Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stacaravan camping in Portugal/Malta/Cyprus in de herfstvakantie ?

ik ben op zoek naar iets leuks voor de herfstvakantie. Normaal gaan wij zelden vliegen, maar ik overweeg om nu in de herfst een weekje zon op te zoeken.

Ik vind echter de pakketreizen nogal duur. Eerste overwegingen waren iets op de Canarische Eilanden maar daar ben je gemakkelijk rond de 2.500-3.000 euro kwijt voor een leuke accomodatie/ontbijt/vlucht. Is niet de bedoeling.
Daarnaast vinden wij het voor onze kinderen (9 + 12 jr) gewoon prettiger om op een camping/bungalowpark te verblijven, waar ze toch gemakkelijker vriendjes kunnen maken. Vaak is er dan namelijk ook een speeltuin en voetbalveld aanwezig, wat bij hotels vaak niet zo is.
Ook kunnen wij dan met een stacaravan/huisje wat fijner buiten zitten met een kopje koffie, boekje etc als de kinderen lekker aan het spelen zijn. Op een hotelkamer/appartement heb je dan alleen een klein balkon.

Ik zie bijvoorbeeld campings in Portugal voor een weekje stacaravan ca. € 350,00.
Vluchten zitten tussen de € 800,= - 1.000,=. Totaalprijs dus wel te overzien. Auto huren kan dan ook nog prima.
Maar kan net zo goed Malta, Cyprus, Griekenland whatever zijn.

Máár: hoe is de gemiddelde bezetting in de herfstvakantie (laatste week oktober nu) op de campings in die landen? Heeft iemand er ervaring mee?
Dat is waar ik nogal over twijfel. Is het dan nog wel gezellig daar of zit je nagenoeg alleen op de camping? De meeste mensen die de zon in de herfstvakantie opzoeken gaan namelijk naar een hotel.

En qua weer, kan dat nog denken jullie ?

Tips welkom!

mamaonbekend

mamaonbekend

27-05-2016 om 13:19 Topicstarter

Nou,

Toch wel jammer dat er niemand reageert...
Ben ik voor het eerst op een nieuw forum, komt er geen reactie..

Anna G.

Anna G.

27-05-2016 om 14:48

Ik denk dat weinigen ervaring hebben met een camping op Cyprus en Malta, misschien mensen die met de auto gaan wel met Noord Portugal. Maar daar is het niet lekker meer eind oktober. Ik ga er eventjes vanuit dat je voor lekker weer die kant op gaat.

Waarom niet zoiets:
https://www.kidsvakantiegids.nl/europa-overig/cyprus/aliathon-village

Malta, idem dito daar is het ook geen mooi weer meer eind oktober. Dan zal je naar Turkije moeten (ook al twijfelachtig rond die tijd) of toch de canarische eilanden. Zoiets als dit: bungalows met waterpark: https://www.kidsvakantiegids.nl/europa-overig/cyprus/aliathon-village

Ik zou je iets breder oriënteren en dat idee van camping laten varen. Dat heb je daar nauwelijks.

Anna G.

Anna G.

27-05-2016 om 14:49

bestemmingen

De bestemmingen die je noemt zijn vliegbestemmingen, daar gaan kampeerders over het algemeen niet heen. Die gaan naar iets op auto-afstand.

mieke

mieke

27-05-2016 om 15:48

wij vliegen wel

Wij vliegen wel en gaan dan ook naar een stacaravan maar nog nooit in de herfstvakantie. Dat doen wij alleen in de zomer en zuidelijker dan Noord Spanje komen wij dan ook niet.

In Griekenland of zuid spanje huren wij eerder een appartement, maisonette of Bungalow. Omdat wij met zijn zessen zijn, zijn Nederlandse reisorganisaties helemaal onbetaalbaar. Zes keer de hoofdprijs in een vakantieperiode komt voor ons altijd veel en veel duurder uit dan losse vluchten en iets huren via booking.com.

Waar je wel op moet letten is of het zwembad verwarmd is. Een niet-verwarmd zwembad is namelijk best wel koud in de herfstvakantie.

