Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ilva

Ilva

05-09-2009 om 16:10

Stedentrip met kinderen

Over ruim een jaar zijn mijn man en ik 12,5 jaar getrouwd. Nu leek het ons leuk om een tripje met de kinderen te maken naar een leuke stad. Nu had Rome onze voorkeur maar zo surfend ben ik er toch wel achter gekomen dat dit veel te duur is voor ons. (We hebben 3 kinderen). Dus weet iemand iets leuks, iets goedkopers. Londen en Antwerpen vallen af, daar zijn we al eens geweest. We willen niet naar pretparken o.i.d. Onze kinderen (dan 10, 8 en 6 jaar) houden wel veel van geschiedenis. Dus bijvoorkeur een mooie oude stad. Wie helpt ons.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

05-09-2009 om 16:14

Praag

Wij zijn dit jaar in Praag geweest met 2 gezinnen, 2 kinderen van 7 en 2 van 11.
Praag is heel geschikt voor jouw wensen (alles te belopen, spannende trams en metro, veel levendigheid, prachtige oude stad, mooie dierentuin. Aanrader is een gids te nemen. Ik kan je wel iemand tippen die nederlandstalig is en heel goed in kan spelen op kinderen.
Praag is betaalbaar als je goed uitkijkt waar je eet en drinkt.

Maylise

Maylise

05-09-2009 om 16:16

Ilva

Is Rome echt te duur? Je kan vrij goedkoop naar Rome toevliegen met bijvoorbeeld Ryanair of Easyjet. En voor 30 à 40 euro per nacht heb je wel een twee persoonskamer. Misschien kan het zelfs nog goedkoper, dat weet ik niet maar ik heb wel eens 35 euro daar betaald voor een kamer in een keurig hotel inclusief ontbijt. Dat was vorig jaar.

Ipv Rome zou je anders Florence of Venetië kunnen overwegen maar ik denk dat dit nog veel duurder zal zijn.

Parijs en Berlijn zijn niet zulke dure bestemmingen of althans zo duur als je het zelf wilt maken.

Ik kan nog heel veel leuke steden bedenken maar serieus als Rome jullie voorkeur heeft denk ik echt dat als je goed zoekt je hier wel heen kan gaan want het is echt niet de duurste bestemming.

Maylise

Rome niet duur

Als je een budgetvlucht neemt naar Rome en je zoekt een eenvoudig B&B dan ben je echt niet duur uit hoor.

Via Ryanair kun je goedkoop vliegen, maar Easyjet vliegt tegenwoordig ook weer op Rome, vanaf Schiphol.

En in Rome kost je het ook vrij weinig: het is 1 groot openluchtmuseum. En eten doe je vooral in kleine achterafstraatjes. Dat zijn de leukste maar ook de goedkoopste tentjes.

Je kunt echt goedkoop naar Rome hoor! En voor dat geld kun je elders geen stedentrip doen. Ik weet niet wat je budget precies is, maar een stedentrip naar bv. Barcelona of Praag is duurder.

Wil je bv. naar Milaan, dat is duur. Je verblijf is daar nl. erg duur, Milaan is een dure stad.

Succes met uitzoeken! Moppeke (die Rome fan is en binnenkort weer gaat, jippie!!)

reina

reina

05-09-2009 om 21:48

Barcelona

Mooie stad, zee, mooi aquarium, leuke rondvaart, mooie dierentuin, heel veel Gaudi-moois. En als je goed zoekt kun je er goedkoop komen.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2009 om 22:19

Reina

Wil jij eens nóg uitgebreider aan mijn man uitleggen waarom het wél de moeite is om naar Barcelona te gaan? Hij wil naar een stad met historie, met oude gebouwen, musea, enz. Hij denkt dat hij in Barcelona niet veel te zoeken heeft.

