Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-09-2009 om 09:37
Hoi allemaal,
we zijn heel vroeg dit jaar, ik weet het, maar toch zijn we ons al aan het orienteren op een vakantie volgend jaar.
Dat zal de meivakantie worden (eerste twee weken van mei), dus NIET in de zomervakantie.
Wie weet of het in Oostenrijk dan al mooi weer is? En waar zou ik een camping met een chalet of luxe caravan kunnen vinden?
We hoeven niet zo nodig animatie voor de kinderen (8 en 9 jaar dan), maar willen wel graag kunnen wandelen, zwemmen en lekker eten.
hahaha, ik moet zelf lachen om mijn vragen, maar ik ben nog nooit in Oostenrijk geweest en mijn man heeft nog nooit op een camping vakantie gevierd )
Bedankt alvast!
Daan
28-09-2009 om 12:18
Mei en november
..dan gaan alle hoteliers in Oostenrijk zelf op vakantie omdat er geen toerist te vinden is. Je kan niet wandelen en je kan niet skieën en het is nog of al hartstikke koud.
In de lager gelegen gebieden ligt dat misschien anders hoor, maar de Alpen zou ik in ieder geval niet kiezen.
En natuurlijk kan het net toevallig wel warm zijn, maar ik zou in ieder geval niet de hoogte opzoeken.
28-09-2009 om 12:20
Vervolg
.. te snel op verzenden gedrukt.
Ik zou het als ik jou was net wat zuidelijker zoeken, Italië dus en dan niet op grote hoogte. Daar is het prachtig weer in de meivakantie, echt schitterend. In de zomer is daar juist weer erg heet.
28-09-2009 om 12:22
Oh ja, nog een toevoeging
Mocht je niet zo ver willen dan is het voorjaar ook prachtig in duitsland ook erg mooi. In het zuiden is het weer dan stabiel en warm. Denk aan de beierse Alpen, en vooral het Breisgau, de streek rond Freiburg in het Rijndal. Prachtige omgeving, heerlijk eten. En goed te bereiken.
28-09-2009 om 15:23
Weeronline
Kijk op weeronline, daar kun je het weer van de jaren ervoor zien. Hoe zuidelijker, hoe meer kans op mooi weer uiteraard, al is het ook in Italië en zelfs in Griekenland niet altijd warm in de meivakantie. Oostenrijk is sowieso geen land met garantie op mooi weer, wij zijn er diverse zomers snel doorheen gereden omdat het bleef regenen.