Vakantie en uitjes

Nyntje
26-10-2008 om 16:20
Roompot in februari
ik wil in de vakantie eind februari naar een van de parken van roompot, maar ben er nog nooit geweest.
is dit leuk, kwa prijs scheelt het veel op landal op centerparsc.
we hebben 2 kids van 4 en 9. welk park is aan te raden. de vereisten zijn dan we in bosrijke omgeving willen zitten met een overdekt zwembad.
alle tips zijn welkom

rodebeuk
26-10-2008 om 19:39
Weert
Hoi,
Wij zijn een tijd terug in Roompot Weert geweest. Het is een stuk simpeler dan CenterParcs, en ook wel wat simpeler dan Landal. De eindschoonmaak was niet inbegrepen dus dat hebben we zelf gedaan. Heel onhandig met een dreumes en een kleuter, eigenlijk hadden we daar gewoon extra voor moeten betalen.
Het had allemaal iets ja, hoe moet ik het zeggen, klunzig is ook niet het woord. Ze proberen veel extra spullen te verkopen (megaspeelgoedaanbod nog voor je de supermarkt binnen bent bijvoorbeeld) - maar ja, dat heb je bij de duurdere ook. Het huisje is ook wat simpeler maar het was prima, de bedden waren ok. Heb ook niet het idee dat de huisjes veel dichter bijmekaar lagen.
Oh ja, nog een verschil: je moet een borg betalen die je teruggestort krijgen als ze na je vertrek je huisje heben gecontroleerd. Voelde ook wat tuttig.
Kortom: het is het proberen waard. Voor ons was het wel wat te massaal, wij snakken ernaar om weer wat andere vakanties te houden. Jongste is bijna 4 dus we gaan waarschijnlijk weer minder vaak naar huisjes. Maar we hebben wel prima geslapen en we hadden heel goed weer.. dat weer wel.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Rode beuk

mpronk
27-10-2008 om 15:06
Nijntje
Als je laat boekt en dan via www.weekendjeweg.nl ben je goedkoop uit. (ook bieden ze hier landal parken en centerparcs aan ook roompot)Bovenin staat dan bungalows.nl Ik boek zo altijd de huisjes. Ook in de schoolvakantie genoeg vrij. En let ook op actie van kruidvat!!! We zijn pas via kruidvat naar weerterbergen geweest. Was best leuk hoor. Kleine binnenspeeltuin en zwembad. Al vind ik landal persoonlijk leuker.
Je kan ook boeken via http://www.bungalowspecials.nl/?ref=adwords&gclid=CJaElrSxnpYCFRdqQgodwX407A
bijv aelderholt of rabbit hill coldenhove
of evt sunpark de haan.
Maar boek echt last minute en kijk dan wat er is. Ook in schoolvakantie best wat te krijgen. Spreek uit ervaring.
marion

Krent
27-10-2008 om 20:39
Doen
Via de website van Roompot kan je aanbiedingen boeken en die zijn soms absurd goedkoop, in de orde van 4 euro pp/pd.
Wij hadden vroeg zomervakantie en konden toen voor dat bedrag boeken en voor die prijs vermaak ik me wel in en in rond zo'n park.
Er zijn verschillende type huisjes op de Weerterbergen en het type waar wij in zaten vond ik sober en héél donkergrijs. In februari ziet dat er nog grijzer uit, vrees ik.
Het zwembad vond ik prima, je kon er ook gewoon baantjes trekken. Tegenover het park zit een manege waar je les kunt krijgen en kinderen een kwartiertje op een shet kunnen rijden.
Het bos in de omgeving is veel militair oefenterrein en vond ik niet heel boeiend.
In de buurt is een openluchtmuseum waar vrijwilligers allerlei ambachten demonstreren. Dat vonden we heel leuk. Kinderen konden vlaai en broodjes maken.
Tip: het is een autovrijpark en je doet er goed aan je boodschappen vlak voor je aankomst in het dorp te doen, zodra je van het park afrijdt, mag je er niet meer op. op. Het park is best groot en dan kan je flink moeten sjouwen met je boodschappen.
De supermarkt vond ik net goed genoeg voor de vergeten boodschapjes, ik kreeg er geen inspiratie voor een maaltijd. Ik dacht een lekker kaasje te gaan kopen voor bij een glas wijn maar er lag alleen jong belegen, jong belegen en nog meer jong belegen verpakte fabriekskaas.
Aan de eindschoonmaak moet je niet te zwaar tillen. Eén gaat met de kinderen naar het zwembad, de ander gaat pakken en vegen. Uurtje werk.
We hebben het er leuk gehad, Ik zou zo weer een week daar boeken. Vooral de manege vonden wij goed.
Overigens, in Arcen heeft Roompot ook een park en dat grenst aan Maasduinen. Dat vond ik wel een heel mooi natuurgebied (*Net teruggekomen van 3 dagen wandelen*)

wil40
27-10-2008 om 22:14
Yep krent
"De Kleine Vink", kan je heerlijk sudderen in de thermenale baden van Arcen. Die staan op hun terrein, alleen moet je daar wel extra voor betalen. Het park zelf heeft een klein overdekt zwembad. Vorig jaar heerlijke vakantie gehad rondom de kerst. Incl, kerstbuffet/ontbijt, voor een leuk prijsje. Huisjes zijn eenvoudig maar wij zijn snel tevreden. Als prijs/kwaliteit een beetje klopt vind ik het prima.