Vakantie en uitjes

Nasha 1st
29-07-2009 om 16:32
Terug van weggeweest
en ik wil mensen die de campings die wij hebben aangedaan ooit willen bezoeken waarschuwen.
Camping Sequoia Parc in St Just Luzac Frankrijk is een mooie camping, maar zorg dat je niet op veld A komt te staan, tenzij je het niet erg vind om van 21:30 tot 23:30 in de herrie te staan, als de avondanimatie wordt gegeven.
Camping le village parisien in Vareddes is een kleine camping, ligt op de aanvliegroute naar C. de Gaulle en naast een drukke weg waar heel hard op wordt gereden....
check Zoover voor je een camping kiest, al vindt je daar niet alles op (bovenstaande wisten wij ook niet)

Minet
29-07-2009 om 22:29
Google earth
Wij kijken tegenwoordig op google earth waar de camping ligt. Je ziet dan gelijk of je overlast kunt verwachten van drukke wegen of spoorwegen.
Op Zoover vind ik te vaak negatieve reakties, waardoor je een verkeerd beeld kunt krijgen.

Nasha 1st
29-07-2009 om 22:42
Is een idee
alleen had ik dan de vliegtuigen niet van te voren geweten...nu ik op zoover kijk zie ik daar wel meer meldingen van....en overlast van animatie is ook niet op google earth te zien helaas....

Minet
30-07-2009 om 08:54
Overlast
Bij een campingbeschrijving staat vaak wel iets over animatie. Bij een wat grotere camping mag je er vanuit gaan dat er 's avonds animatie is, en dat er een grote kans is dat je daarvan in meerdere of mindere mate wat hoort, al naar gelang de plek waar je staat. Veel mensen vinden het niet erg om het te horen, die gaan er gezellig naartoe met hun (kleine) kinderen en slapen de volgende ochtend lang uit of houden elke middag een heerlijke siësta.
Overlast van vliegtuigen kun je ook inschatten, zodra je daar 1 keer echt last van hebt gehad check je ook of er een vliegveld in de buurt ligt, en hoever dat van de camping vandaag ligt. Je weet dan of ze hoog of heel laag over kunnen vliegen.
Al doende hebben wij geleerd.

Nasha 1st
30-07-2009 om 16:34
Minet
in de beschrijving stond, 3 keer per week disco. Daarin stond niks vermeld over andere animatie en al helemaal niet dat dat buiten werd gegeven en al zeker niet dat de plek waarop onze tent stond midden in de "stroom" van het geluid stond! Ook stonden daar geen tijden bij vermeld. Daar hielp Google niet aan mee....en als ik op een andere plek had gestaan had ik er ook minder last, zelfs helemaal geen last van gehad. Het was puur pech, maar ik kan andere mensen hier wel voor waarschuwen toch?
Dit was onze 1e keer op meer dan 500 kilometer van ons huis, net boven Bordeaux. Naar ik inmiddels heb begrepen, hoe zuidelijker, hoe later en langer de avondanimatie....voor ons dus een les, wij gaan niet meer zo ver....maar als ik andere mensen nog kan waarschuwen, let daar op, dan doe ik dat, bij deze )

Tijgeroog
30-07-2009 om 18:16
Nasha
Wij gaan eigenlijk standaard verder dan 500 km, altijd naar het zuiden, maar hebben geen problemen met avondanimatie. Ik denk dat het ook te maken heeft met het soort camping waar je komt, dus of er veel of weinig animatie is, en waar je op de camping staat.
Een grote camping heeft meestal meer voorzieningen, maar ook meer animatie. En als je plekje dicht bij het centrum van de camping is zit je overal dichter bij, maar heb je er ook meer last van. Maar er zijn erg leuke campings in het zuiden hoor!

Nasha 1st
30-07-2009 om 20:05
Tijgeroog
wat het voor ons extra gecompliceerd maakte is dat wij een tent van Rent a Tent huurden, ik had dus ook geen invloed op de plek. Ik kreeg gewoon een tent toegewezen en Rent a Tent zelf had de plek uitgekozen. Was ik met eigen kampeermiddel geweest, had ik misschien meteen een andere plaats gevraagd (hoewel wij er pas zondag achterkwamen natuurlijk, dus normaal staat mijn voortent dan ook al). Het is een goede les geweest voor ons, dat sowieso. Maar jammer vond ik het wel, vooral voor de kinderen, die het gewoon echt niet volhielden. En overdag hadden we het ook prima, het zwembad is hartstikke mooi daar...Tot 21:30, dan was de pret over....
Gaan we ooit nog eens zover, dan liefst met eigen kampeermiddel, en ik zorg voor een plek niet te dicht op de animatie.....zoals ik al zei, hadden we op een ander veld gestaan, dan hadden we nergens last van gehad. Mensen die we daar spraken keken ons hoogst verbaasd aan namelijk....Het was echt op onze plek en veld het ergste....

