Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Snachts vliegen met kind van bijna 2 jaar op schoot

Heeft iemand tips voor een vliegreis van 15 uur met een kind van nog nét geen 2? Geen eigen stoel dus, en het zijn nachtvluchten. Het is op zich een makkelijk kind, maar hoe moet dat bijv met eten, je hebt zelf altijd al zo weinig ruimte met al die etensbladen. We hebben ook nog een kind van bijna 6 bij ons maar dat gaat wel goed, daar hebben we ervaring mee. Valt zo'n kleine gewoon makkelijk in slaap op schoot? Slaap je zelf dan nog? Iemand tips?
Groetjes Geerke (alleen nog maar een optie hoor, op Ecuador)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

23-04-2009 om 14:38

Ging bij ons goed

een dametje dat in de vakantie 2 werd heeft de hele weg keurig geslapen net als mijn dochter.
Zij zat om en om bij papa en mama opschoot. Ik vermoed dat equador iets rustiger is in het vliegtuig als kaapstad in het hoogseizoen dus waarschijnlijk heb je een stoel naast je die leeg is. Dan kan hij daar even liggen.

Ga je weer met Djoser?

Geerke

Geerke

23-04-2009 om 15:09 Topicstarter

Amk

Ja nou dat willen we wel. Vorig jaar deden we Thailand, met Djoser 0-5 jaar. Nu kan dat niet, valt buiten de vakanties. Djoser Junior is 4-14 jaar, dus ik belde om te vragen hoe de samenstellign vand e groep is, als het alleen 12-jarigen zijn dan moeten we het niet doen. Nou, 3 gezinnen met kinderen van 2,3,6,7,8 en 9 jaar. Leuk he! Nog meer peuters dus, niet de enige met een buggy maar omdat ze alleen prijzen hebben voor volwassenen en kinderen tot 11, moeten ze navragen en uitzoeken wat een kind van 1 kost. Want de vlucht kost natuurlijk nagenoeg niks. Volgende week horen we daar meer over, maar de optie staat. Als het doorgaat is het dus Ecuador met de 3 laatste dagen op Bonaire..... mmmmmmm!
groetjes Geerke

amk

amk

23-04-2009 om 16:33

Leuk

Wat leuk. Ik wacht weer een paar jaar, even budget voor een nieuwe vakantie bij elkaar sparen. Ik houd je verslag in de gaten.

liora

liora

23-04-2009 om 16:47

Afwachten

Hoi Geerke,

Echt een fijne leeftijd voor vliegen is het niet. Ik heb het ook op die leeftijd met mijn zoon aangedurfd, maar niet 's nachts. Heb hem gewoon rond laten lopen, al mocht dat niet van het personeel. En hij heeft toen middagdutje gewoon op schoot gedaan.

Zelf eten kan heel lastig zijn... neem dingen mee waar je makkelijk met 1 hand bij kan. En met een beetje geluk is er ergens een plek vrij, ga vroeg inchecken dan krijg je misschien een extra stoel!

Succes!

Liora

reina

reina

23-04-2009 om 19:49

Geerke!

Tips heb ik niet, maar het klinkt super, Ecuador en Bonaire, wauw!!

angel3

angel3

26-04-2009 om 13:39

Ritueel

wij hebben eens gevlogen met dreumes van bijna 20 maanden en een keer s nachts met dametje van 10 maanden en zoon van bijna 4.
Beide keren namen we een slaapzakje en slaapknuffel mee. Als wij vonden dat het slaaptijd was deden we een soort mini avondritueel. Ik heb gemertk dat bijv de slaapzak aan heel erg hielp in het snappen: o we gaan slapen.
Dame stribbelde beetje tegen dus die heb ik flink vastgehouden tot ze overgaf, duurde niet echt lang. Ik kan me herinneren dat we zoon van 20 mnd toen, neerlegden op de grond voor onze voete. Deken op de grond, extra kussens gevraagd, slaapzak aan, deken eroverheen. Hij heeft uren geslapen zo. Ik wel met benen in de kreukels maar goed. Zelf slaap je voor geen meter.
Eten deden we omstebeurt (kind wisselen van schoot).
Neem wat eten mee voor kind want kinderen zonder stoel hebben geen recht op eten. Wij hadden gewoon potjes mee die at hij wel. En kunnen ze opwarmen.
Suk6. Relax dan loopt het wel los veel plezier!

liora

liora

26-04-2009 om 13:48

Haha angel

"Dame stribbelde beetje tegen dus die heb ik flink vastgehouden tot ze overgaf, duurde niet echt lang."

