Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

aleid

aleid

20-08-2019 om 21:25

Praag

Voor degenen die de stad kennen: wat mag ik persé niet overslaan met mijn bijna 15-jarige puberzoon?

rode krullenbol

rode krullenbol

20-08-2019 om 21:36

In ieder geval één keertje proberen ... (roffel)

Witte kool salade met wortel! Je kunt het (ook) in eetcafés bestellen.

Misdreavus

Misdreavus

20-08-2019 om 21:49

torens

Wij zijn er maar heel kort geweest, kwamen 's middags aan en de volgende ochtend zijn we weer doorgereden, dus heel veel hebben we niet gezien.
Mijn zoon (17) vond het heel leuk om in de torens te klimmen bij de Karelsburg, ik vond het persoonlijk wat minder, mijn conditie is duidelijk niet meer wat het geweest is.

rode krullenbol

rode krullenbol

20-08-2019 om 21:59

Wandeling langs de Moldau

Wandeling langs de rivier vanaf het centrum naar de begraafplaats waar Franz Kafka begraven ligt.

Marinade

Marinade

20-08-2019 om 22:19

Vysehrad

http://www.praha-vysehrad.cz/Visit-us#How-to-reach-us

Prachtig park met fort, wat cafe’s. Fabuleus uitzicht op dr oude stad en Karelsbrug. Ff uit de drukte van de stad, makkelijk met de tram te bereiken.

40er

40er

20-08-2019 om 22:41

Ligt eraan

Hoe lang blijf je? En waar houden jullie van?
Bij mooi weer, bootje huren op de Moldau.
Met de trein naar Kutna Hora, het ossuarium van Sedlec
Diverse musea. 1x een kaartje kopen en 5 verschillende musea bezoeken.

Zoek op YouTube eens the real honest guide prague op. Veel leuke tips over do's en dont's.

Flavia

Flavia

20-08-2019 om 23:29

Segway

Leuke manier om de stad te zien is met een Segway tour.
Hamburgers eten op het plein met de levende beelden.
Tip die wij hier kregen: restaurant waarbij je drankjes met een treintje aan tafel komen. Verder basic eten maar prima.

In zo'n plastic bal op de Moldau drijven, heerlijk om af te koelen als het heet is.

Yellow umbrella guide

in een paar uur neemt hij of zij je mee op sleeptouw door de stad, vertelt wat van de recente en wat minder recente geschiedenis en je betaalt voor wat je het waard vindt. Vaak zijn het amerikanen die aan local zijn blijven hangen en de stad ondertussen op hun duimpje kennen. Ik heb er in diverse steden al enkele gelopen, en het is nog nooit tegen gevallen. Je ziet de hoogtepunten, en krijgt ook een idee hoe de stad in elkaar zit. Kijk even op tripadvisor

De Joodse wijk met synagoges uit verschillende periodes en het vervallen kerkhof is heel bijzonder.

Kutna Hora zal wel aanslaan. Een of andere pater is daar helemaal losgegaan met menselijke overblijfselen uit massagraven van middeleeuwse godsdienstoorlogen en pestepedemieeen: kroonluchters van beenderen, doopvonten van grijnzende schedels, je kunt het zo gek bedenken. En als eigentijdse toegift op het kerkhof een steen met een racestuur.

Stink niet in het alchemie museum, speculum nog wat, dat is een dure toeristenval

Dat restaurant met de modelspoortrein die je drankjes op tafel rijdt is hilarisch, zit op het Wenclescaw plein. Maar verder verfoei ik segways en andere onnozel toeristenvermaak wat van oude cultuursteden een debiel pretpark maakt. ALs je dat soort dingen wilt,hoef je niet half europa door te reizen. Dan ga je maar naar de Efteling.

Flavia

Flavia

21-08-2019 om 02:17

Kenfan en toevoeging

Er zijn meerdere treintjes restaurants, niet alleen op het plein.

En met de Segway hadden wij ook zo'n plakkerige Amerikaan als gids. Met de hitte was dat echt wel fijner dan zelf lopen. Ook dan krijg je een route die bij je interesses aansluit net als bij de Yellow Umbrella.

Wat ook nog leuk is is het special effects museum, links direct naast de brug. Karel Zeman musem https://karelzemanmuseum.org/cookies-en/#

aleid

aleid

21-08-2019 om 09:56

dank!

Dank voor jullie tips. We zijn er vanaf vanmiddag en vertrekken zondag. Natuurlijk hebben we gidsjes maar daarin is alles leuk zeg maar. Dus met jullie aanbevelingen wordt het makkelijker te kiezen.

Velký strahovský stadion

Dit is het grootste stadion ooit gebouwd, nu verlaten en verwaarloosd en daarom en heel intrigerende plek. En heel anders dan het verder prachtige oude Praag dat zo idyllisch is.

skik

Joodse wijk

Vanwege de geschiedenis ook heel fascinerend omdat Hitlr deze wijk expres onaangetast liet omdat hij er een soort open lucht museum voor een uitgemoord volk van wilde maken.

skik

margaretha

margaretha

21-08-2019 om 10:34

als het mogelijk is

ivm tijd en vervoer en zin in, een bezoek aan Theresienstad (Teresin) zowel het stadje (heeft dacht ik ook 2 musea waarvan ik 1 niet heel erg de moeite waard vond ) als de gevangenis van het concentratiekamp/museum (en luister dan eens naar de muziek van Ilse Weber gezongen door Bente Kahan)

40er

40er

21-08-2019 om 10:45

Aleid

Veel plezier dan! Praag is een leuke stad.

aleid

aleid

22-08-2019 om 08:41

zeker

ben er nu al verliefd op!

Leuk om te vertellen: we zijn hier met z'n drieen: zoon, z'n vader en ik. Ja, de vader over wie ik in een ander draadje behoorlijk klaagde, voor wie het nog weet.
We doen dit nu al een aantal jaar, een paar dagen weg met drie, en met wat goede afspraken is het heel goed te doen. Zoon vindt het geweldig en voor ons is het de manier om te zien hoe de ander het doet en weer even af te stemmen waar nodig.
En vakantie te vieren. Natuurlijk!

Wie weet een leuk hotel in oud centrum van praag?

Ik ga erheen in de herfstvakantie met mijn beide kinderen en wil graag een leuke rustige hotel met goed ontbijtbuffet. Op tripadvisor zie ik doir de bomen het bos niet mee.
Sini

Flavia

Flavia

27-08-2019 om 15:35

Intercontinental

Wij hadden een appartement in het Intercontinental. Maar ik denk dat dat niet de prijsklasse is die je zoekt.

Marinade

Marinade

27-08-2019 om 15:44

Niet in het centrum maar toch

... geef ik je de tip: Hotel Schwaiger.
In Praag 6. Kleine 10 minuten lopen naar de tram en dan in weer net 10 minuten naar het centrum, bij de Moldau. Rustige wijk (ambassades alom), groen, ‘s nachts ook rustig. Ik vond het wel steeds een verademing na prachtig maar druk Praag overdag. Hotel heeft een echt prima restaurant. En zowel hotel als restaurant betaalbaar.

aleid

aleid

27-08-2019 om 15:51

sini

Je kunt ook denken aan een airbnb. Waar wij zaten zou ik niet direct aanraden. Met name veel verkeersherrie. Omdat het openbaar vervoer zo goed geregeld is kun je inderdaad ook prima wat meer buiten het centrum gaan zitten. Veel plezier alvast.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.