Vakantie en uitjes

Vic
09-05-2010 om 15:34
Stayokay
Zijn er mensen met ervaring bij Stayokay hostels? Ik overweeg om in de zomervakantie toch nog een dag of vier weg te gaan, en prijstechnisch is het in ieder geval aantrekkelijk. Hoe zijn de kamers en het eten? We willen naar bos of zee, dus ik hoor graag ervaringen.

Vic
09-05-2010 om 16:58
Daar viel als eerste mijn oog op. Geweldige locatie, zee en dan dat kasteel. Vervolgens las ik dat je er niet met de auto kunt komen, die moet je een stuk verderop parkeren. Zou leuk zijn als iemand kan vertellen hoe ver je dan precies moet lopen, en of je auto een beetje veilig staat op dat parkeerterrein.

Marieke
09-05-2010 om 17:07
Domburg
Mijn dochter heeft vorig jaar in Domburg gelogeerd en er een prima tijd gehad. Zij zal je echter niets over het veilig parkeren kunnen vertellen
Ik heb recent een paar keer een weekend in een stay ok doorgebracht en het verblijf is prima voor het geld, maar het eten ronduit beroerd (maar dat zegt natuurlijk ook veel over wat en hoe je gewend bent te eten)

m@rgreet
09-05-2010 om 20:06
Ik werd natuurlijk razend nieuwsgierig door jouw berichtje en ben wat gaan zoeken of het wat voor ons zou zijn.
Volgens de routebeschrijving moet je je auto op een parkeerterrein neerzetten, bij een rotonde. Volgens Google maps is het daarna nog 100 meter naar de Stayoke (http://www.stayokay.com/index.php?pageID=4205&hostelID=356030)
Maar......dat parkeren kost geld! Van 1 april t/m 31 oktober is tussen 8.00 uur en 18.00 uur betaald parkeren. Kosten zijn € 0,80 per uur of € 4,50 per dag.

m@rgreet
09-05-2010 om 20:15
Ik heb enorm zitten inzoomen met die Google maps, je ziet dan een enorm parkeerterrein na die rotonde (rechtsaf). Daarachter ligt de stayoke, maar helaas kun je er niet rechtstreeks heen lopen vanwege de slotgracht, maar moet je er omheen lopen. Ik denk links eromheen. Best een eind sjouwen?
Wat een berichtje teweeg kan brengen Afijn, ik ben weer een adresje rijker. Hopelijk voor jou nog fijne dagen.

soepstengel
10-05-2010 om 12:56
T lopen
Wij zijn er vorig jaar met een grote groep collega's geweest, t is wel een stukje lopen dat wel, je gaat vanaf de parkeerplaats het bos in en dan nog een stukje verder. Ik denk zo'n 5-10 minuten? Ik heb niet echt een idee meer want het was pikkedonker en dan loop je neit zo hard want er is dus echt gèèn verlichting op het pad.
We voelden ons net roodkapjeal gingen wij echt neit vns het pad af!
De kamers daar zijn trouwens èrg mooi, vooral die torenkamertjes met trapjes erin, zo grappig. t Ligt lekker dicht bij zee.
Het eten.... dat was niet te eten.
Sorry ,maar dat was echt zo. Ik dnek dat ze niet berekend waren op zo'n grote groe,n we waren met het eten met 50 man, terwijl ze natuurlijk gereserveerd hadden. Als ik zou gaan naar een stayoke...dan hier!

Vic
10-05-2010 om 15:50
Ik word nu heel benieuwd
Wat is er dan precies mis met dat eten? Als ik op Zoover kijk, variëren de cijfers van 3 ('niet te vreten') tot 8 ('ongelooflijk, een driegangenmenu voor 9,75'). Ik zal niet heel veel verwachten, aangezien je met z'n drieën drie keer een diner krijgt voor 60 euro, maar is het dan ook niet goed klaargemaakt?

soepstengel
10-05-2010 om 18:32
T eten
was bij ons worteltjes met erwtjes uit blik, lauwe friet en een kippepoot met wel 1000 vlieguren zo taai.
Nee dat was echt niet lekker, maar ik denk nog steeds dat ze zich vergist hadden in de grootte van de groep want het was nogal druk met "gewone"gasten terwijlwij daar als groep ook bij kwamen. We hebben erg lang moeten wachten voor we konden gaan eten, meer als een dik uur later dan afgesproken.
Het middageten was gewoon brood met kaas/ham/jam en thee/koffie of melk. Niks mis mee.

Marieke
10-05-2010 om 21:11
Tsja het eten
Samengevat: het is vet, smakeloos en slecht klaargemaakt.
Het ontbijt was verder goed, zeker als je geen probleem hebt met wit brood.

Roosje Katoen
13-05-2010 om 16:38
Bunnik
In Bunnik zit ook een Stayokay, bij pannenkoekenhuis Rijnauwen, dat is in het bos en aan het water. Op het water kun je kanoën en in het bos zijn ook parkjes/grasvelden waar kinderen kunnen spelen. Ben nooit in de Stayokay geweest, maar wel vaak op het terras en bij het pannenkoekenhuis. Is erg leuk en je kunt daar lekker eten, ook niet-pannekoeken geloof ik. Zit niet bij de prijs inbegrepen trouwens.
Ben ook ooit in de Stayokay in Domburg geweest, daar sliepen we op zo'n slaapzaal met stapelbedden, stelde niet echt veel voor. Maar de omgeving is wel erg leuk natuurljk.

Mach
14-05-2010 om 09:48
Ameland heeft echt heerlijk eten!
Elke avond wat anders. EN dan ook nog altijd keuze uit meerdere dingen, incl veel rauwkost. En niet een vaste tijd, eten tussen 6 en half 8 geloof ik.
EN de locatie is ook prachtig, achter het eerste duin, 100 meter van zee. Heel gezellig cafe/huiskamer.
Hetzelfde geldt voor de stayokay op Terschelling. Dat ligt aan de wadkant met zeezicht. Ook prima eten.
Maar qua eten vind ik de Amelandse stayokay de beste wat ik tot nu toe gehad heb bij een stayokay in Nederland

Vic
14-05-2010 om 13:49
Hmmm
Ik keek gisteren bij Domburg, was de hele maand juli volgeboekt ;-( Een paar dagen geleden nog niet, dus dat is heel snel gegaan. Mijn tweede keuze was Gorssel. Heeft iemand daar ervaring mee?

Suzanne
14-05-2010 om 20:53
Noordwijk
Hier ervaring met Noordwijk. Prima ervaring, het eten was top. De kamer had een douche en wastafel op de kamer, het toilet was op de gang. Wat ons betreft een aanrader!

Vic
16-05-2010 om 20:04
Geboekt!
Ik heb een paar dagen geboekt op de locatie Gorssel. Heb zonder diner gedaan, maar misschien kan ik dat ter plaatse nog wijzigen (als ik het eerst even heb bekeken).

Claudia B
17-05-2010 om 22:37
Leuk
daar zijn wij vroeger (ja jaaaaaren geleden) met de mavo op kamp geweest, wel een kamp waar ook geleerd moest worden, in de natuur. Was erg leuk.
ik dacht bij jou berichtje, eens kijken of dat is wat ik denk dat het is en ja hoor