Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Faith

Faith

11-08-2009 om 21:54

Pechverhaal.... (lang)

Hallo,
wij zijn net terug van een vakantie in de Elzas.
Het was geweldig, fantastisch weer en het kamperen is goed bevallen.
Maar op de heenreis hield onze auto er mee op, we stonden naast de snelweg in Duitsland op ongeveer drie uur van onze eindbestemming en vijf uur vanaf vertrek. We zijn weggesleept (dat duurt even, je zit daar maar aan de snelweg met al die supersnelle auto's, niet prettig hoor!) naar een garage die onze auto kon bekijken. daar bleek na een tijd dat de auto niet meteen kon worden gerepareerd maar pas op z'n vroegst maandag (het was donderdag). een huurauto (met trekhaak, de enige die er in de buurt te vinden was)kon ik alleen krijgen met een creditcard!! Ik zag het niet meer zitten maar in de garage deden ze zo hun best voor ons. We konden een "transporter" van hun huren. Al met al hebben we deze auto tot het eind van de vakantie gehouden (de maandag erna, dus 11 dagen), nog een dag extra moeten kamperen (geen straf) en is onze auto gerepareerd, een reparatie die we in Nederland misschien niet hadden laten doen omdat de auto niet eens zoveel meer waard is. Maar als je zover van huis bent... je moet dan met z'n allen met de trein terug....
Wat ik hier in ieder geval van heb geleerd is dat hoe erg de situatie ook lijkt het altijd wel goed komt, maar dat het wel handig is om goed verzekerd te zijn. Ik heb de Anwb gebeld maar toen bleek dat ik geen buitenlanddekking had (niet aan gedacht) en de reisverzekering die ik had afgesloten vergoed vervangend vervoer niet. Behalve dat was onze autoverzekeringsmaatschappij wel heel behulpzaam, daar wordt alleen de wegsleep vergoed (prettig).
En een creditcard is dus eigenlijk onontbeerlijk, ik denk dat we daar ook de reparatie wel mee hadden kunnen voldoen, nu moesten we de bank in Nederland bellen (stress, keuzemenu, een mevrouw bij de bank in Frankrijk die geen idee had etc.).
Al met al is het allemaal goed gekomen, we hebben alle bagage op de terugweg weer overgepakt in onze auto en aanhanger en rijden nu met een nieuwe motor in de auto. Maar wat was het fijn geweest als alles normaal was gegaan. Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Even zo

Even zo

11-08-2009 om 22:12

Wij hebben ook pech gehad....

Het was niet onze schuld, we hadden alle voorzorgsmaatregelen getroffen, etc. Met drie kinderen op de achterbank op de vluchtstrook, een ANWB die het te druk heeft, geen idee wat je nu het beste kunt doen. In een eerste flits denk je 'dikke pech' maar dat veranderde al snel. Het had veel gekker kunnen gaan. We hebben het er allemaal goed vanaf gebracht, geen gewonden, geen doden, uiteindelijk konden we met eigen auto naar huis. Je mag best even je frustratie van je af schrijven, tis wel een beetje jammer, maar bij mij overheerst vooral dat 'jeetje wij hebben geluk gehad' gevoel! Ik hoop dat dat bij jou ook komt...

Ik heb geleerd om de hulpnummers van de landen waar we door komen vanaf nu altijd mee te nemen.

Faith

Faith

11-08-2009 om 22:48

Jazeker

Oja, bij mij overheerst ook wel het positieve gevoel en het idee dat het ook wel erger afloopt voor velen. Ik vind ook dat we als gezin het heel goed hebben gedaan, daar ben ik best trots op. Bovendien een dag extra vakantie en het was echt een topvakantie verder, dus...
Over het geld komen we wel heen, hoop ik. (de huurauto was overigens ook fantastisch, we zijn er helemaal gek op geworden, maar dat duurt dus nog even....)Faith

Rembrand

Rembrand

11-08-2009 om 23:18

Ook pech, maar nog veel meer geluk.

Ons verhaal kan je lezen een paar draadje hierboven bij "veerbootperikelen".
Gelukkig zijn wij wel goed verzekerd, en we komen er goed vanaf. Maar dat is wat mij betreft nu even ondergeschikt aan het feit dat we onwijs geluk hebben gehad dat we allemaal nog leven.
M.

reina

reina

12-08-2009 om 08:40

Goed verzekeren belangrijk!