Tijgeroog
30-07-2009 om 20:19
Nasha
Ik ben ook altijd blij als we met onze eigen tent weg kunnen.
Toen ik zwanger was hebben we wel een tent gehuurd. Ik had een 2 (redelijk kleine) campings op het oog waar we konden huren, die ons allemaal aanspraken. Ik heb uiteindelijk met beide campings gemaild om te vragen waar de tenten precies stonden, met plattegrondjes van de website erbij. Op de camping die me het meest aansprak was de enig beschikbar tent in de buurt van het meertje, wat ik met een ondernemende peuter niet zo zag zitten. De camping die me iets minder aansprak had de tent op een veldje met speeltuin staan. De plek van de tent was dus uiteindelijk doorslaggevend voor de camping die we kozen.
Maar dat was goed te doen omdat het bij allebei om kleine organisaties ging.
Het was voor mij wel de laatste keer dat we iets huurden, maar dat had met het weer te maken: we hebben aardig wat regen gehad, en konden uiteraard niet weg. Als we met eigen tent gaan reserveren we niet en kunnen we weg met slecht weer.

Nasha 1st
31-07-2009 om 12:19
Eigen kampeermiddel
is goud waard ben ik inmiddels ook wel achter. Maar man wilde het niet, zover met onze caravan. Het was nu al een behoorlijke reis, en nu konden we gewoon doorrijden. Met caravan moet je al rustiger rijden en duurt de reis dus nog langer....vandaar dat we nu een tent hadden gehuurd...

Siena
31-07-2009 om 22:43
Nasha
Die ervaringen liggen echt niet aan de afstand van meer dan 500 km hoor! Dat is gewoon het soort camping. Als je bij de meningen kijkt op de site van camping-frankrijk dan worden die vliegtuigen daar meerdere keren genoemd. En een grote luxe camping als seqouia parc heeft geheid avondvermaak en als je pech hebt dan hoor je dat dus op je plek.
Je kunt in het zuiden van Frankrijk tenten of caravans huren op rustige, kleinere campings die ook voor kinderen heel leuk zijn. Je huurt dan direct bij de camping zelf een grote tunneltent of een de waardtent ofzo. Daarvoor ben je niet afhankelijk van touroperators die zaken doen met megacampings met toeters en bellen.

Nasha 1st
01-08-2009 om 00:33
Siena
Voor vertrek heb ik zelf Zoover geraadpleegd. Bij Village Parisien niks over vliegtuigen....ja, nu staat het er wel....Bij Sequoia dus ook niks over het avondvermaak....dat is een hele grote camping en slechts op een paar van die plekken dus die extreme overlast.....dus logisch dat daar verder ook niks over te vinden is. Anders had ik nooit voor die camping gekozen. Maar nogmaals, de kinderen waren overdag helemaal gelukkig op die camping, het is ook een prachtig zwembad....

Tijgeroog
01-08-2009 om 02:13
Nasha
Ik geloof dat als we een caravan zouden hebben, ik er ook verder weg mee zou gaan. Ja, je rijdt er langer op, maar overnachten is ook simpel, want je hebt je bed bij je. Wij moeten altijd op zoek naar een hotel en dat valt ook wel eens tegen.
Maar als ik een tent zou huren zou dat niet bij rent a tent zijn, alleen de naam staat me al tegen.
Deze organisatie bijvoorbeeld spreekt me dan wel aan, daar hebben wij voor het hemelvaart weekend in Nederland naar gekeken: http://www.hollandtent.nl Helaas hebben ze niet veel keuze in Frankrijk.

