Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

jes

jes

15-04-2010 om 15:51

Tent/caravan

weet eigenlijk niet goed welke rubiek. maar ik ben beginneling. kan ik beter beginnen met tent of caravan (goedkope). ik wil graag meerdere weekenden/weken op vakantie, maar op wat goedkopere manier. dus eigen middelen mee. wie o wie kan er meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook een echt kampeerder met caravan

Ik snap wel wat je bedoelt Dorry1 Maar ook wij groeien met kamperen mee zeg maar. We zijn ook met een de Waard tent begonnen en daar 6 jaar mee gekampeerd. Hierna hebben we een hele oude vouwwagen gehad en daarna een hele oude sleurhut. Nu hebben we een vrij nieuwe caravan waar ook de luxe dingen inzitten maar ik voel me nog steeds een echt buiten kampeerder. Wij zitten nooit of nauwelijks in de caravan.

Lisa en reina

Dan begrijpen we elkaar!
Maar daarom is de vraag; wat zal ik kiezen, tent of caravan vaak pas te beantwoorden als je weet waar je behoefte aan hebt.
Ik ben ooit op een camping belandt met daarop een hele groep caravans van hetzelfde merk die samen op reis gingen. Daar voelde ik me echt niet bij thuis! Ze hadden zelfs een wasrek bij zich, tuinstoelen-kussens en konden met een afstandbediening de caravan op de plaats zetten...
:-{
De vrouw des huizes was de hele dag bezig met vegen, poetsen en wassen.
Nou als ik iets niet doe op vakantie, dan is het dat.

Dorry

Begin april kamperen

Ik snap ook precies wat je bedoeld, maar ook wij hebben nu een kleine caravan gekocht( 50 plussers). Na rugzak met tent, auto met tent, vouwwagen met auro en kinderen nu een caravan met zijn tweetjes en zijn er zelfs 14 dagen geleden al mee weggeweest (wonen in Schotland).De camping was bijna vol, het was paasvakantie. Met de luxe van een kacheltje en een WC aan boord was kamperen( in combinatie met bergwandelen) begin april prima te doen. En niet te vergeten een oventje voor afbakbroodjes 's morgens, heel erg luxe, maar ook heel erg lekker ;o)

Dorry ik beken :-0)

Ik heb vorige week voor het eerst stoelkussen goedkoop gekocht :-0) Een wasrekje heb ik ook en ik durf het bijna niet te zeggen maar er zit een mover op de caravan, deze zat er al op toen we de caravan kochten. Zelf zou ik zo iets nooit aanschaffen maar het is wel verdomd handig hoor.

Shonagh, hier ook een minioventje en nog veel meer van die dingen. Als je met een tent kampeert dan heb je ten eerste geen ruimte om het mee te nemen en waar laat je het. Wij kamperen nog maar met zijn 2tjes en kunnen alles kwijt in kastjes dus waarom zouden we het niet meenemen. Vorig jaar een bakplaatje electrisch aangeschaft, 25cm in het vierkant en we gebruiken hem bijna dagelijks lol.

reina

reina

25-04-2010 om 15:13

Lis@

Een mover en een oventje... tja, dan ben je wel heel ver afgedwaald , hoor Ik ga dit jaar, durf het bijna niet op te schrijven, misschien mijn skottelbraai (op campinggaz, dat wel) meenemen .., maar ik heb dan ook geen mover en geen oven, moet toch wat

Moet kunnen toch?

En het enig wat ik al jaren wil is een varioluifel; altijd schaduw of beschutting tegen regen. En ik wil ook een grill-plaat op mijn coleman. En dan daar scampi op grillen.
Ik neem wel een kussen mee en dekbed, en heb badstofhoezen om mijn slaapmatjes. Da's echt de enige luxe.

Dorry

Arggggggggg dorry1

Dat is het begin!! hahaha..... Ik maak een grapje

Maar er zit wel iets van waarheid in. We hebben dan wel een caravan maar voor de rest een simpele luifel die we er ook vaak niet eens aanzetten. We trekken nl veel en blijven nooit langer dan een dag of 3/4 ergens. Het verveelt nog steeds niet hoor die luxe

Rieke

Rieke

25-04-2010 om 18:00

Luxe kampeerder

Nou, ik kom er gewoon voor uit, wij zijn dol op onze caravan, met mover, vast 2 persoonsbed en stapelbed voor de kinderen.
En ons nespresso apparaatje, wasrek, verwarming. Om maar wat te noemen.
We hebben met z´n tweetjes wel een tent gehad. Maar dit is heerlijk luxe en toch fijn op een camping met speelkameraadjes voor de kinderen, heerlijke bergcampings in Zwitserland waar je na zonsondergang verkleumd in een tent. En als ik aan iets een hekel heb is het kou.
Maar we gebruiken de caravan ook voor luxe campings aan het lago maggiore. Ook heerlijk.
En we trekken er ook gerust mee, dag ervoor de voortent eraf en de volgende dag vroeg weer op pad.

