Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stedentrip Gent

In de meivakantie gaan we 4 dagen naar Gent. Samen met manlief, zoon van 9 en dochter van 11. 
Maandag vertrekken en donderdag weer naar huis. Nou ben ik bang dat 4 dagen te lang is. Zo groot is Gent niet.
Heeft iemand ervaring hiermee? 

Gent is erg leuk. Je kunt een rondvaart maken en een dagje naar Brugge gaan. Maandag is al de reisdag. Dinsdag zou ik dan gaan shoppen in Gent met de rondvaart. Woensdag met de trein naar Brugge. En donderdag al weer naar huis. Verder zag ik dat je er een speurtocht kunt doen via een app. Dit laatste heb ik zelf geen ervaring mee maar is waarschijnlijk wel leuk voor de kinderen.

Gent heeft een aantal leuke musea (Huis Van Alijn, Industriemuseum) met speurtochten en rondleidingen voor kinderen. Het Gravensteen doet het altijd goed, vooral de folterkamer Zeker de audiogids meenemen, die is heel leuk. En tenslotte is er het STAM, een museum over de geschiedenis van Gent, waar je bvb over een uitvergrote foto van de stad wandelt, en op het einde de verschillende Gentse torens ziet, nagebouwd in Legoblokjes (en je kan daar uiteraard zelf ook met Lego spelen). Veel plezier van deze rasechte Gentse

Gent is leuk, wij zijn er ooit voor drie dagen geweest, maar een vierde dag had prima gekund. Of je gaat nog een dagje tussendoor naar Brugge, ook erg leuk.
Ik zou niet te snel denken dat het te lang is. Je vindt vast wel iets leuks om te doen.

Een middag Ieper is ook leuk. Elke dag (vanaf 1928) wordt daar om 20 uur bij de Menenpoort een ceremonie gehouden ter nagedachtenis aan de slachtoffers van WO1, erg indrukwekkend. 

Voor Ieper zou ik langer uittrekken. Ik ben er ooit twee hele dagen geweest. Naar het In Flanders Fields museum, het Ieper museum en naar Passchendale (zo'n 7 km buiten het stadje) waar je door de nagebouwde loopgraven kunt lopen. Heel indrukwekkend.

Leuk dat jullie naar Gent gaan. Vind ik een leuke stad, vooral met lekker weer, gezellige terrasjes en zo.
Met de heen- en terugreis erbij en relaxed alles doen is 4 dagen vast te doen.

Maar als jullie inderdaad te veel tijd voor te weinig activiteiten ervaren kan je een dagje Brugge doen of op de heen- of terugweg in Antwerpen stoppen.

Veel plezier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.