Gelukkig hebben jullie wel een leuke vakantie gehad!
Ja, goed voorbereid zijn qua reisverzekering en ANWB-dekking is echt belangrijk. Ik lees nogal eens dat mensen het zonde van het geld vinden, tót je het een keer wel nodig hebt, dan merk je pas hoe belangrijk het is. Wij hebben in het verleden heel vaak pech gehad, maar qua financiën is het altijd goed gekomen doordat we goed verzekerd zijn en een goede ANWB-dekking hebben ( wij zijn wél een keer met de hele bubs onverwacht met de trein naar huis gegaan, terwijl auto + bagagekarretje achterbleef en pas weken later kwamen, ook dát werd vergoed door de verzekering)

reina

reina

12-08-2009 om 08:43

O ja, creditcard

Ook dat is heel handig, al gebruik je 'm nooit, in vakanties kan het soms een hoop gedoe schelen. Bijv. als je een auto wilt huren, als borg voor vervangende auto, als 'potje' voor dokters/ziekenhuiskosten die je in het buitenland soms eerst zelf moet voorschieten etc.

Mamvantwee

Mamvantwee

12-08-2009 om 09:46

Ook pech gehad

Wij hadden op de terugweg na een vakantie van drie heerlijke weken op de camping, ook pech aan de auto. Langs de péage in frankrijk dus. Ik ben nog blij dat ik bij de betreffende aire voordat we weer wilden wegrijden, even onder de motorkap keek.

We zijn weggesleept en hebben daarna (relatief kort) 27 uur moeten wachten totdat het standaard kleine (maar essentiële) onderdeel vervangen was. Wat een stress levert dat op! Vooral met kleine kinderen erbij.

Maar ook wij waren goed verzekerd, gelukkig. Niet bij de ANWB trouwens, bij OHRA. Ze hebben alles goed afgehandeld.

groet, Mamvantwee

Faith

Faith

12-08-2009 om 12:11

Oei!

Wat verschrikkelijk schrikken Rembrand! Wij hebben overigens nog iets bizars meegemaakt: de aansteker op het tafeltje ontplofte ineens! Jongste was net op weg ernaartoe om iets te pakken maar werd niet geraakt. De stukken lagen nog in de tent. Als je bedenkt wat er allemaal had kunnen gebeuren knijpen we maar weer eens in onze handen.
Maar een auto over je tent heen..... Faith

Nasha 1st

Nasha 1st

12-08-2009 om 14:27

Faith

ja, goed dat je het hier even neerzet, want veel mensen denken, ik ben toch lid van de ANWB? Maar dat is niet genoeg inderdaad. Wij hebben voor de vakantie inderdaad ook nog even alles nagevraagd, europa-dekking erbij genomen, en de IRK (heet niet meer zo geloof ik)....op de camping waar wij stonden, ook mensen wiens auto ineens gekke geluiden maakte....dachten ook, ANWB....geen Europa-dekking dus....dus mochten het zelf regelen.....kostte ze uiteindelijk 1500 euro....

En de CC heeft ons ook veel gemak gegeven deze vakantie!

ander nikje

ander nikje

12-08-2009 om 19:04

Ons verhaal...

Ik lees bijna ons verhaal Faith.... Op de heenweg naar Frankrijk verliest iemand voor ons de dakkoffer, en wij knallen er met 120 km overheen, er was geen uitwijken aan, dit alles om 22.00 op de snelweg bij Orange!
Auto total loss, met 4 kindjes langs de snelweg en de"dader"is gewoon doorgereden.
De politie heeft alle stukken van de autobaan verzameld om nog wat gegevens te vinden,maar we hebben nog niets gehoord.
Wij dus door de politie van de weg afgevoerd, met een taxi naar een hotel gebracht, volgende dag met veel moeite een vervangend vervoermiddel gekregen. Wij hebben 4 kinderen dus het was heel lastig om een geschikte auto te krijgen.........
Wij hebben een reisverzekering met hulp onderweg erbij verzekerd, maar toen ik de hulpcentrale aan de telefoon had... kreeg ik de mededeling dat wij niet verzekerd waren!!!!!
Gelukkig had ik alles van de verzekering bij me en in het hotel door kunnen faxen, toen is alles geregeld.
Alleen nu moet ik nog wachten op terug betaling van de verzekering... 3 weken geleden al in gediend! Ook Ohra overigens... Ben wel blij dat we niet ANWB waren, dat weekend waren ze zo overbelast geweest!!(gelezen in de telegraaf op vakantie!
Ik heb wel meer schrik gekregen om achter een auto te rijden met een dakkoffer...of fietsen.... Maar de autovakantie voor volgend jaar is al weer geboekt hoor!

