Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stedentrip met dochter voor 3 dagen, waarheen is handig in deze tijd?

ik ben op zoek naar een stedentrip voor over 3 weken met dochter. De bedoeling is met vliegtuig maandag t/m woensdag. Maar ik zie telkens een terugvlucht op woensdag in de ochtend, maar dochter zal eerst moeten testen, dat is te lastig om dat in zo'n korte tijd daar weer in te plannen lijkt me. Wie heeft een tip waar we het beste heen kunnen gaan in deze tijd? Dochter is dus niet ingeënt.


Met auto of trein is geen optie? Berlijn, Düsseldorf ofzo. Of in Nederland blijven? Ligt eraan waar je woont, maar Groningen, Den Bosch. Bijzonderplekje.nl heeft ook gave overnachtingstips. 

Uh... handig is natuurlijk gewoon Nederland. Leuke steden zat.

Hoe oud is dochter, wat willen jullie doen?  Beetje lastig advies geven zo.

kan je geen vlucht tijd kiezen? Als het een pakketreis is kan je vaak tegen meerprijs een latere vlucht nemen. Dat hebben wij gedaan toen we naar Berlijn gingen. Kan je overigens ook heel makkelijk met de trein heen. 
Anders misschien een Belgische stad Antwerpen of Brussel of zo zit je ook zo met de trein. 

Waarom met het vliegtuig? Vind ik persoonlijk sowieso al onzin voor een paar dagen. En zeker onder de huidige omstandigheden. Als ze die ochtend positief test mag je nog 2 weken in een quarantaine hotel als je pech hebt. Neem lekker de trein naar een Nederlandse stad, of Brussel, Parijs, Berlijn oid. Waarbij de laatste drie natuurlijk nog steeds het risico van een positieve test hebben.

Laat je dochter de kranten van de afgelopen dagen lezen en laat haar beslissen of zij wil vliegen. Zij heeft iets langer te gaan op de aarde dan jij dus only fair dat zij kiest.
Gr Angela

Ik zou dus nu echt niet in het vliegtuig stappen. Maar naar een stad in Nederland of eventueel naar België gaan. Waarbij ik in België Antwerpen of Gent zou aanraden (en geen Brussel).

Palermo is een superleuke stad en het is er nu lekker weer, zo’n 48 graden. Andere steden in Zuid-Europa zijn ook leuk, Madrid, Rome, Florence, Porto, Valencia. En met grote kans dat je moet vluchten voor een brand, lekker spannend! Heeft ze tenminste iets te vertellen als ze weer naar school gaat. 
nog spannender is dat ze besmet wordt met covid en twee weken in het buitenland moet blijven. Opgesloten op de hotelkamer. Jij wil haar natuurlijk niet achterlaten, dus blijft ook, maar de reisverzekering zegt dat jij dat zelf moet betalen, want jij kan wel terug. 
waanzin natuurlijk om voor drie dagen te gaan vliegen in deze pandemie als ze niet is ingeënt. Ten eerste ben je twee keer een halve dag kwijt met reizen en testen. Doe niet zo verwend en ga met de trein naar Groningen als je in Limburg woont en naar Maastricht als je in Groningen woont. De variaties hierop kun je misschien zelf wel verzinnen. Samen als moeder en dochter tijd doorbrengen kan ook in Nederland.  

Kikki39

Kikki39

13-08-2021 om 08:23 Topicstarter

het ging eigenlijk om het vliegen, ze heeft nog nooit gevlogen en dat leek ons wel leuk om een paar dagen te gaan. Maar misschien idd nu net niet zo handig in deze tijd. Misschien eerst dan maar inenten.

Kiki, vliegen is nooit een goed idee. Als ze volwassen is en geld genoeg heeft mag ze haar eigen keuzes maken maar waarom een zeer onduurzame gewoonte bijbrengen die ze niet mist?
Gr Angela

Kikki39

Kikki39

13-08-2021 om 09:01 Topicstarter

Angela, je hebt ook nog nooit met je kinderen gevlogen? Het is toch ook een mooie ervaring om ze mee te geven.

Kikki39 schreef op 13-08-2021 om 08:23:

het ging eigenlijk om het vliegen, ze heeft nog nooit gevlogen en dat leek ons wel leuk om een paar dagen te gaan. Maar misschien idd nu net niet zo handig in deze tijd. Misschien eerst dan maar inenten.

Kind hier heeft nog zijn examenreisje te goed, al bijna 1,5 jaar. Bedoeling is ook vliegen, naar Ierland. Maar dat het nu niet kan begrijpen ze wel. Leg je dochter uit dat vliegen nu lastig is, ga wel samen weg, fijn hotel, leuke stad en ga een keer vliegen als alles weer " normaal" is

Kikki39

Kikki39

13-08-2021 om 09:35 Topicstarter

is je kind ook niet ingeënt fourtyfour?

Ik zou sowieso niet gaan vliegen voor drie dagen. Er blijft dan echt heel weinig tijd over om de stad echt te verkennen. Dat lijkt me echt de moeite niet waard. Zeker niet met alle regeltjes, risico's en heisa eromheen nu. Ga lekker binnen Nederland weg. België of Duitsland kan misschien ook nog, maar dan moet je dochter wel testen.
Nederland is ook hartstikke mooi en er zijn vast nog wel steden waar ze nooit geweest is of waar ze graag nog eens heen wil.

dan

dan

13-08-2021 om 12:41

ik hoorde deze week een vader over zijn dochter vertellen die naar Frankrijk op vakantie ging, ik denk wel met de auto. Eerst een heel gestress met het testen en ter plekke kon ze niet eens uit eten of naar een terras. Zo lijkt me er weinig aan om naar het buitenland te gaan. 

Kikki39 schreef op 13-08-2021 om 09:01:

Angela, je hebt ook nog nooit met je kinderen gevlogen? Het is toch ook een mooie ervaring om ze mee te geven.

Nee hoor. Niet met de kennis van nu. Vergelijk het met roken. 

Gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.