Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

ayla

ayla

08-06-2010 om 11:56

Parijs met 6 jarige

over 2 weken gaan we bijna 3 dagen naar parijs met onze 6 jarige dochter, geen eurodisney maar Parijs zelf.
we vertrekken zaterdagochtend en komen maandagavond weer terug.

Ik weet wel wat leuke dingen zoals montparnasse of Jardin d’ Acclimatation maar ook over parc de la vilette hoor ik leuke dingen. Maar wat is nog meer leuk? manlief gaat een dagje alleen op pad en ik ben dus 1 dag alleen met haar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

08-06-2010 om 17:09

Parc de la vilette

Wij zijn in maart geweest, toen was het nog erg koud, maar wel heel leuk. We hebben veel gedaan. Het Louvre, daar zijn we vrij snel doorheen geweest, maar de kinderroute (folder bij de kassa te verkrijgen) was wel leuk, zelf dingen zoeken.
Jardin de Tuilleries voor het Louvre, daar is oa een speeltuin. Die werd in maart nog gerenoveerd, maar ik denk dat ie nu wel klaar zal zijn.
Arc de Triomphe, daar zijn we op geweest. De Eiffeltoren hebben we alleen van onderen gezien.
Bij Lafayette is een hele mooie speelgoedafdeling.
Met het kabelspoor naar de montmartre, boven wat rondlopen en dan door het park weer naar beneden lopen. Daar is ook een speeltuintje, met een draaimolen.
De metro was een attractie op zich. Wij hadden een pas voor 3 dagen en hebben veel met het ov gedaan. M'n zoontje vond dat ook heel leuk, om zelf z'n weg door de stations te vinden, als wij vertelden naar welke lijn of uitgang we moesten (hij was toen nog 4). Daarmee kun je ook in het kabelspoor.
En Parc de la Vilette is een aanrader. Dat wil zeggen, het park moet leuk zijn, maar daar hebben we niets van gezien want het was veel te koud. Maar er zit een museum bij (http://www.cite-sciences.fr), en in dat museum zit weer een kinderstuk, Cite des Enfants. Ik vond de website niet helemaal duidelijk, maar de kaartjes die je voor het gewone stuk en kinderstuk koopt zijn los van elkaar te krijgen. De Cite des Enfants was geweldig, daar wil ik nog wel eens voor stoppen als we toch langs Parijs komen... Je mag daar een bepaalde tijd in (je kunt ook reserveren, ze zijn regelmatig volgeboekt) en dan is er vanalles te ontdekken en doen, heel interactief, ik verwacht een beetje zoals Nemo in Amsterdam. Achteraf gezien hadden we daar best 2 kaartjes voor kunnen nemen, want ze hadden zich er de dubbele tijd ook wel vermaakt. Met een kind in Parijs zou ik dit dus zeker niet overslaan!

vlinder72

vlinder72

09-06-2010 om 15:18

Net geweest

met onze vier kinderen. Echt geweldig. Mijn zesjarige vond leuk: de eiffeltoren (helemaal naar boven), de batobus, het louvre, Muséum National d’Histoire Naturelle, arc de triomphe, de disney winkel op de champs elysées, Notre Dame, palais de decouverte (ook een soort wetenschapsmuseum maar dan vlakbij de Champs Elysées). Verder zijn wij niet naar villette geweest want dat vonden wij te ver. Als het even kon liepen wij overal naar toe of namen wij de batobus. Ik vond de metro met vier jonge kinderen niet prettig. Verder kan ik je aanraden om als het even kan van te voren kaartjes te kopen. De wachtrijen waren absurd lang. De eiffeltoren kan je van te voren al kopen en ik zou ook kijken of dat lukt voor het louvre en eventueel het Muséum National d’Histoire Naturelle.

ayla

ayla

11-06-2010 om 08:39

Niet helemaal een leek

Ik ben al verschillende keren in Parijs geweest en manlief nog vaker alleen nog nooit met een 6 jarige. Ik weet eigenlijk van de Eiffeltoren dat er altijd enorme wachtrijen zijn, kun je die overslaan als je van te voren tickets koopt? En waar kun je die tickets kopen? We zijn de vorige keer naar Montparnasse geweest, goedkoper en ook heel indrukwekkend. Iemand een idee hoe eng de catacomben zijn? En is dat de moeite waard? We kopen altijd metrotickets voor 3 dagen, is een stuk makkelijker. De boot zal denk ik niet lukken, dochter is als de dood om op boten te gaan, stel je voor ze zinken. De disneywinkel ken ik uiteraard, die zullen we ook zeker niet overslaan Muséum National d’Histoire Naturelle ken ik niet, ik zal eens gaan surfen, Louvre wilde ik eigenlijk overslaan, ik dacht dat dat niets zou zijn voor een 6 jarige. Behalve Naturalis heeft dochterlief weinig museumervaring

Tijgeroog

Tijgeroog

11-06-2010 om 10:27

Ayla

De eiffeltoren heeft een website waar je kunt reserveren. Even zoeken. Net zoals je voor Cite des enfants online kaartjes kunt kopen, en vast nog veel meer dingen. Gewoon even de websites bekijken.
Wat betreft het Louvre: op de dag dat wij er waren was het gratis entree (1e zondag van de maand), en daarom vonden we het wel de moeite waard om er even naar binnen te gaan. Ik denk dat we anders niet gegaan waren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.