Siena
01-08-2009 om 10:28
Kijk ook op
Nasha als je iets over een camping wilt weten kijk dat niet alleen op zoover maar ook op de camping-frankrijk site. Zoek met snelzoeken je camping en kijk bij meningen. http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=594721
Als je een huurtent zoekt op een wat kleinschaliger camping dan zijn deze heel goed.
http://www.greencamp.nl/alleCampings.php

Nasha 1st
01-08-2009 om 11:38
Lol tijgeroog
En toch was er niks mis met die tent op zich, echt. Wij hadden gloednieuwe tenten, waar de Eurosporvac-tenten (is zelfde organisatie) het met behoorlijk gedateerde tenten moest doen. Wij hadden een grote koelkast met daarboven een groot apart vriesvak, de andere Eurosporvac een klein tafelmodel met daarin een klein vriesvakje. En zo waren er nog wel een aantal voordelen te noemen. Betere tuinmeubelen ook nog bijv. Dus in die zin zou ik die zo weer doen....
Het klopt dat we met de caravan ons bed bij ons hebben inderdaad. Ik moet er misschien nog even bij vertellen dat mijn man niet zo ver met de huidige auto en caravan wilde gaan rijden, omdat de combinatie niet optimaal te noemen is, de auto heeft net niet voldoende kracht.....maar dat is over een paar dagen voorbij ))
Ik sluit ook niet uit dat we met de nieuwe combinatie toch nog weleens die kant op zullen gaan, maar niet volgend jaar....Heb even genoeg van zo'n verre reis en dan toch wisselvallig weer hebben. Daar kon Rent a Tent of de camping ook niks aan doen natuurlijk...En ik moet nog even een drempel over om op de bonnefooi te gaan rijden en wel zien waar we gaan overnachten

neteret mut
01-08-2009 om 11:52
Nasha
gewoon doen, op de bonnefooi gaan rijden. Wel kampeergidsen mee in boekvorm of op eenlaptop ofzo. Tot voor een paar jaar had ik zowel de duitsegidsen als nederlandse mee en later zelfs de eceatgids ( boerencampings). Wij hebben wel op de ochtend van vertrek pas de keus gemaakt tussen Frankrijk, Hongarije of Tsjechie. Je moet toch een keer weten welke kant je op gaat rijden. Meestal hebben we wel een doel voor ogen en maakt het niet of dat 1 of meer dagen kost. Zo ook een keer terug van Hongarije, was daar toen slecht weer, stop gemaakt in Duitsland, leuke camping en omgeving en daar toen nog een aantal dagen blijven hangen. Waren daar anders echt niet gekomen.

Nasha 1st
01-08-2009 om 11:52
Siena
dank voor je tip. De meningen op Camping-Frankrijk zijn wel verouderd zag ik, de recentste is van vorig jaar. Maar over Sequoia zie ik daar ook alleen maar positieve berichten, kennelijk heeft nooit eerder iemand last gehad van die animatie, of het heeft nooit zo hard gestaan.....nogmaals, voor deze camping was echt dat het enige minpunt, de camping zelf was prima, keurig, schoon en het zwembad was te gek! Kleinschalig is denk ik niet aan ons besteed, aangezien de kinderen graag in zo'n zwembad a la Sequoia vertoeven. Het zwembad op de 2e camping was in hun ogen echt helemaal niks..... We hebben gewoon heel veel pech gehad met de plek....

Nasha 1st
01-08-2009 om 11:56
Tja...neteret mut
misschien....ik vind het wel lastig hoor....zo hadden de kinderen deze 2 weken echt hele leuke speelkameraadjes! Ook dat is iets wat de laatste tijd nog weleens niet zo lekker liep (zie in het archief een eerder draadje van mij over met elkaar kamperenden). Oudste vond het echt jammer om te gaan, had het ook wel een beetje moeilijk, dan maak je vriendjes en moet je ze weer achterlaten, afscheid nemen....dus of een campinghopvakantie voor ons echt geschikt zou zijn, waar hij dus nog vaker afscheid moet nemen, of zelfs helemaal geen kontakten kan maken, waag ik te betwijfelen.....maar goed, we zullen het in overweging gaan nemen....

neteret mut
01-08-2009 om 13:47
Re nasha
iereen, ieder gezin en iedere situatie is anders, dus is het logisch wat voor de éen werkt voor de ander niet handig is. Ik moet wel bekennen dat wijzelf steeds minder "hoppen", wel zijn er altijd wel een aantal vakantievriendinnen die na een paar dagen verdergaan ( en het resultaat is ook dan afscheidnemen). Verschil is ook dat mijn kinderen tevreden zijn met een heel eenvoudig zwembad.
Was jij het niet die vragen stelde over de route naar Normandie/Bretagne, ivm drukte op de weg? Wij zaten dit jaar in Normandie, en jeumig wat een hoge bruggen kwamen we onderweg tegen. Was heel erg blij dat het niet erg waaide met die caravan bij ons.