Tot ze ZICH overgaf bedoel je denk ik?

Even serieus: vaak mag een kind niet op de grond liggen in verband met veiligheid, turbulentie etc. Of je hebt soms nog een buurman of buurvrouw die er niet van gediend is.

Ik heb natuurlijk altijd alleen gevlogen, dus wisselen van schoot kon niet, dat scheelt natuurlijk al veel.

Liora

Wat leuk!

Lijkt me een te gekke reis zeg!

Ik heb met die leeftijd alleen in mijn eentje met 1 kind gevlogen. Die sliep altijd en omdat hij klein van stuk en gewicht was paste hij met bijna 2 jaar nog lekker in een bassinet
Eten is even tricky, maar wel te doen. Op legere vluchten krijg je vaak wel een lege stoel naast je, en als je met 2 volwassenen reist neem je gewoon even toebeurten met het eten en kind vasthouden.

Saartje

Saartje

27-04-2009 om 18:25

Wel afzien

Hoi Geerke

Ik heb vaker met mijn kinderen naar ecuador gevlogen (heb er gewoond) maar gelukkig altijd met extra stoel. Ik wil je niet echt ontmoedigen maar de laatste keer werd mijn zoon van toen 9 jaar ook erg misselijk door de turbulentie en de landing op hoogte in Quito. Ik wil ook wel naar het programma voor je kijken of dat wel leuk is met 2 jarige. Vergis je niet peuters zijn erg vaak gevoelig voor hoogtes en equador ligt voor een groot gedeelte hoog. De leukste plekken kan je niet met een buggy bereiken.
Sorry dat ik zo negatief ben maar ik kwam vaker mensen tegen die zeiden oh wat goed dat jullie hier zijn met zulke kleine kinderen, we hebben de onze thuis gelaten. Ik legde dan uit dat onze kinderen hier woonden en dat het heel verstandig was omdat peuters eigenlijk niets te zoeken hebben in Equador.
groet

saar

Rugdrager?

Gaat niet over de vliegreis, maar Saartje schrijft: "De leukste plekken kan je niet met een buggy bereiken." Is het een optie om een rugdrager mee te nemen? Wij hebben er af en toe erg veel plezier van gehad in gebieden waar het niet handig of onmogelijk was om een buggy te gebruiken. Moet je alleen niet een al te zwaar kind hebben en zelf een redelijke rug.
Wij hebben er nog 1 op zolder liggen die we niet meer gebruiken...(kinderen inmiddels 4 en 6 jaar oud)
groetjes,
caroro

Nivea

Nivea

28-04-2009 om 13:08

Wow!

Gaaf Geerke! Jullie hebben samen drie stoelen? Als je de armleuning omhoog kunt klappen is het probleem waarschijnlijk al wat kleiner omdat je dan met 1 volwassene en 2 kinderen 2 stoelen kunt delen.

Wij zijn vorig jaar naar USA geweest; het leukste vonden de kinderen (toen 4 en 5,5) de vliegreis (terwijl ze al meermalen hadden gevlogen).

Maaike

Maaike

29-04-2009 om 17:07

Draagdoek

Hoi!

Ik ben met mijn zoontje van toen 2 (en gelukkig met mijn man ook) naar Indonesie gevlogen. Heen dagvlucht, met soms krijzend zoontje! Verschrikkelijk!
Terug nachtvlucht, toen sliep hij lekker.

Ik heb wel een tip: ik hield mijn zoontje in een draagdoek waar ik hem mee op schoot hield. Dan hoefde ik hem dus niet met mijn armen vast te houden. Ik heb zelfs ook nog even geslapen! Op de grond mocht helaas niet van de stewardessen!

Andere tip: in dat vliegtuig hadden ze qua drinken alleen water en sinaasappelsap zonder bubbels. Water dronk hij niet veel, wel sinaasappelsap, maar eenmaal geland moest hij daarvan overgeven: veel te zuur.
Dus misschien wat limonade meenemen (checken of dat mag) en dat laten aanmaken met water.

Veel succes en plezier!

Groetjes, Maaike

Thee

In een vliegtuig hebben ze ook thee. Flinke schep suiker erin, scheut koud water en je hebt iets dat lekkerder gevonden wordt als jus d'orange of water.

Voor Indonesie: ga NOOIT met de KLM!!! Je zit een veel te lange ruk in het vliegtuig en ze laten je verhongeren en verdorsten!

