Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sawadee

Sawadee

10-03-2010 om 16:30

Thailand

Wij gaan naar Thailand deze zomer met drie kinderen (8, 6 en 2). We willen twee dagen naar Bangkok, naar het Noorden (Chiang Mai/Chiang Rai) en in ieder geval een week op een strand liggen (waarschijnlijk Ko Phangnan). Wie heeft tips? Alles is welkom! (Ik ken de meeste websites over thailand en verre reizen met kinderen al wel... zie alleen door het bomen het bos niet meer en wil graag jullie kleine en grote tips horen!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

10-03-2010 om 17:32

Vorig jaar

Wij zijn vorig jaar naar Thailand geweest met kinderen van 10 en 12 jaar. Ik heb zelf het hele programma in elkaar gezet en ook zelf alle reserveringen gedaan.
Hoelang willen jullie gaan? Wat is zelf wel jammer vond (haha) dat je niet ALLES kan zien en doen en dat je dus keuzes moet maken. Wijzelf hebben de Birmaspoorweg geschrapt omdat we anders geen tijd hadden om nog ergens te snorkelen.
Wat wil je weten??

Oh wat leuk!

Wij hebben ook net weer tickets gekocht voor een derde keer Thailand en dan nog hebben we alles niet gezien.

Wil niet te veel in 1 keer willen zien want dat lukt je toch niet. Zorg dat je van alles geniet!

Een aanrader is in Chiang Mai het Elephant Nature Park. http://www.elephantnaturepark.org/
Hier worden olifanten opgevangen, lees maar even.
Regel ook geen excursie hier in NL maar ter plekke. Thailand leeft van het toerisme dus alles is heel simpel voor een veel goedkoper tarief zelf te regelen.

Houd je site www.airasia.com goed in de gaten. Er zijn regelmatig hele scherpe aanbiedingen om heel goedkoop 10 e pp enkele reis lokaal te vliegen. De afstanden zijn groot van Noord naar Zuid.

Het handigste is om toch via een site als www.bmair.nl alle toeristische dingen te bekijken en een selectie te maken wat je nu wilt zien. Hierna kun je een soort van plannig maken en kijken met al dan niet hulp van ons om tot een leuke reis te komen.
Wij zelf boeken alleen de eerste nacht accomodatie in BKK en verder zien we het wel.
Er is accomodatie in overvloed van zeer goedkoop tot zeer duur.
Ik ben erg gecharmeerd van de website www.latestays.com en boek in Thailand in een internetcafe (daar zijn er honderden van) een hotel voor de volgende dag! Je moet wel een creditkaart hebben en je kunt je voucher gelijk uitprinten.

Succes met je eerste puzzelwerk!

Sawadee

Sawadee

11-03-2010 om 11:42

Vera*

Wij willen ook alles in elkaar zetten. We kunnen 'maar' drie weken weg in de zomervakantie, dus we hebben drie weken. Wij zijn eerder geweest zonder kinderen (je kunt niet alles zien, dus moet je nog maar een keertje). Birmaspoorweg trekt mij ook niet zo (vorige keer ook niet geweest). We willen ongeveer een week naar het noorden, een paar dagen bangkok, ayuthayya lijkt me leuk, paar dagen khao sok/raileigh (zijn we al geweest maar was erg mooi) en een week op een eilandje relaxen. Ik zou ook heel graag een schooltje willen bezoeken.
Ik ben heel benieuwd naar wat jullie hebben gedaan, waar jullie hebben overnacht, leuke excursies, hoogtepunten, missers, etc.

Vera*

Vera*

11-03-2010 om 12:49

Sawadee

Ayuthaya moet je inderdaad gezien hebben. Het is heel appart en daar weet ik een geweldig leuk guesthouse voor je. Onze taxichauffeur die ons een keer of vier ergens verder weg naar toe heeft gebracht raakte er niet over uitgepraat.
Voor ons was het de eerste keer dat wij eens níet gingen kamperen en was het voor ons als nooit zo reislustige ouders ook de eerste keer zo ver weg. Ook i.v.m. dochter hebben we veel reisgemak genomen omdat dat toch meer rust geeft. De nachttrein naar Chiang Mai was heel erg leuk. Helaas (twee weken van te voren) was de trein met 'fans' al volgeboekt en hadden we airco en dat was KOUD. Je krijgt wel een kussentje en een dekentje maar ik had zulke koude voeten, niet zo lekker geslapen dus.
Wij zijn naar Khao Yai np geweest met tours vanuit een geweldig leuk eenvoudig guesthouse met hele aardig mensen. Het eten was er werkelijk verrukkelijk. Met eten voor onderweg hadden zelfs uit zichzelf rekening gehouden met dochter.
In Chiang Mai weet ik een adresje waar je heerlijk Italiaans kunt eten en een guesthouse waar je aan de kroket of frikandel kunt (zelf gemaakt door een gepensioneerde Nederlander)
Wij hebben een driedaagse Mahout (olifantenbegeleider) trainingscursus gedaan. Dat was echt helemaal te gek maar dat lijkt me voor je jongste niet zo handig.
De pandaberen in de dierentuin moet je natuurlijk gezien hebben. Het is toch wel speciaal hoewel ze hetzelfde doen als op tv: bijna niets en heel traag.
Ook hebben ze er koalaberen.
In Bangkok is Siam ocean world gigantisch leuk met kinderen. Het zit onderin een winkelcentrum en is geweldig groot.
Na de olifanten vlogen we direct terug naar Bangkok en hebben we nog drie nachten in het Prince Palacehotel gelogeerd. Dat is gigantisch groot maar we hadden toch een mooi uitzicht van de 28e verdieping. Het zwembad was op de 10e verdieping.
Als je vragen hebt hoor ik het wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.