Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-02-2010 om 13:20
Hallo!! Dit jaar gaan we met onze camper op vakantie in juli, 3 weken. We gaan via Duitsland naar Oostenrijk, Slovenie en Kroatie. Heeft iemand leuke tips voor campings of leuke activiteiten te doen in deze landen? Er zijn zoveel campings daar dat we een beetje door de bomen het bos niet meer zien. Wie o wie weet leuke campings en/of bezienswaardigheden? We gaan met z'n vieren, man en ik, en onze zoon van 7 en dochter van 4. Ik ben heel benieuwd wat ik van jullie hoor!! Alvast bedankt!!
28-02-2010 om 20:07
Camping woferlgut
In Bruck, Oostenrijk. Via daar rijd je zo richting Slovenie. Sterker nog, als je via de Alpenhochstrasse gaat rijd je er zo naar toe.
De Alpenhochstrasse is prachtig, niet alleen de gletcher en de GrossGlockner, maar zeker ook het natuurpark zelf. Je kunt op diverse plaatsen hartje zomer sleetje rijden (zorg dat je een plastic zak of semi-slee in je auto hebt!). Diverse stopplaatsen voor een lekker kopje koffie of ander lekkers.
De camping zelf ligt tussen Kaprun en Zell am See. Grote camping, maar dat merk je eigenlijk niet als je er bent. Het is er prima toeven, kraakhelder sanitair en voor kids is er heerlijk. Zwembad, speeltuintje enz.
De camping ligt ook niet ver van Salzburg. Salzburg zelf is mooi, maar nabij Salzburg heb je ook een prachtig kasteel dat op een rots ligt (bij Werfen).
Hoog in de bergen bij Werfen ligt ook een ijsgrot. Pittige wandeling maar zeer de moeite waard. Het uitzicht alleen al is goud waard.
Veel plezier met puzzelen, groet, Moppeke