Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-05-2010 om 23:00
Dag allemaal
we gaan pas als gezin weg einde juli, maar vanaf 23 juni ben ik zelf klaar met werken. Zoon moet dan nog een week naar school ongeveer, maar het leek me leuk om met hem een lang weekend te gaan wandelen ergens in Nederland. Ik zoek eigenlijk een streek waar we over 3 dagen van verblijf tot verblijf kunnen lopen: per dag 15 km lijkt me voor hem eccht een maximum. Iemand een idee/zoiets al gedaan met een kind van 8 jaar? We hebben altijd de meeste fantastische gesprekken zoon en ik als we samen wandelen, zo ben ik op het idee gekomen,
Sini
22-05-2010 om 23:04
Sini
Sini, klopt dat wel wat je zegt? Regio Noord val jij toch ook onder. BO en VO heeft daar vanaf 12 juli vakantie.
22-05-2010 om 23:07
Snp
Heb je al eens op de site van SNP gekeken? Die heeft dat soort vakanties, kant en klaar, ook in NL. Dan wordt je bagage naar het volgende adres gebracht.
Zelf denk ik eerste instantie aan Zuid Limburg, er zijn daar vele mooie wandelroutes in het Geuldal. Daar zou je ook prima ergens onderdak kunnen vinden en van daaruit een paar mooie wandelingen maken, zonder dat je verkast.
Groet, Moppeke
22-05-2010 om 23:40
Stukje pieterpad
Leuk idee Sini! Wij hebben vorig jaar een paar dagen gewandeld met de kinderen, de jongste was toen 7. We hebben een stukje van het Pieterpad gedaan. Schoonlo, Schoonoord, Sleen. Drenthe dus. Overnachten deden we in B&B en een trekkershut op een camping. Tentje en slaapzak meenemen kan natuurlijk ook, maar dan heb je wel een veel vollere en zwaardere rugzak.
26-05-2010 om 21:57
Twente
Ik zou naar Twente gaan, het is daar zo mooi. Vooral omgeving Ootmarsum/Tubbergen en dan een stuk van het Twentepad lopen bijvoorbeeld.
Fijne dagen gewenst, een superleuk idee.
Groetjes,
Wiggie