Vakantie en uitjes

Nikki
02-05-2009 om 23:01
Reserveren veerboot naar denemarken?
In de zomervakantie gaan wij naar Denemarken toe.
We moeten dan met de veerboot van Puttgarden naar Rodby.
Weet iemand of we zonder reservering erg lang zouden moeten wachten? We willen liever niet van te voren reserveren, of is dit wel aan te raden?

amk
03-05-2009 om 11:09
Als je de tijd hebt
zou ik niet reserveren.
Alleen de ervaring van mijn schoonouders is dat je niet hooguit een half uur hoeft te wachten maar een halve dag. En iedereen die later komt en wel gereserveerd heeft maar doorrijden. Hangt er dus helemaal vanaf wat het aanbod is.
Als je zeker wilt zijn van een bepaalde aankomst tijd zou ik wel reserveren.

Rembrand
03-05-2009 om 12:22
Uren in de file gestaan......
Kijk even goed of je niet over wilt varen op de dag dat de Duitsers of de Scandinaviërs vakantie krijgen.
Toen wij jaren geleden over wilden was dat namelijk net op die dag
Wij stonden op de snelweg al in de file en hebben hier urenlang gestaan.
M.

Kim
04-05-2009 om 15:19
En..
Al heb je gereserveerd, dan nog kom je niet langs die file. Er is geen aparte strook naar de veerboot toe voor mensen die gereserveerd hebben. Je kunt daar inderdaad flink lang moeten wachten

albana
05-05-2009 om 08:28
Zwarte zaterdag
2 jaar geleden zijn wij met dezelfde veerboot overgevaren op zwarte zaterdag! je weet wel de dag dat de meeste europeese landen gaan vakantie-vieren, inclusief duitsland toen.
We hebben bij de veerboot 40 minuten gewacht. En de gereserveerd-rij (naast ons) véél langer....(geen idee hoe lang, in ieder geval gingen wij veel sneller en waren al weg toen de mensen die gelijk met ons aankwamen er nog ergens achteraan ver weg stonden). Wij hadden niet gereserveerd op advies van de buren die vaste denemarken-gangers zijn.
groeten albana

Nikki
05-05-2009 om 19:53
Bedankt
voor alle reacties tot nu toe.
Ik denk dat we maar niet gaan reserveren. Als we geluk hebben kunnen we misschien ook zo doorrijden. En asl we in de file komen heeft reserveren dus ook niet zoveel nut.
Ik las dat de tickets nog geldig zijn tot anderhalf na de gereserveerde tijd. Maar weet iemand wat dan de bedoeling is als je nog later komt. Zijn de tickets dan helemaal niet meer geldig?
En misschien plakken we er nog 2 nachten B&B aan vooraf, dan zouden we de overtocht op een donderdag kunnen maken.
Groetjes,
Nikki.

Asa Torell
06-05-2009 om 20:30
Buiten het weekend
gaan inderdaad, dat zou ik doen. Zodat je geen stress hebt over geen plek op de boot krijgen, of over te laat komen voor je reservering. Wij gingen vorig jaar juli naar denemarken en zweden, dus 2x met van die drukke veerboten. Maar dan op een dinsdagochtend, en er was gewoon geen kip. Zo de boot opgereden.