Vakantie en uitjes

pluis
10-07-2009 om 17:54
Parijs mijden
Dit jaar rijden we naar Frankrijk. Andere jaren ben ik daar met ex geweest en die regelde alles. Nu moet ik het zelf doen. Is geen punt maar ik wil goedvoorbereid vertrekken. Ik heb een goede tom tom maar natuurlijk ook een kaart. Ik zit even op Google maps te kijken en deze leid mij practisch door Parijs. Ik heb even op internet gekeken en las dat je beter de A104 kon nemen en daarna de A20. Ik moet trouwens uiteindelijk naar Clermont Ferrant. Nu zijn hier vast wel mensen die deze route wel eens gereden hebben en goede tips voor me hebben. Oja we vertrekken aankomende zondag.

Claudia B
10-07-2009 om 19:43
A104
De A104 is geen garantie voor geen files. Wij hebben Parijs nooit gemeden de afgelopen jaren. Gewoon de Peripherique genomen de altijd.
Op de camping aangekomen hebben wij ook mensen gesproken die echt ontzettend lang op de A104 hadden gestaan/gereden, terwijl het bij ons op de Peripherique natuurlijk druk was maar niet echt onwijs stilstaan, altijd konden we wel rijden. Maar het kan natuurlijk ook rustiger zijn op de A104.
Je moet het eigenlijk net treffen.
Groetjes,
Claudia
(die zondag vertrekken en weer langs Parijs gaan, nu maar even afkloppen wat ik net geschreven heb anders staan we zeker vast zondag

pluis
10-07-2009 om 20:13
Sin
Ik vertek vanuit Amsterdam. Tja waarom wil ik Parijs mijden. Ik kan me herrineren dat we dat altijd deden en dat zit nog steeds in mijn hoofd. Nu na jullie berichtjes toch maar eens kijken of we niet gewoon over Parijs gaan. dank je wel.

pluis
10-07-2009 om 20:15
Claudia
Dank je wel voor je reactie. Ik realiseer me natuurlijk dat de A104 geen garantie is voor geen file maar ik wilde even alle opties bekijken. We gaan waarschijnlijk toch het avontuur aan. Misschien tot ziens op de Peripherique.

amk
10-07-2009 om 21:01
Prima te doen
met een tomtom.
Voordeel van een tomtom is dat ie ruim van te voren aangeeft of je links of rechts moet aanhouden. Dus je hebt tijd om te anticiperen.
Ik heb het nu 2 jaar gedaan, heen en terug dus, alleen met een dreumes (1e jaar) en een peuter (2e jaar) (ze worden ouder tenslotte) ging prima.
Het eerste jaar ging alleen mijn auto kapot en werd ik dus heel ergens anders de weg weer opgestuurd. En dat ging ook prima. Voordeel is dat Claire (ik heb een garmin met een vrouwenstem) de weg wel weet.
Wel heb ik dochterlief getracteerd op oneindig Bumba kijken. Zodat ze niet haar vragenuurtje op dat moment kreeg. Dus een combinatie van tomtom met dvd-speler (er zijn splitters voor de aansluiting te koop) is helemaal ideaal als je alleen moet rijden.

Lindis
10-07-2009 om 21:02
Gewoon
via Parijs en de Périphérique. Het kost minder tijd om gewoon via Parijs te rijden en in een file te belanden, dan omrijden. Wij nemen wel van te voren een plaspauze, want we zijn 1 keer echt in de file beland en dat wil ik niet meer met een volle blaas.
Veel plezier.

Claudia B
11-07-2009 om 15:05
Pluis
Zag nu pas dat jullie ook morgen vertrekken
Nou wie weet komen we elkaar tegen, wij rijden in ieder geval met een caravan (maar dat zullen er wel meer zijn hahaha).
Groetjes en succes morgen,
Claudia

pluis
11-07-2009 om 19:01
Ja we doen het gewoon
We gaan gewoon langs Parijs. Het blijft een gok.
Enne, Claudia als je een witte Ford Focus station met dakkoffer ziet dan moet je maar even zwaaien
Hele fijne vakantie.

Claudia B
11-07-2009 om 19:49
Ik ga zeker opletten!!
En als jij een Hyundai H200 zilvergrijs met caravan ziet dan heb je grote kans dat wij het zijn
Op naar morgen!
(nu ga ik gewoon de hele weg opletten of ik een witte Ford Focus met dakkoffer zie, zal een A-4tje maken met daarop de tekst "Ben jij Pluis van Ouders Online?" haha)
Fijne vakantie!
Groetjes,
Claudia