reina

reina

25-04-2010 om 19:01

Rieke

Dat is idd heel lekker, dat je op koude avonden warm in je caravan kunt zitten, ik zit 100 x liever buiten, maar als het kil is ... heerlijk

Klopt hoor rieke

Ik zal je wat leuks vertellen
Bijna al onze vrienden zijn echte de Waard kampeerders, wij ooit ook. Eens in de 2 jaar doen we een weekendje met zijn allen in NL, nou dan weet je wel hoe het weer soms kan zijn.
Om de beurt kwamen ze even lekker opwarmen in onze sleurdoos En maar de draak steken maar ondertussen he!

Wij hebben deze homecar met vast bed, wc, warm/koudwater enz pas 2 jaar en ik wil niet anders meer!
Wij blijven ook nog wel echte kampeerders maar zoals Reina ook zegt, wij voor- en naseizoenen altijd en dan kan het regelmatig fris zijn savonds. Zeker in Oostenrijk of Zwitserland en dan is een kachel heerlijk!
Ook nemen we de laatste 2 jaar onze laptop mee en een losse harde schijf met films. Die bekijken we dan lekker languit in ons doosje
Nu gaan we een rondreis maken in Griekenland en dan kamperen we hws alleen met de doos zonder luifel, een voortent hebben we nooit gebruikt. Ook wij hebben buiten een gezellig olielampje aan en niet dat verschrikkelijke buitenlampje van zo'n caravan.
Het zijn voor ons de ultieme vakanties!
Als ik een de Waard tent zie staan slaat mijn hart altijd wel open maar tegelijkertijd denk ik ook nog aan de hoeveelheid werk die er in zit om hem op te zetten en met trekvakanties is het niet te doen.
We blijven heerlijk met onze doos trekken en ieder jaar een leuk nieuw luxe snufje aan schaffen.

groeten Lis@ , die trouwens ook een inimini electrische frituurpan heeft hahahaha

Rieke

Rieke

25-04-2010 om 20:11

Ahaa...

Nu horen we nog eens wat....Ja, ik kan het alleen maar met je eens zijn Lisa, en Reina ook. Buiten zitten is natuurlijk waar je het voor doet. En ik ben ook wel eens jaloers op de tent kampeerders en hoe makkelijk het ze afgaat.
Hoe krijgen ze het mee, is dan het eerste wat bij me opkomt. Want wij proppen die caravan natuurlijk vol met van alles en nog wat. En met een tent is het zorgvuldig afwegen. En ik wil gewoon een krat boeken mee, zonder dat ik zonder kom te zitten aan het eind van de vakantie.
Nou ja, het maakt ook niet uit. Ik ben gelukkiger in een caravan en daar gaat het toch om. En ik ben evengoed net zo leuk als een tentcampeerder...hahah

Wel krat en schoonmoedervervoerder

Ik kan ook niet op vakantie zonder een krat boeken. Misschien ooit nog eens een e-reader? Maar dan moet de hele familie zo'n ding

We hebben een normale station en een dakkoffer; dan gaat het prima. Twee weekendtassen kleren, keukentas, slaapmatten, dekbed en 2 handdoeken per persoon. Coleman-stove, benzinelamp, en dat is het wel zo'n beetje. Geen koelbox of koelkast, scheelt veel ruimte!

Maar, over die kou 's avonds. Ik vind het zo leuk om dan een cafe in te duiken of inderdaad bij iemand anders te gaan zitten. Zo ontmoet je nog eens mensen!
Of wat dacht je van een vuurtje stoken?
Trouwens, ik ga al jaren naar mooi weer gebieden zuid-frankrijk bijvoorbeeld.

Dorry

Vera*

Vera*

26-04-2010 om 08:53

Helaas wel elektriciteit

Ik gebruik nogal wat hulpmiddelen zoals o.a. mijn daisyspeler. Helaas moet wél de accu steeds opgeladen worden en dan kan ik hem niet 'even' 12 uur kwijt zijn. Wij gebruiken dus electriciteit hoewel ik best wel eens zonder zou willen. Wij hebben een Zambezi tenttrailer en elke keer kijk ik bewust wat we óók weer thuis kunnen laten.
We zijn graag flexibel en willen dus niet 5 (!) uur bezig zijn om de tent op te zetten en in te richten zoals we eens hebben meegemaakt.
In de Zambezi liggen alle kampeerspullen. Verder heeft ieder een sporttas(je) voor zijn kleding, verder gaan ook de boodschappentas schoenen en een voor handdoeken plus de krat boeken in de auto.
Oja, de racefiets van vader en die van dochter gaan mee dus dat is ook een tas kleding extra (plus wat gereedschap).

