Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stedentrip met dochter voor 3 dagen, waarheen is handig in deze tijd?


En vliegen én zonder inenting - nee, geen goed idee. Zowel wat betreft duurzaamheid als wat betreft corona kun je dat niet goed uitleggen. Beter uit te leggen valt dat je om beide redenen juist niet gaat vliegen. 

Wat trouwens wel heel leuk is: met de trein naar Antwerpen. Deed ik twee jaar geleden met mijn dochter. Maar check eerst even wat daar nu de regels zijn met ongevaccineerde mensen. 

Als je graag een keer wil vliegen, zou ik pas gaan als dat weer normaal kan of dochter ingeënt is en sowieso voor een langere periode omdat reizen gewoon best wat tijd kost. Zeker als je in de ochtend al terugvliegt.
Met de trein naar België is leuk en niet duur. Maar in België kunnen ze je wel vragen naar een negatief coronabewijs, en hotels zullen dat waarschijnlijk wel doen, dus dan zit je alsnog met testen. Ik zou voor nu gewoon een paar dagen weggaan in Nederland. 

Wat een zure reacties zeg. Het is nu wel gewoon lastig om te vliegen,  de regels veranderen continu. Maar op veel plekken kun je een antigeentest doen,  ook op het vliegveld. Het is wel minder relaxed (heb twee weken geleden nog gevlogen). Veel gedoe van tevoren. 

Plekken die leuk zijn hebben vaak wel strenge regels voor ongevaccineerden. Maar bv Florence is wel heel leuk voor een paar dagen,  of Napels met Pompei, vulkaan en Amalfikust. Of Valencia, kust en cultuur. Of bv Oslo, leuke stad ook met strand en natuur in de buurt. Edinburgh is prachtig. Berlijn erg leuk (maar zou ik met de trein doen).

Wel ff goed kijken in de app van BZ wat de plaatselijke regels zijn.

Kikki39

Kikki39

13-08-2021 om 18:00 Topicstarter

pief, heb je enig idee wat daar de regels dan zijn mocht je positief getest worden, bij bv Florence? Moet je dan naar een quarantaine hotel?

Kikki39 schreef op 13-08-2021 om 18:00:

pief, heb je enig idee wat daar de regels dan zijn mocht je positief getest worden, bij bv Florence? Moet je dan naar een quarantaine hotel?

Weet ik niet, dat kun je opzoeken. 

Doe nu maar niet, dat vliegen. Niet zolang je dochter iig volledig ingeënt is en de pandemie wat geluwd is.
In België en Duitsland zijn er zat leuke bestemmingen waar je voor 2,5 dagen leuk weg bent en toch een buitenlandse indruk hebt: Gent en Antwerpen zijn leuk, Brussel overigens ook, en in Duitsland zijn er ook zat leuke plekken (Dusseldorf, of doe eens gek Berlijn). Lille is ook een superleuke bestemming en op 3 uurtjes rijden. Alleen heb je in Frankrijk overal een bewijs van inenting nodig.
Voor het vliegen en verder weg zou ik echt wachten. Te risicovol nu nog

Waarom niet gewoon wachten totdat je dochter gevaccineerd is? Hoe oud is ze eigenlijk? En wil ze wel vaccineren? 
Hier heeft zoon ook nog een reisje Londen tegoed. Aanvankelijk wilden we dat ook per vliegtuig doen, inmiddels heb ik begrepen dat het met de trein ook kan, dus denk ik dat we dat gaan doen. Zoon is tegen de tijd dat we gaan, ik verwacht oktober, volledig gevaccineerd. Anders zou ik het ook niet doen, want hij is panisch voor testen. Nog even goed bekijken dus of hij niet alsnog ergens voor getest moet worden, anders stellen we het nog verder uit. 

Kikki39

Kikki39

14-08-2021 om 11:00 Topicstarter

ze is 14. Eigenlijk wil ze niet gevaccineerd worden, maar ja als dit dadelijk in eigen land ook nog problemen op gaat leveren dat je overal een bewijs moet laten zien.

Kikki39 schreef op 14-08-2021 om 11:00:

ze is 14. Eigenlijk wil ze niet gevaccineerd worden, maar ja als dit dadelijk in eigen land ook nog problemen op gaat leveren dat je overal een bewijs moet laten zien.

Dat zal wel een tijdje zo zijn, verwacht ik. Maar alleen voor grote groepen, boven de 75 personen. 

Wij zijn net terug van vakantie met het vliegtuig. Was helemaal prima. Kids hadden 1 inenting gehad en moesten zowel op de heen- als terugreis een test doen. Heen: PCR gratis, terug: antigeen €20. 

Ik ga morgen met mijn dochters naar Parijs, met de trein. Hartstikke handig, met de metro naar het station en tweeënhalf uur later op Gare du Nord. Kan het vliegtuig niet tegenop.

Tango, de trein naar Londen is een aanrader. 
Wij zijn een paar jaar terug naar Londen geweest, vliegtuig heen, trein terug. De trein vertrekt vanuit hartje Londen (en komt daar dus ook aan). Als je op Londen vliegt, vlieg je in het gunstigste geval op Heathrow en dan kost het je met de metro nog eens een slordige 40 minuten om in het centrum te komen. Idem op de terugweg natuurlijk.  Bij de Eurostar heb je helaas ook inchecken van tevoren, dus dat gedoe vooraf is in die zin  vergelijkbaar met een vliegreis (dat heb je met een ICE niet, bij mijn weten), maar na aankomst sta je gewoon meteen buiten met je bagage, niet dat eindeloze gehannes dat je met vliegen hebt. En met de trein reizen is imho sowieso altijd leuker dan met het vliegtuig - je ziet nog eens wat (behalve in die tunnel natuurlijk). En je zit veel comfortabeler.
Ik zou wel weer willen. Maar goed, ik ben ook een treinenfan (zelfs nog los van milieu-overwegingen).

Groeten, 

Temet

Granola schreef op 16-08-2021 om 14:46:

Wij zijn net terug van vakantie met het vliegtuig. Was helemaal prima. Kids hadden 1 inenting gehad en moesten zowel op de heen- als terugreis een test doen. Heen: PCR gratis, terug: antigeen €20.

Ik zou dan de hele vakantie stress gehad hebben dat 1 iemand van het gezin positief zou testen en dus moet achterblijven.

Boedapest! Je hoeft je alleen op de heenreis te laten testen, terugreis mag je zonder controle door.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.