Janeway

Janeway

12-08-2009 om 22:07

Geen pech

Maar iets heel anders
Zondags komen we aan op de camping, spullen opzetten, maandag bijtank dag en de details goed maken. Dinsdags tussen de middag telefoon, schoonvader ernstig ziek ze stoppen medicatie en geven morfine. We bellen de reisverzekering van de anwb. De persoon aan de telefoon kijkt alles na en zegt op de dekking van de wegenwacht kunnen we u terug halen met het vliegtuig, wilt u dat. Nou dat wilden we evt wel maar dat kon ook een paar dagen duren, dus zelf terug naar huis, we hebben een vouwwagen, die is op de camping blijven staan en later opgehaald door de anwb, van de week bij mijn ouders afgeleverd in de stalling. We hebben doorlopende reisverzekering van de anwb, wegenwacht binnen en buitenland met aanhangwagen suplement, en vervangend vervoer enz. Ben nog nooit zo blij geweest dat we dit dus allemaal hadden. Ook al zijn we jaren lid dit hadden we niet voor kunnen schieten. Ook het kontakt met de anwb was heel goed.. Ook nadat we terug waren nog contact via sms dat de vouwwagen was gehaald en later dat de vouwwagen was afgeleverd.
Dit dus alles op verzekering zonder voorschieten van kosten. Super geregeld dus.

Jacoline29

Jacoline29

13-08-2009 om 12:55

En wij

Hebben bij de anwb een pechhulp afgesloten voor europa met vervangend vervoer,als je pech hebt,de auto kan niet binnen 48u gemaakt zijn,krijg je een andere auto.
Wij hebben in het buitenland op de terugweg iemand in onze achterkant gehad,waren net 20 min onderweg naar huis.Verzekerd bij unive,alarmcentrale gebeld en doordat hij nog rijdbaar was,mochten we er mee doorrijden,bij ev aanhoudingen,gewoon melden hoe of wat en geen boetes daardoor(ze trekken het na).Gelijk de maandag erop naar de verzekering ed geweest en nu is het afwachten waneer de auto ter reparatie mag.Wij konden dat vervangende vervoer ook krijgen bij de reisverzekering.

Ise

Ise

15-08-2009 om 16:50

Wel pech

Net terug van vakantie lees ik dit draadje. Wij hadden dus wel pech op vakantie. Na anderhalve week bij vrienden in Zuid-Frankrijk doorgebracht te hebben rijden we op (zwarte)zaterdag naar de Correze. Halverwege deed onze auto het niet meer. Maar ja...het is zaterdag en de garage's zijn gesloten. Van de anwb een lijst met hotels in de buurt door gesms't gekregen. Maar om daar nu het weekend door te brengen. Een vervangende auto is zo snel niet geregeld en eerst moet duidelijk zijn of de auto te repareren is op korte termijn. Onze vrienden waren zo goed om 250 km heen en 250 km terug te rijden om ons (met 2 kinderen) op te halen. Onze auto stond voor de deur van een renault dealer, wat erg handig was leek ons,omdat we zelf ook een renault hebben. De showroom was nog open en we werden voorzien van koffie en water. De sleutels van de auto daar ingeleverd. Op maandag telefoon van de ANWB dat hij naar een andere garage gesleept wordt, omdat deze garage op korte termijn geen tijd er voor heeft. Op dinsdag de diagnose: iets met de motor wat beter in Nederland gemaakt kan worden vanwege de garantie. Ze gaan op zoek naar een huurauto die we dan in de Correze weer in moeten leveren. We geven aan liever een auto te hebben die we de rest van de vakantie kunnen gebruiken en waar we mee naar huis kunnen rijden. Op woensdag wordt deze gelukkig voor ons gevonden: in de Pyreneeën. Weer 110 km heen en weer. O ja, we hadden ook geen creditcard maar €225 borg was ook oké. De auto was vele malen kleiner dan onze eigen auto, maar veel van onze bagage stond gelukkig nog in onze auto. We hadden genoeg bij ons voor de rest van de vakantie. De auto was gloednieuw en reed heerlijk. Onze auto is nog niet in Nederland en met een beetje pech duurt dat nog minstens een week. Maar ach...we hebben een heerlijke vakantie gehad, mede dankzij onze vrienden en de ANWB.
Wat ben ik blij dat we een doorlopende reisverzekering met buitenlandhulp had.

Bastet

Bastet

17-08-2009 om 19:47

Hier ook

Bij het drielandenpunt in Vaals,rook uit de motorkap...jahoor,radiator kaduuk!Tot onze verbazing moesten we ANWB Buitenland bellen,wat we gelukkig hadden geregeld,die kwam gelukkig snel.Daarna drie uur vervelen bij een garage in Margraten,veel geld betalen....en een credit card accepteerden ze niet...zucht....
De rest van de vakantie geen problemen,als je mijn buikgriep niet meetelt althans...
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.