Mijn ervaring op een camping in Zuid Frankrijk ergens in september was jaren geleden niet zo goed. De camping was nog wel redelijk bezet maar het zwembad hield een lange siësta, er was nog maar weinig te koop in de winkel, de afhaalmogelijkheden waren al gesloten en het personeel geloofde er wel in na een lange, lange zomer.

mieke

mieke

27-05-2016 om 15:50

weer

Oja, even vergeten. Vergis je niet in het weer. Wij zijn twee keer in Griekenland geweest in de herfst maar het weer viel toen best tegen. Het kan sommige dagen warm zijn maar het was meestal behoorlijk fris en met veel wind. Wel prima weer voor een flinke wandeling (Kreta) maar niet om lekker naar het strand te gaan. het zwembad was ook veel te koud en in de zee was nooit iemand te vinden.

mamaonbekend

mamaonbekend

28-05-2016 om 19:02 Topicstarter

Oke

Griekenland/Malta zijn dus geen goede herfst bestemmingen.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee, om te vliegen naar een camping in die landen. Scheelt denk ik best vel geld tov een hotel en voor kinderen vaak leuker.

Zijn er eigenlijk leuke campings op de Canarische Eilanden? Wat die zijn wél redelijk zonzeker voor de herfst heb ik begrepen.

Wat is een beetje normale prijs voor vliegtickets naar de Canarische Eilanden? Goedkoopste dat ik zie (rechtstreeks) is naar Brussel-Tenerife voor ca 300,00 p.p. Kan het goedkoper of is dit het wel?

Christel

Christel

29-05-2016 om 17:38

Er zijn wel campings

maar ik denk niet dat je daar gezinnen met kinderen gaat vinden in de herfstvakantie. Die zal je vinden in de all inclusive parken, hotels of bungalows.

mamaonbekend

mamaonbekend

13-07-2016 om 11:55 Topicstarter

Help

Ik ben er nog niet uit hoor!
Ik wil heel graag een weekje naar het buitenland in de herfstvakantie, en natuurlijk het liefst naar een plek met zon en rond de 20-25 graden. Maar ik sta ook open voor andere opties.
Budget is ongeveer € 1.500,= voor vervoer/verblijf.

Zou vliegen naar Barcelona iets leuks zijn? En daar een camping op een uurtje afstand zoeken, Costa Brava is dat dan toch ongeveer? Vluchten zijn ca. 500,=, stacaravan ca. 350,=, autohuur ca 250,=, dus totaal rond de 1.100,= helemaal goed dus. Maar zou het iets zijn? Omgeving bekijken, zoals Barcelona, Tarragona, Salou, spelen en voetballen op de camping, dagje strand bij lekker weer. Haalbaar denken jullie? Of te lang, slecht weer en saai in die periode?

Ik heb ook al daar Disney en Parijs gekeken, maar als ik een arrangement bij Disney kijk, zit ik voor 3 dagen al boven de 1.000,= en nog een paar dagen Parijs erbij + accomodatie wordt wel erg duur denk ik.
Ook hier zou een optie kunnen zijn om een stacaravan te huren op een camping omgeving Parijs, die zijn niet duur. En dan 2 losse dagen naar Disney en 1 dagje Parijs. Maar ook hier vraag ik me af: is het te doen eind oktober op de camping? Is er dan wel bezetting zodat de kinderen ook kunnen spelen met anderen? Een overdekt zwembad erbij is dan leuk, maar minder nodig omdat je ook een aantal dagen echt weg bent.

Iemand tips of ervaringen?

Angela67

Angela67

13-07-2016 om 12:02

andere kinderen

ik denk dat dat het grootste punt is. Daar moet je gewoon niet vanuit gaan, dan kan het altijd meevallen.
Kun je anders een groepsreis zoeken?
gr Angela

Triva

Triva

13-07-2016 om 12:46

nee

Kinderen in de herfstvakantie kom je vooral tegen op resorts is nog warmere gebieden, niet op campings in Spanje denk ik zo. Als kinderen etc je breekpunt zijn moet je dat niet doen.

mamaonbekend

mamaonbekend

13-07-2016 om 14:18 Topicstarter

Nou

Nou, een breekpunt wil ik het niet noemen, maar we hebben in de meivakantie weleens op campings gestaan waar nagenoeg niemand was en dat is gewoon niet gezellig. Niet voor de kinderen, maar ook niet voor onszelf.

