Vakantie en uitjes

Polly Shearman
09-12-2009 om 19:58
Sunparks vielsalm omgeving?
Wij gaan in de week voor kerst naar Vielsalm, we verwachten van het park niet al te veel, willen vooral wandelen, en de kinderen in het zwembad gooien ( hmm letterlijk)
Wie weet nog leuke te bezichtigen kastelen in de omgeving? waar onze zoons zich ridder kunnen wanen?
Groet, polly

Minet
09-12-2009 om 21:02
Leuk!
eeehhh, over kastelen kan ik je helaas niets vertellen, wij waren er al 2 keer, waarbij man en zoons veel op hun mountainbikes hebben rondgetoerd.
Het zwembad is leuk voor jonge kids, het park is heeeeel steil, dus een flinke klim/afdaling, elke keer dat je wandelt
Verwacht je sneeuw tegen die tijd, neem dan zeker een sleetje mee! Geweldig, zo vanuit je huisje de heuvels af.

Puck2
10-12-2009 om 09:13
Geen kasteel, wel leuk
Wat wij heel leuk vonden in de buurt van Vielsalm was het labyrinth. Geen idee meer hoe het heette, maar het was een groot buitenabyrinth waar je uren kon dwalen en spelen.

mar
10-12-2009 om 09:48
Vielsalm
Ik weet zo geen kasteel in de omgeving, maar het is er mooi. Wij hebben daar verscheidene malen in de buurt lange afstandswandelingen gelopen en zijn een paar jaar geleden ook in Sunparkt geweest. Eind januari, hadden gerekend op sneeuw en het was 19C met zon. Wij liepen dus zonder jas ....
Ik zal nog even voor je peinzen. We zijn indertijd wel langs kastelen gekomen...

mar
10-12-2009 om 09:54
La roche en ardenne
In La Roche stond iets van een kasteel c.q. ruine. Ik vond het toen een leuk stadje, wel touristisch.
Volgens mij zit er ook een wildpark.
Bij Coo heb je de watervallen, kabelbaantje en ook een pretparkje (ben ik niet in geweest).
Bij Vielsam zit ook een steengroeve en er zat indertijd ook een museum op het gebied van stenen.
Bij Baraque Fraiture zit het skigebied van de regio. Als er sneeuw ligt is het misschien leuk om er te gaan kijken. Ook zonder sneeuw is het er leuk.

Puck2
10-12-2009 om 10:26
Pretparkje coo
Het ouderwetse tele-Coo-pretparkje bij Coo is niet meer, volgens mij is het nu een soort Plopsa/studio100-attractiepark geworden.
Als je van ruige natuur houdt dan is de Hoge Venen erg mooi. Wel koud, het wordt wel het Siberië van Europa genoemd geloof ik.

amk
10-12-2009 om 10:55
La roche
idd erg leuk, deze zomer geweest. Toen waren er ook voorstellingen van riddergevechten en 's avonds natuurlijk het spook. Wij waren er na 2 dagen wel zat van, maar ja het was elke dag.
Verder heb je nog park Chlorofyl over bosbouw maar met een waanzinnig leuke speeltuin.