Nasha 1st
01-08-2009 om 13:58
Ja klopt
die weg was inderdaad goed te doen op zich, maar er waren inderdaad een paar flinke bruggen waar ik, ook zonder caravan, toch een beetje zweethandjes van kreeg ) En blij was dat we er overheen waren....Maar ja, als die bruggen er niet waren geweest hadden we er nog langer over gedaan
))
Het zijn bij mij vooral de jongens die graag veel en hoge glijbanen in het zwembad willen. Voor dochter maakt dat niet uit, die vermaakt zich zo ook wel....dus het is daarom dat wij vaak voor campings kiezen met een vrij uitgebreid zwembad.....

Nasha 1st
01-08-2009 om 13:59
Oh ja
en nog iets wat ik geleerd heb, ga liever op een doordeweekse dag rijden en niet in het weekend....

Tijgeroog
02-08-2009 om 16:39
Nasha
Ik ga er ook vanuit dat de tenten van Rent a Tent prima zijn. Maar als ik aan "rent a tent" denk zie ik grote velden met heel veel dezelfde tenten voor me, die allemaal vlak op elkaar staan. En dan op grote, onpersoonlijke en erg drukke camping, waarschijnlijk met veel luxe. Maargoed, dat zijn puur mijn associaties bij de naam, dus niet erg betrouwbaar. En wij gaan bij voorkeur naar campings met een stuk of 50 (of minder) plaatsen, met veel ruimte. Dus dat is nogal een verschil.
Weer is ook een gevoelig punt hier. Wij vertrekken zaterdag, richting Limoges. En ik houd steeds de weersvoorspelling daar in de gaten, als het slecht weer wordt gaan we door naar de Dordogne, of we gaan alsnog naar de Provence.

Nasha 1st
02-08-2009 om 19:52
En dat
is nu net de reden dat wij voor deze kozen Want deze staan niet in van die hordes bij elkaar!! Wij stonden gewoon tussen de "normale" kampeerders in, wat het dus veel gezelliger maakte! En zo stonden vrijwel alle tenten van Rent a Tent (en Eurosporvac ook overigens) verspreid over de camping. Ik weet van Vacansoleil bijv dat die inderdaad hele velden volplempen met die tenten....
Wij kiezen campings eigenlijk altijd op het zwembad uit, pas daarna bekijken we de rest. Is er voldoende voor de jongens te doen in het zwembad? Dan maakt ie een kans....
Overigens begint nu ook Denemarken weer te kriebelen....ook wel ver rijden....en net zoveel kans op goed weer als hier....Maar ook Zeeland en Limburg maken nog een kans.....we weten het gewoonweg nog niet.....

Tihama
03-08-2009 om 12:51
Niet boeken
Wat weer betreft: op de ochtend van vertrek zoek ik de voorspellingen op. We rijden gewoon net zo ver als nodig is om lekker weer te vinden.
Wij gaan gewoon altijd ter plekke kijken. Dan vragen we waar we kunnen staan en als die plek niet bevalt, dan gaan we verder. Ook in het hoogseizoen vinden we dan probleemloos een plek. Tenminste: met de tent ging dat altijd zo.
Vorig jaar hadden we voor het eerst een probleem met op de bonnefooi gaan. We waren toen voor het eerst met een caravan. Rondom het Gardameer heb ik toen wel 20 campings gebeld die allemaal zeiden dat ze geen plek hadden voor een caravan. Wel voor een tent......Grrrr.
Maar ach, toen reden we een paar 100 km verder en kwamen op een schitterende camping in de Apennijnen. Kijk, dat was dan weer een geluk bij een ongeluk
Gewoon niets boeken en doorrijden tot het bevalt. Dat is mijn devies.
Tihama

reina
03-08-2009 om 13:00
Helemaal mee eens
Niet boeken, zo zijn we al 30 jaar op vakantie gegaan. Tenzij je voor de superdrukke animatiecampings kiest is er altijd iets te vinden ( ook met caravan, want dan doen we ook alweer een jaar of 6).

