Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tutje

Tutje

05-03-2010 om 11:27

Texel of de ardennen (1-ouder vakantie)

Een poosje geleden heb ik hier een draadje gezet over 1-ouder vakanties en de voordelen ervan. Ondertussen ben ik 'om'; ik ga komende zomervakantie voor het eerst met mijn jongens (10 en 16) zo'n vakantie boeken. Ik ga voor de kant-en-klare tent, een weekje.

Maar waar gaan we heen? Ik wil althans nog dicht bij huis blijven, dus in NL of Belgie, of eventueel net over de grens in Duitsland. Cirkel biedt een leuke vakantie op Texel, dat lijkt ons wat, maar ze hebben ook een vakantie in de Ardennen. Tja.. keuzes.. keuzes.. Ik wil rekening houden met wat voor de jongens erg leuk is, maar ik wil het zelf als het kan ook nog leuk hebben en daarbij moet ik rekening houden met mijn verminderde mobiliteit.

Texel biedt natuurlijk veel vakantiesfeer (zo'n boottocht voelt toch alsof je naar een heel ander land gaat), zee en strand. Is ook niet zo ver. Maar als het regent heb je natuurlijk niet zoveel aan strand.. De Ardennen zijn iets verder rijden en zijn heuvelachtiger (lees; lastiger lopen), maar daar kunnen de jongens veel aktieve dingen doen, die ze fantastisch vinden (abseilen, mountainbiken) en er zijn waarschijnlijk meer mogelijkheden bij slecht weer.

Tja, wat zouden jullie doen?

groeten Tutje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

05-03-2010 om 12:53

Ardennen

vooral voor de jongens. Er is daar echt veel meer te beleven dan op het voor jonge kinderen zeer geschikte Texel.

Het hangt er een beetje vanaf in welk deel van de Ardennen je zit voor jou beperkte mobiliteit. Maar ik denk dat het prima zal gaan. Ze verwachten niet dat je 40 km per dag gaat wandelen.

Stel je vooral van de boottocht naar Texel niet veel voor. De totale overtocht met laden en lossen is nog geen 20 minuten. Je hebt eigenlijk geen tijd om naar boven te lopen, koffie te halen en even over de boot te lopen. Laat staan dat je die koffie dan ook nog op kunt drinken.

Sawo

Sawo

08-03-2010 om 20:36

Afhankelijk van kinderen en jezelf

Hoi Tutje

Mijn kinderen zou je absoluut blijer maken met de Ardennen. Maar vinden ze survivallen wel leuk? Texel klinkt wat saaier. Maar uiteindelijk maakt het niet uit want bij Cirkel treffen ze vast een leuke groep (tenminste zo is onze ervaring). Zelf vond ik onze camping in de Ardennen zo leuk (lekker wandelen en vlinders kijken langs de rivier) dat ik me uitstekend vermaakte in de Ardennen. Maar we hadden wel veel geluk nl mooi weer. Vind je dat zelf heel belangrijk dan zou ik toch voor Texel gaan want daar is de kans op mooi weer wel veel groter.

Je kan ook Cirkel vragen om advies en of er leeftijdsgenoten voor je kinderen zijn op de bestemmingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.