liedewij

liedewij

05-09-2009 om 23:10

Istanbul

Wij zijn vorig jaar met de kinderen naar Istanbul geweest. Vlucht is niet duur(vroeg boeken). Guesthouses vallen ook mee. Zo leuk!(Marmara guesthouse van Elif is leuk met de kinderen, eenvoudig,in het centrum)eten kun je zo goedkoop en duur maken als je zelf wil. Veel geschiedenis,verhalen die tot hun verbeelding spreken(Cisternen),(Topkapi paleis, de Blauwe moskee en de Aya Sophia) boottocht over de Bosporus,oosterse markten. En wij vonden het heerlijk om tussen de middag net buiten de stadsmuur aan de egiische zee te picknicken. Een lange boulevard/park met om de 100 meter een speeltuintje met fitnessapparaten en speeltoestellen. Eenvoudig maar voor de kinderen zo heerlijk om alle indrukken wat te verwerken en lekker te spelen met elkaar en met turkse kinderen. Een gastvrije stad met inwoners die gek op kinderen zijn. En een goede gezondheidszorg als dat nodig is.

Nou ja, wij zijn enorm enthousiast!

Liedewij

ayla

ayla

06-09-2009 om 08:13

Kaaskopje, barcelona

wij zijn afgelopen vkantie 1 dag naar Barcelona geweest, zo leuk!! Mooie stad, geweldige sfeer, prachtige gebouwen, heerlijk strand, leuke haven en idd het schijnt een prachtig zeeaquarium. Ik had het niet verwacht maar ik vond het echt een geweldige sad en wij willen zeker nog een keer terug, misschien volgend jaar mei ofzo

Ja, barcelona

zijn we een week geweest in oktober met twee kinderen van 9 en 12. Was echt geweldig. cultuur, architectuur, parken, historie , gezelligheid eb daarbij ook nog een prachtig strand!! Helemaal compleet voor een gezin. We zaten in een appartement via de site van waytostay. Direct aan de haven, bij het centrum en dicht bij het strand. Ik zou zo wel weer willen

reina

reina

06-09-2009 om 10:15

Kaaskopje

Ik zal eens zoeken of ik wat foto's heb om op zijn hyve te zetten om te laten zien dat Barcelona juist voor hem super is !

reina

reina

06-09-2009 om 10:16

Nog even

Ik ben 2 x in Barcelona geweest, een keer 5 dagen met mijn dochter, een keer 8 dagen met mijn man en ik wil er nog een keer naar toe, ben nog niet uitgekeken!

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2009 om 11:23

Manlief

Even zeuren... Manlief houdt niet van het strand en voor de haven zou hij ook niet gaan. Is het dan evengoed de moeite voor hem? Voor mij is het al goed door de prachtige architectuur, maar daar hoor ik ook geen geestdrift over. Lastige vent) En Reina, leuk als we foto's kunnen bekijken!

Puck2

Puck2

06-09-2009 om 15:36

Kaaskopje

Ik ben een keer of 3 in Barcelona geweest en ben slechts 1 keer langs de haven gelopen en heb nog nooit op het strand gezeten. Zonde van de tijd, strand kan ik ook ergens anders wel bezoeken. Is je man sport/voetballiefhebben? Camp Nou is echt overweldigend, ook voor niet voetballiefhebbers, er is een museum bij. Verder is het olympisch stadion te bezoeken. En natuurlijk is het erg prettig als Gaudí je interesseert, daar kun je in Barcelona niet omheen, maar er zijn verder mooie parken, heerlijke pleintjes en terrasjes, de overdekte markt aan de Ramblas, de gotische wijk.... Nog meer?

zon

zon

06-09-2009 om 16:12

Parijs

Ik vind Parijs een geweldige stad ook met kinderen en als je een beetje oplet met waar je bijv. gaat eten en op terrasjes gaat zitten hoeft het ook niet duur te zijn. Je kan er met de auto of de trein heen en er zijn legio goedkope hotels te vinden, helemaal als je op een minuut of 20 met de metro van het centrum gaat zitten. Volgens mij kan je in Parijs voor weinig geld een geweldig weekend hebben en ook voor kinderen is er uiteraard genoeg te zien.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2009 om 16:38

Puck

Ik heb je berichtje voorgelezen met de conclusie: we moeten er dus gewoon een keer heen!

reina

reina

06-09-2009 om 17:11

Ja1

Kaaskopje, door de haven heb ik 1 tocht gemaakt, het srand hebben wer een uurtje bezocht, daarvoor ga je niet naar Barcelona, de rest is juist de moeite waard!

peper

peper

06-09-2009 om 20:22

Nog even over rome

Ik sluit me helemaal aan bij moppeke. Wij gaan in oktober met z'n vijven naar Rome: vliegen met Ryanair (300 euro alles incl.), overnachten in een heel leuke B & B (160 euro p.n. met z'n allen, maar dat kan vast nog goedkoper), cappuccino bij Bar San Calisto (80 cent en lekker!) etc. Kijk maar eens op www.tripadvisor.com bij b & b's in de wijk Trastevere. Prachtig oud wijkje en op loopafstand van alle mooie historische plaatsen (inderdaad, Rome is een openluchtmuseum).

