Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Arawen

Arawen

19-07-2010 om 12:33

Pechhulp buitenland (tijdelijk)

V.w.b. Nederland ben ik volledig gedekt; lid van de ANWB, met woonplaatsservice, vervangend vervoer service, etc. etc... Maar nu ga ik 1 week naar Belgie op vakantie en geldt dat dus allemaal niet... Een aangezien ik met mijn auto van 14 jaar oud ga, wil ik mijn verblijf daar ook graag gedekt hebben.
Dus geinformeerd bij de ANWB. Moet ik voor een heel jaar Europa-dekking afsluiten. Kost met zo'n EUR 40,-.. vind ik toch wat veel, voor dat ene weekje! Dus zitten surfen en zoeken naar reisverzekeringen. Er zijn er die pechhulp Europa dekken, Centraal Beheer bijvoorbeeld, maar dan mag de auto niet ouder zijn dan 8 jaar... zucht, wat nu?
Weet er iemand nog een kost-efficiente oplossing?

groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

19-07-2010 om 12:51

Irk

Als ANWB-lid kan je toch ook een IRK aanschaffen? Of geeft die geen pech-hulp meer?

Hetzelfde

De IRK = hetzelfde als de Wegenwacht Europservice . De naam is veranderd omdat de kredietcoupons 3 jaar geleden afgeschafd zijn. Inhoudelijk verschillen ze niets en ook de IRK was niet tijdelijk af te sluiten.

Puck

Puck

20-07-2010 om 09:27

Reisverzekering

Oke, IRK is me duidelijk, die had ik dus al in geen jaren meer gehad omdat onze huidige autoverzekering een buitenlanddekking heeft, incl. vervangend vervoer.
Is het dan misschien mogelijk om een reisverzekering af te sluiten die de module vervoer erbij heeft?

Leeftijd

Dan zul je moeten kijken naar de leeftijd van de auto en naar de voorwaarden van de verzekeraar. Bij de meeste verzekeraars mogen de auto's inderdaad niet ouder zijn dan 7 jaar dus dan ben je wel beperkt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.