaan. En dat is al heel lang geleden. Goed om te weten dat we dit in ieder geval moeten mijden.

Ik ken het ook niet, maar het is er dus een in de categorie Fletcherhotels of Preston Palace? Voor de beleving is het misschien wel eens grappig, denk ik.

ik was trouwens wel even in verwarring, want op Viafora loopt momenteel ook een discussie over deze parken. Ik was in de veronderstelling dat de rubrieken gelijk waren, maar reizen is dus apart. Zo leer je elke dag wat bij

dan

dan

08-08-2021 om 15:59

wij zijn 8 jaar geleden ook via Vakantieveilingen op een park van Oostappen geweest, was in de buurt van de Efteling. Het chalet was op zich goed genoeg schoon, wel harde bank en harde matras (daardoor wel een nacht eerder vertrokken). Personeel was vriendelijk maar erg jammer dat het buitenzwembad al vroeg dicht ging, ondanks het mooie weer en het hoogseizoen. 

dan

dan

08-08-2021 om 16:00

Jesse_1 schreef op 08-08-2021 om 15:22:

Nog nooit gehoord van Oostappen 🙈. Is dat van die vreselijke man (sorry als ik iemand daarmee beledig, ik ken hem niet persoonlijk) van dat tv-programma?

ja, volgens mij is het inderdaad van die man van het programma Massa is kassa (Peter Gillis)

Tango

Tango

08-08-2021 om 16:33 Topicstarter

Ik kende dus dat hele programma niet, Massa is kassa. En ook nooit gehoord van Peter Gillis. Verder lees ik niet (meer) op Viafora, dus zou zomaar kunnen dat daar ook een draadje over Oostappen loopt. 
Fletcher hotel ben ik weleens geweest, vond ik niet zo slecht. Preston Palace lijkt me helemaal niets, maar nog nooit gedaan. 
Verder hadden wij dus geen last van herrie, mensen die op ons bord keken etc. Ik schreef al dat we het nog hadden getroffen met onze accomodatie en dus zeker ook met de ligging. In een ander gedeelte had je lelijke, blauwe chalets die pal naast elkaar stonden. Daar schenen ook veel gastarbeiders en zo te zitten. Hebben wij dus niet gezien.

Jaren geleden zaten wij met 3 jonge kinderen ook op 1 van deze parken.  Vies chalet,  keukeninventaris van de vorige bewoners zat nog in alle potten en busjes oa koffie, koekjes etc , alles plakte... de schoonmakers hebben op ons verzoek alles opnieuw schoongemaakt.  Beschimmelde douche en veel spullen ontbraken. Wij hebben er maar het beste van gemaakt, zaten op loopafstand van de Efteling en daar kwamen we voor. Maar na afloop zeiden we:  dit nóóit meer !

Jaren later, onze zoon was inmiddels 18, is hij met vrienden ook naar een park van Oostappen geweest. Hetzelfde verhaal, smerig huisje en smerig zwembad.  Eén van de vrienden liep zelfs schurft op.

Kortom, géén aanrader !

Ik lig op dit moment op de bank in een Oostappen huisje. En ik moet zeggen het valt me alles mee. Het huisje was schoon, is denk ik ook nog relatief nieuw. Badkamer en keuken zien er ook prima uit. Ook nog geen overlast. Wat onze 12-jarige wel jammer vindt is dat er alleen animatie is voor kinderen tot 11 jaar. Niet dat hij daar veel heen wil, maar lasergamen had hij wel leuk gevonden.
De receptie/restaurant is wel heel kaal, meer een kantine. De reviews waren niet zo lovend over de kwaliteit van het eten, dus daar maken we geen gebruik van.  We zijn hier pas twee dagen, maar tot nu toe geen klagen.

MMcGonagall schreef op 08-08-2021 om 15:32:

Ik ken het ook niet, maar het is er dus een in de categorie Fletcherhotels of Preston Palace? Voor de beleving is het misschien wel eens grappig, denk ik.

Op geen enkele manier te vergelijken met Fletcher.

Preston Palace ken ik niet.


Ik heb ervaring met 2 parken van Oostappen. Het moederpark ligt hier vlakbij en daar gaan we soms wel eens zwemmen in het meer. En dat is prima.


Van de ander vind ik dus dat Oostappen deze heeft vernacheld.  Kan best zijn dat als je niet weet hoe het eerst was, en prima achterburen hebt dat je dit anders beleefd.


Kan ook zijn dat het qua prijs-kwaliteit verhouding prima is.  Maar als ik het bijvoorbeeld vergelijk met Topparken, weet ik wel waar ik voor kies.


MMcGonagall schreef op 08-08-2021 om 15:32:

Ik ken het ook niet, maar het is er dus een in de categorie
Fletcherhotels of Preston Palace? Voor de beleving is het misschien wel
eens grappig, denk ik.

Preston palace is niet te vergelijken met Oostappen hoor, schone kamers, lekker eten, veel te doen. Het tegenovergestelde eigenlijk van marina beach.

Wij ook een keer op Marina Beach. Gelukkig zaten wij op een heel rustig gedeelte van dit park (de verste uithoek, zonder mensen die langs onze plek moesten), maar bij de receptie een ramp en inderdaad enorm lange wachttijd bij het inchecken. Verder een enorm hoog tokkie gehalte. Heel veel ons kent ons, harde Hazes muziek (met je autodeur open keihard knallen op het park) en niemand die ingreep. Verder reed er ook dagelijks een politie auto rond op het park, wij hadden al lol 'komen zeker weer iemand oppakken' want dat soort types leken er te zitten. Eens maar nooit weer dus.

dan

dan

09-08-2021 om 13:06

Marina Beach ziet er ook totaal niet aantrekkelijk uit als je er voorbij rijdt (wij wonen daar ongeveer 20 km vandaan). Alleen het water is wellicht leuk voor watersporters. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.