Newcastle

Lekker met de boot van IJmuiden naar Newcastle!
Veel historie (Romeinen waren er al), HEEL leuke musea (gratis!) en ook leuk om te shoppen en te eten.
Je kunt er met een dagtocht heen (heen en terug op boot slapen, boot op zich is al erg leuk), maar vanwege de feestelijkheid is een nachtje in een hotel daar natuurlijk ook heel leuk!

Ilva

Ilva

07-09-2009 om 10:58

Bedankt

Bedankt voor het meedenken. Rome toch nog maar eens bekijken dan. Die tripadvisor zal ik eens bezoeken. En Newcastle zal ik ook eens opzoeken op het internet. Eigenlijk willen we allemaal naar Rome. Ik ben dol op grote steden (Rome ken ik nog niet) en manlief en 2 oudste zijn dol op geschiedenis en met name de romeinen. Jongste is nog iets te jong maar wie weet tegen die tijd ook besmet met het 'virus'. Maargoed, het feit ligt dat we gewoon niet zo veel geld hebben en ook nog op zomervakantie willen gaan. We hebben nog even om te sparen dus nogmaals zoeken naar Rome en Ryanair. Bedankt nogmaals.

Jade

Jade

07-09-2009 om 11:13

Na de reactie van peper..

...ga ik verder zoeken op "Rome". We willen eind dit jaar met z´n vieren nog een paar dagen weg en het woord "Rome" is toen gevallen (mijn zoon van 14 wil altijd al graag naar Rome, mijn dochter van 10 maakt het niet uit.

Ik had al wat gezocht op internet, maar het werd toch nog duur. Het kan dus wel goedkoop

Juist wel strand

Als je met kinderen naar een stad gaat is een strand erbij juist wel heel fijn. Wij waren een week in Barcelona en dan kan je niet alleen maar cultureel verantwoord doen met kinderen van 9 en 12. Het was juist heerlijk om ook af en toe een paar uurtjes te kunnen relaxen op het strand. Lag op loopafstand van ons appartement. Als we met zijn tweeen waren geweest hadden we dat natuurlijk niet gedaan

tonny

tonny

07-09-2009 om 23:32

Rome, ja!

Fantastisch hoor!! Ik denk dat eigenlijk alle andere steden een beetje saai zijn als je in Rome bent geweest

tonny

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 07:32

Mach (ot)

Nu,als wij met zijn tweeen zouden zijn,zouden we zeker afentoe even het strand op gaan...heerlijk,de zee!
Bastet

Iris

Iris

10-09-2009 om 17:54

Londen!

Londen is ook erg leuk! Wij hebben met de kinderen gelogeerd in één van de Thistlehotels. Kinderen gratis! Bij pa en ma op de slaapkamer dan.
Musea ook gratis en heel leuk! Natuurhistorisch museum indrukwekkend, en zo groot dat je er de hele dag kunt rondlopen. Dat geld ook voor Museum of Science. Alleen al de winkel is de moeite waard. Veel parken waar je kunt picknicken, het mileniumreuzenrad natuurlijk. Zee aquarium is daar vlakbij. Vaak combinatieticket. We hebben ook nog de zoo gedaan. De metro is ook leuk voor kinderen. Houd elkaar wel bij de hand want de deuren sluiten heel snel!

Ilva

Ilva

11-09-2009 om 21:40

Ja londen maar

Ja, natuurlijk is Londen leuk maar zelf misschien wel 8 keer al geweest. En twee keer met manlief. Voor de kinderen misschien wel leuk maar we willen zelf ook iets nieuws zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.