Wat een leuk draadje

Ohhh heerlijk om dit draadje te lezen. Wij zijn geloof ik best wel luxe kampeerders :o). Oke ik kan door mijn chronische ziekte niet met een tent weg. Kan echt niet op de grond liggen en heb ook een goede stoel nodig haha wat een goed excuus.

Wij zijn begonnen met een vouwwagen en nu dus alweer 2 jaar een caravan. Het is een niet al te grote caravan, maar wel een vast bed (overdwars) en een wc aan boord. De afgelopen jaren hebben we steeds wat meer aangeschaft. Dus inmiddels een mini oventje en een mini friteuse. De meeste dingen kopen wij via marktplaats trouwens. De kinderen slapen wel in een bijzettentje :o).

Vorig jaar een echte skottel gekocht, haha ik wist niet dat dat ook als luxe werd beschouwd, je ziet ze zoveel. We koken daar eigenlijk alles op, ideaal. We zijn ook bijna alleen maar buiten, op een hele enkele koude of natte avond uitgezonderd. Toch kunnen we in kampeerwinkels ook staan te kwijlen bij de meest mooie tenten die er zijn.

Het maakt niet uit hoe iemand kampeert, ik vind op de kleine campings waar we komen dat het een mooi gemeleerd publiek is. Maar ik snap wel wat Dorry bedoelt met echte tent kampeerders en echt caravan kampeerders. Je hebt soms van die geweldige uitschieters naar de ene of de andere kant. Ik vind dat leuk om te zien.

Geen zinnige bijdagen van mij, maar even leuk om te vertellen hoe wij het doen en leuk om jullie verhalen te lezen.

Groetjes, Pinkelot

Puck

Puck

26-04-2010 om 12:36

Tussenin

Heerlijk die vergelijkingen. En ik denk dat wij er redelijk tussenin zitten: caravan met wel een oventje en zeker een wasrek mee, maar geen t.v. en al helemaal geen schotel (wel een skottel) en een mover. Verder zoeken wij ook kleinschalige campings en gruwen van die luxe holadiejee-campings. Stoelkussens hebben we niet, maar wel luxe (lichtgewicht) verstelbare stoelen.

Haha geen schotel

Wij trouwens ook geen tv, maar wel een skottel :o)))))

reina

reina

26-04-2010 om 17:21

Boeken

Ja, een onmisnbaar onderdeel op elke vakantie! Ook hier gaat een heel krat mee (ik spaar alweer voor de zomer ) Als ik trouwens met het vliegtuig weg ga, vertrek ik met een stapel 'weggooiboeken'(goedkoop gekochte of afgechreven exemplaren uit de bieb), de plek (en gewicht ) die vrijkomt na achterlaten vul ik dan weer met spullen die ik op vakantie koop.

Bank vol leesvoer

Hier ligt een bank vol met leesvoer Mijn man neemt een stuk of 8 goede boeken mee en wat weggooidingen die we kopen op de vrijmarkt vrijdag
Ik ben zelf al een jaar aan het sparen van Bookazines. Boeken in tijdschrift uitvoering, dus 10 heb ik er al. Verder nog een paar gewone boeken en reisboeken uiteraard.

Dorry vuurtjes

moet je in engeland gaan kamperen, daar mag het nog heel vaak, vuurtje stoken!

Engelandvaarder

Engelandvaarder

27-04-2010 om 21:20

Ssssst, kroet!

Je verklapt het best bewaarde geheim!

The uk?

O really?

Jeetje altijd al anglofiel geweest maar zelden met de tent, want grote kans op slecht weer.

Ik ga inderdaad maar weer eens de plas over met de tent.

Doet me denken aan 12 jaar terug (weet het nog precies, toen is oudste verwekt), in Cornwall. Daar hebben we ook een vuurtje gestookt. In zuid-frankrijk mag het helaas niet.

Dorry

Dorry, vario

Dorry, als je enigszins de mogelijkheid hebt, zou ik die vario gewoon bestellen vóór deze vakantie. Het verruimt je 'woon'genot zo enorm. Inderdaad altijd schaduw, maar ook lekker buiten onder de vario kunnen zitten als het een keertje regent.

Enige nadeel is dat je tent mét vario een hoop meer ruimte inneemt.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.