Asa Torell
03-08-2009 om 14:26
Hier voor het eerst wel geboekt
Man en kinderen zijn (althans in combi) echt niet geschikt voor de bonnefooi-methode, zo is gebleken. Man zou van zo'n scenario als Tihama schetst heel gestresst (lees chagrijnig) worden en de kinderen (5 en 2) zouden een paar uur langer doorrijden ook echt niet goed trekken. (met bijbehorend jengelgedrag dat weer stressverhogend werkt m.n. bij man).
Kortom na een toch wel redelijk mislukte vakantie vorig jaar waarin we bijna alleen onderweg waren naar de volgende hopelijk betere camping met voortdurend gedoe met discussies wanneer te eten, onderweg restaurant eten met gillende dreumesdochter, dan wel picknicken met wespenplaag, en zo kan ik nog wel even doorgaan, hebben we dit jaar dus maar eens van te voren gereserveerd (zowel stacaravan als tentcampings). Er beviel wel weer van alles niet, zoals het weer, en ook bleek ik toch dingen niet goed uitgezocht te hebben zoals of er speeltuinen op de camping waren - in scandinavie is dit vanzelfsprekend maar in de UK niet, zo bleek dus. Maar het scheelde toch wel enorm veel zoekstress. En het betekende dat we ook op niet helemaal ideale plekken wat langer bleven en de kinderen wat meer aan konden rommelen, terwijl we anders misschien waren blijven rondrijden zoals vorig jaar.
Het probleem met boeken was altijd dat man niet van ingepland worden houdt en bang is voor tegenvallers zoals hier beschreven. Maar nu is hij wel 'om' en gaan we het volgend jaar waarschijnlijk weer doen, en dan gewoon op 3 plekken elk 4 dagen ofzo om het risico op rampen wat te spreiden.

Asa Torell
03-08-2009 om 14:34
De bonnefooimethode
is overigens wel heel leuk, als het wel lukt. Zo kwamen we eens met toen nog alleen zoon op een heel fijne deense camping waar we meteen een week bleven. En met ons tweeen is het ook geen punt, omdat dan de autoritten gewoon echt bij de vakantie horen. Maar met de kinderen erbij kan het dus echt 'mislukken' hebben we vorig jaar gemerkt.

Asa Torell
03-08-2009 om 14:42
Denemarken
sommige stukjes daarvan hebben minder dan 500 mm regen per jaar, dus echt gemiddeld beter weer dan hier. (in tegenstelling tot de UK maar dat terzijde). Andere stukken (zuiden van Jutland) zitten op 900 mm dus het is een kwestie van goed onderzoek doen naar het klimaat aldaar.

Nasha 1st
03-08-2009 om 20:55
Asa
onderzoek had ik naar dit gebied ook gedaan Helaas blijken resultaten uit het verleden geen garantie voor het heden....
)

Tihama
03-08-2009 om 22:44
Scenario
"Man zou van zo'n scenario als Tihama schetst heel gestresst (lees chagrijnig) worden en de kinderen (5 en 2) zouden een paar uur langer doorrijden ook echt niet goed trekken. (met bijbehorend jengelgedrag dat weer stressverhogend werkt m.n. bij man). "
Oh, maar wat ik schetste was maar een heel klein stukje van het probleem Nadat ik dus 20 campings gebeld had en we besloten dan maar verderop te gaan zoeken, ontdekte ik dat ik mijn tas met beide paspoorten (stom, stom, stom) ergens verloren was. Dus wij met dat sleurhutding achter ons de campings weer opgezocht waar we eerder al weggestuurd waren. Maar neen, tas was spoorloos. Zonder paspoorten kom je een camping niet op, dus ik heb het consulaat gebeld om te vragen wat nu te doen.
Het bleek dat we de volgende dag op het consulaat noodpaspoorten konden halen als we eerst aangifte gedaan hadden op het hoofdbureau van politie.
Dus toen slingerden we met dat sleurding (ik ben écht niet dol op caravans) dwars door Verona op zoek naar een plek om te slapen.
Het was inmiddels tegen elven. Ik zag het niet echt zitten om met de kinderen langs de weg te overnachten. Gelukkig vonden we rond half twaalf een hotel waar we ook de caravan veilig konden stallen.
En de sfeer in de auto was nog steeds uitstekend!
De volgende dag hebben we een kijkje kunnen nemen in het politiebureau in Verona waar de kinderen meteen wat lekkers aangeboden kregen. De consulair medewerkster was ook al zo aardig.
Daarna heb ik op de parkeerplaats van het motel die camping 200 km verderop gebeld. Er zat dus wel 24 uur tussen, maar ach, dat was ook weer leuk