En Turkije en Griekenland vind ik gezien de politieke situatie nu niet zo'n goed plan.

En zo'n camping bij Parijs in de herfstvakantie, daar zal toch wel bezetting zijn ?

Triva

Triva

13-07-2016 om 17:06

een camping

in parijs is wellicht wel bezet maar daar wordt dan toch alleen maar geslapen ivm eurodisney en parijs...

Angela67

Angela67

13-07-2016 om 19:49

mamaonbekend

je hoort nu al een tijdje hetzelfde bericht van diverse mensen, dan is het toch duidelijk? Natuurlijk is er een superkleine kans dat je wel een plek met kinderen treft maar die kan niemand hier voorspellen. Het heet niet voor niets hoogseizoen, als het hoogseizoen is. Dan zijn de prijzen het hoogst omdat iedereen dan kan en wil gaan en de kinderen de meeste speelkameraadjes hebben. Dat heet marktwerking
gr Angela

Zandvoort?

http://www.centerparcs.nl/nl-nl/nederland/fp_ZV_vakantiepark-park-zandvoort

Je kunt ook heerlijk naar een vakantiepark aan zee. Tropische zwemparadijs, vermaak voor de kinderen. Uitwaaien op het strand. Uitjes in de omgeving.
Ook in de herfst echt wel heel comfortabel.

Yta Chalne

Yta Chalne

18-07-2016 om 18:32

budget

Voor een plek vol kinderen in de vakantie én met mooi weer is je budget te laag. Compromissen sluiten dus: niet vliegen (minder mooi weer), of je niet druk maken over andere kinderen (en vliegen met air BNB op Gran Canaria oid). Of even doorsparen.

Mams

Mams

19-07-2016 om 20:17

Canarische eilanden

Afgelopen najaar zijn wij in de herfstvakantie naar Lanzarote gevlogen, appartementje gehuurd + hele week een auto gehuurd. Was rond de 2000 euro voor ons viertjes, gevonden op cheapticket. Complex waar wij zaten was goed bezet en in het zwembad kwamen onze kids ook wel andere kinderen tegen (verschillende nationaliteiten, ook nederlands). We hebben genoten, maar gaan komend jaar toch weer voor 2,5 week op de camping staan (vorige zomer kon dat door omstandigheden niet). Goedkoper en minimaal net zo leuk

mamaonbekend

mamaonbekend

20-09-2016 om 19:32 Topicstarter

Even uppen hoor!
We zijn er nog steeds niet uit en de herfstvakantie nadert toch wel over 4 weken al...

Ik wil een weekje weg naar het buitenland, maar geen Belgie/Duitsland/Luxemburg.
Budget ca. 1.200,= voor vervoer en verblijf, met maximale uitloop naar 1.500,=
Eten niet meegerekend.

Wie heeft er een leuk tip voor me? Of iets waar ik zelf niet zo vlug aan zou denken?
Mag losse vlucht/accomodatie zijn, of een pakketreis of ergens een los huisje met eigen auto ofzo..

vlinder72

vlinder72

22-09-2016 om 08:03

vluchten

Ik zou het nu maar andersom gaan doen. Zoek eerst naar een betaalbare vlucht naar bijvoorbeeld Lissabon, faro, malaga, Alicante, heraklion etc

en zoek daarna naar accommodatie via booking.com of air bnb.

Als Nederlandse kinderen belangrijk zijn, kan je beter een pakketreis boeken. Maar hoeft dat niet persé dan is bovenstaande optie waarschijnlijk goedkoper. Wij gaan op die manier al jaren op vakantie. In de zomer gaan wij dan naar een camping. Andere vakanties niet. Maar het kan wel. Ik heb goede verhalen gehoord over de camping Le Brasilia in Canet plage in het voor en naseizoen. Ik weet alleen niet wat de temperatuur is in zuid Frankrijk in oktober. Aankomende zomer gaan wij in ieder geval naar Foz de Arelho in portugal. Via air bnb een heel goed gelegen vakantieappartement gevonden. Op steenworp afstand van het strand. Waarschijnlijk geen andere kinderen maar dat vinden mijn kinderen ook niet nodig.

Ik ben benieuwd of jullie uiteindelijk nog gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.