Ik vlieg altijd via Duitsland met overstap op Arabisch schiereiland, precies halverwege qua reistijd. Ideaal en veel rustiger, zeker als je met kinderen reist.
En het eten is tenminste eetbaar!

amk

amk

30-04-2009 om 09:29

Andere ervaring met klm

tijdens onze reis naar Afrika bleven ze maar komen met eten en drinken. Bij de kinderen nog extra. En ook steeds met lekkere dingen aan komen. Extra koekje, extra chippies, drinken.
Alleen die kindermaaltijd, maar dat lag meer aan mijn dochter als aan die maaltijd. Dochterlief houdt nu eenmaal niet van de veilige kinderopties. Geen probleem kreeg ze een gewone maaltijd. Nou ja, eigenlijk kreeg ik een nieuwe omdat zij de mijn op had.

Enige nadeel van klm is het totale gebrek aan beenruimte.

Afrika is heel anders

Mijn ervaringen met KLM op de vluchten naar Afrika (toch bij elkaar ook zo'n 8 keer) zijn uitstekend.
Maar op andere bestemmingen gooien ze er echt met de pet naar. Naar ZO Azie met ze? Nooit meer! (na 3 zeer teleurstellende retourvluchten).

John

John

30-04-2009 om 14:07

Dirksmama

Dirksmama, jouw ervaring wordt ook door mij niet gedeeld, wel heb ik zelf wisselende ervaringen.

Maar een belangrijk voordeel heeft KLM op veel andere maatschappijen, namelijk dat het drinken gewoon kosteloos is. Wat je dan kunt doen, is gewoon erom vragen. Loop naar de gallye en vraag er gewoon om; je krijgt zoveel als je wilt. Dus voortaan iets assertiever zijn!

Rembrand

Rembrand

30-04-2009 om 14:15

Singapore airlines.

Mijn ervaring met een lange intercontinentale vlucht ( richting NZ ) is dat ook daar het drinken kostenloos is. Je krijgt met grote regelmaat iets te eten aangeboden ( ook kleine snacks tussendoor ) en ik vond het gewoon lekker eten. Mijn schoonfamilie ( allen regelmatig richting NZ vliegend ) zijn niet gecharmeerd van de KLM vanwege de slechte service.
M.

John

John

30-04-2009 om 18:57

Rembrand

Wanneer het gaat om het vergelijken van luchtvaartmaatschappijen, dan moet ik je met Singapore Airlines absoluut gelijk geven. De service is daar bijzonder goed, niet vergelijkbaar met KLM. Het betalen geldt met name bij Amerikaanse maatschappijen, dus het voorbeeld Azië (en continent Australië) heeft absoluut betere alternatieven.

Echter, wanneer er toch met KLM wordt gevlogen: zorg er dan voor dat je wanneer je denkt tekort te komen, je door een beetje assertief te zijn, je dat eenvoudig kunt voorkomen.

Betalen voor je drinken?

Dat heb ik op een ryanair vlucht na nog nooit meegemaakt, en ik zit toch echt minimaal 20 x per jaar in een vliegtuig.

Leuke tip: loop naar de galley...moeten er wel stewardessen zitten. Ik heb nu dus al meerdere malen meegemaakt (zelfs in businessclass) dat bij de KLM de mensen in het blauw onvindbaar waren.

En dan vraag je midden in de nacht om een kopje thee met een koekje (omdat je geen zin hebt om een Mars uit de doos die klaarstaat te graaien), komt er zo'n zure opmerking 'ja dan moeten wel wel eerst water warm maken'.
Gek genoeg, bij Qantas, Singapore Air, Air France, Lufthansa, Etihad, Emirates, Qatar en Garuda heb ik dat NOOIT, bij KLM lijkt het soms een onmogelijke opdracht. Ik heb helemaal geen zin om assertief te moeten zijn in een vliegtuig. Ik wil gewoon service zodat ik vriendelijk 'dankuwel/merci beaucoup' kan zeggen!

tonny

tonny

01-05-2009 om 12:14

Tjonge - o.t.

en ik maar denken dat KLM een zekere klasse vertegenwoordigt; je kunt wel zien dat ik te weinig vlieg

Binnenkort viermaal achter elkaar als de griep zich tenminste koest houdt, ik zal eens opletten!

Tonny

Tinus_p

Tinus_p

02-05-2009 om 13:28

Tonny

Tonny:
" en ik maar denken dat KLM een zekere klasse vertegenwoordigt; je kunt wel zien dat ik te weinig vlieg "
De KLM is eerder een spreeuw dan een zwaan.....

tonny

tonny

08-05-2009 om 14:20

Nou, ik vind spreeuwen leuker dan zwanen! - o.t.

Akelige beesten! In de weg lopen en blazen!

Tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.