Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sawadee

Sawadee

13-08-2009 om 10:24

Thailand

Wij willen volgend jaar met onze kinderen (7, 6 en bijna-2) naar Thailand. We zijn er eerder geweest, we weten dat de gezondheidszorg prima geregeld is, eten is goed, mensen zijn supervriendelijk. We hebben drie weken en willen wel iets meer van het land zien dan alleen het strand. Wie heeft er tips, reisverslagen, etc. We willen geen georganiseerde reis omdat we dat snelle tempo niet prettig vinden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bibi

Bibi

13-08-2009 om 13:38

Net terug!

Hoi Sawadee (ka, hahaha)
Wij zijn net terug, met onze dochters van 7 en 9 jaar. Het reisverslag is nog niet af helaas. Ik heb wat tips voor websites:
http://thailand.reisforum.nl/
http://www.verrereizenmetkinderen.nl/Forum/index.php
Wij hebben onze reis geboekt bij www.travelnauts.nl, zij zijn gespecialiceerd in verre reizen met kinderen. Ze hebben voor ons een reis op maat samengesteld. Ik heb hen gemaild wat onze wensen waren, toen hebben zij een voorstel gemaakt. Dat voorstel is daarna nog een stuk of 4 keer aangepast totdat het helemaal naar ons wens was.
Heel veel plezier in Thailand!

Bibi

Ik ben reuze benieuwd naar je reisverslag!!!!!!!!!!

Sawadee

Sawadee

13-08-2009 om 19:21

Bibi

Leuk, dat zijn net de sites waar ik nu veel kom (kijk maar eens of je een bekende nick herkent). Ben benieuwd naar jullie blog!

Bibi

Bibi

13-08-2009 om 19:40

Hahaha

Hoi Lisa! Sawadee, er zijn er wel meer die op beide forums en Ouders Online komen

Sawadee

Sawadee

13-08-2009 om 21:32

Jij ook?

Jij ook? Anderen?

Lol

leuk he

cecile_s

cecile_s

16-08-2009 om 23:20

Ook net terug!

Sawadee,

Wij zijn ook net terug uit Thailand. Geweldige reis gehad, ook 3 weken met kinderen van 9 en 7 (dus geen kleintje). Wij hebben een individuele rondreis laten samenstellen (zelf ook invloed op gehad) via Riksjakids. Vind je zo met googlen.

Erg leuk. "Jammer" dat jullie een kleintje hebben, want het mooiste vond ik de jungle module Khao Sok en dan m.n het deel op het Ratchaprapha meer waar we op vlothutjes (alleen matras en klamboe, geen electriciteit) overnacht hebben. Maar met jong kind zonder zwemdiploma erg riskant denk ik... Je kan echter ook dagtochten daar doen vanaf de oever maar ik weet niet hoe. Evt. zelf informeren via Tree Tops Jungle Safaris (of zoiets).

Met slechts 3 weken vakantie zou ik niet op de bonnefooi gaan, hotels zoeken kost dan teveel tijd denk ik. Thailand is geweldig om rond te reizen met kinderen. Alvast veel plezier.

Cecile

reina

reina

17-08-2009 om 09:38

Mmmm

Krijg steeds meer zin in Thailand. Helaas zit het er voorlopig niet in, de (vlieg)prijzen in de kerstvakantie liggen zo hoog dat ik het te gek vind. Maar het blijft op m'n lijstje staan, na het lezenhier nog meer!!!

Tja

Waarom denk je dat wij een derde reis Thailand willen

Sawadee

Sawadee

17-08-2009 om 10:07

Cecile

Wij zijn heel erg blij met ons kleintje! Ik snap wel wat je bedoelt. Maar we kunnen kiezen, 6 jaar wachten of gewoon nu gaan. Wij hebben gekozen om nu te gaan (en misschien gaan we straks nog wel een keer...)

Riksjakids ken ik inderdaad, ziet er erg leuk uit. Ik heb hun site als inspiratiebron gebruikt. De Khao Sok bouwsteen leek me inderdaad erg leuk maar ook erg lastig. Daarom twijfel ik ook erg sterk over Khao Sok (al lijkt het me wel prachtig).

Wij reizen altijd op de bonnefooi. Ik maak thuis al een selectie van hotels en dergelijke.

Hoe zag jullie reis er verder uit? Allemaal bouwstenen van Riksjakids?

Sawadee

Khao Sok is prachtig en als je er toe besluit om hier wel heen te gaan moet je echt je 2 jarige in een zwemvest laten lopen. Overigens kun je er nauwelijks lopen, het zijn een paar kromme loopplanken
Kijk maar eens bij mijn fotos......
http://leoanneliesvakanties.punt.nl/?id=401402&r=1&tbl_archief=&;

Verder is alles daar heel goed te regelen. Je kunt het met bouwstenen doen maar hierdoor betaal je echt de volle mep en als je het zelf ter plekke regelt scheelt het enorm.

Ik adviseer je om op verschillende sites te neuzen wat je leuk vindt en waar je heen wilt.

www.thailandonline.nl
www.bmair.nl

Zo maar even een paar sites

reina

reina

17-08-2009 om 13:47

Lis@

Maar je hoort me niet mopperen, hoor Ik heb dit jaar nog 2 andere rezien in het verschiet... Beetje nadeel als je alleen in de schoolvakanties kunt reizen, het is dan duurder.

Sawadee

Sawadee

17-08-2009 om 21:54

Lis@

"Verder is alles daar heel goed te regelen. Je kunt het met bouwstenen doen maar hierdoor betaal je echt de volle mep en als je het zelf ter plekke regelt scheelt het enorm."

Ja, ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het een beetje zuur voor Cecile, maar als ik alles bij elkaar optel dan betaal je bij Riksja bijna het dubbele (terwijl je met een beetje googlen precies op dezelfde locaties uit komt).

Khao Sok; ik wil dan niet gaan overnachten op de hutjes op het meer (plons...nee, niets voor mij). Maar ja, dat is natuurlijk wel één van de hoogtepunten.

Ik ga nu even bij je foto's kijken...

Vera*

Vera*

27-08-2009 om 22:35

Jaaa! gaap net terug vandaag

Wij zijn in Nederlandse tijd vandaag, na ruim drie weken Thailand, terug gekomen. Wij hebben het helemaal geweldig gehad en de kinderen riepen vorige week al dat ze volgend jaar weer terug willen.
Vooral de mahout training van drie dagen was geweldig leuk. Wat geeft olifant rijden een spierpijn! 's ochtends om 6 uur je 'eigen' olifant uit het bos halen en er mee gaan badderen plus rijden.
Ook naar Khao Yai np geweest, helemaal te gek met schorpioenen, gibbons en miljoenen vleermuizen.
Ik heb zelf de reis samengesteld en alles van te voren geregeld en gereserveerd. Zo kon onze auti haar eigen programma een paar keer per dag bekijken. Na alleen maar simpele guesthouses gehad te hebben, zaten we de laatste drie nachten in een super de luxe hotel.
De gezondheidszorg heeft dochter uitgeprobeerd. Ze had een ontsteking in haar voet en moest er voor naar het ziekenhuis.
De Thaise massage is ook aan te raden.

Sawadee

Sawadee

28-08-2009 om 23:52

Vera

Heb je ergens een verslag bijgehouden?

Vera*

Vera*

29-08-2009 om 13:30

Sawadee

Mijn man heeft dagelijks de belevenissen opgetekend maar die staan niet op een weblog o.i.d.. Het programma heb ik zelf samengesteld n.a.v. onze wensen (eerst inlezen!) en guesthouses heb ik gevonden via internet (reviews gelezen). Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.