Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tieners meivakantie vliegvakantie waarheen?

Dochter wil met paar meiden 17-18jaar in meivakantie ergens heen, wat mooier weer en waar wat te doen is voor de tieners.  We  dachten zelf aan Spanje, maar wat/welke plek zou leuk zijn voor die leeftijd?


Overigens vind ik het niet vreemd dat meisjes van leeftijd niet weten waar een leuke vakantie is. Ik denk dat van hun leeftijdgenoten nog niet veel zelfstandig op vakantie naar het buitenland zijn geweest. Net 17 zitten ze in klas 5 VWO kan ik me zo voorstellen.

Mugs schreef op 09-12-2023 om 23:57:

Op de fiets met tentje achterop naar de Ardennen. Vliegen is echt niet meer van deze tijd

Ja of lekker door blijven vliegen. Komt de warmte vanzelf deze kant op, op den duur. En bedankt. Maar niet heus.

Kikki39

Kikki39

12-12-2023 om 16:51 Topicstarter

nee niemand van haar vriendinnen is ooit al alleen weggeweest, dat schreef ik al, ook van sport en school niet. Alleen Terschelling enz...

Kikki39 schreef op 12-12-2023 om 16:51:

nee niemand van haar vriendinnen is ooit al alleen weggeweest, dat schreef ik al, ook van sport en school niet. Alleen Terschelling enz...

Iedereen kent toch wel oudere kinderen die daar over praten?

Of gewoon het nieuws volgen....

Wat doen jullie moeilijk. Als Kikki's dochter het prima vind als haar moeder haar daarmee helpt, dan kan dat toch. Weten wij veel hoe eea komt dat ze dat zelf niet weet/kan/doet. Er worden tips gevraagd, als je die hebt kun je die geven, anders laat je het toch.
Ik denk dat mijn dochter ook geen idee heeft van vliegvakanties in het buitenland voor jongeren. Die is bijna 18. Gewoon omdat ze geen vrienden heeft met oudere broers/zussen en omdat we zelf altijd met een klein budget op vakantie zijn geweest. Is geen schande toch. Mocht ze willen gaan, dan zou ik haar best willen helpen zoeken als ze dat vraagt. Terwijl het een hele zelfstandige dame is.

Kikki39

Kikki39

12-12-2023 om 17:11 Topicstarter

dank je wel fortuona! Precies... dochter heeft veel vrienden en sport. Niemand is ooit al in het buitenland geweest met vrienden.. Daarbij kijk ik zelf iedere dag het nieuws, ik weet echt niet waar de jongeren heen gaan, en jammer dat dit de discussie is. Dochter heeft ook echt niet gevraagd, mam zoek eens voor me, maar ik dacht laat ik het hier eens vragen, blijkbaar is dat niet oke...

Kikki39 schreef op 12-12-2023 om 17:11:

dank je wel fortuona! Precies... dochter heeft veel vrienden en sport. Niemand is ooit al in het buitenland geweest met vrienden.. Daarbij kijk ik zelf iedere dag het nieuws, ik weet echt niet waar de jongeren heen gaan, en jammer dat dit de discussie is. Dochter heeft ook echt niet gevraagd, mam zoek eens voor me, maar ik dacht laat ik het hier eens vragen, blijkbaar is dat niet oke...

Dat de vrienden nog nooit met vrienden op vakantie zijn geweest op die leeftijd, dat snap ik wel; 17 jaar is meestal wel de leeftijd waarop dat begint. Maar dat niemand uit die vriendenkring oudere siblings / vrienden/ buurkinderen/ neefjes/ nichtjes heeft die weleens in het buitenland geweest zijn en met hun ouders ook nog nooit en niks weten, dat komt gewoon niet vaak voor en is echt uitzonderlijk.

Maar los van dat, natuurlijk mag je het vragen, maar je dochter heeft ook de leeftijd dit zelf te doen, kost haar misschien moeite maar je kunt het ook bij haar laten zij wil tenslotte op vakantie. Je bedoelt het superlief maar als dit al moeilijk is, en jij meteen gaat helpen...nou ja, je snapt me vast.

Verder wil iedereen denk ik best meedenken maar tips geven is best lastig, wij weten niet wat je dochter en haar vriendinnen leuk vinden. Jongeren gaan overal heen maar het is maar net wat je leuk vindt. Hebben ze aangegeven wat ze leuk vinden? Of in ieder geval willen doen?

Ik heb het idee dat jouw dochter niet van het zo'n,  zee en zuipen is.  Er zijn organisaties die zich vooral met jongeren bezig houden. Misschien is Gogo tours iets voor hen.

 

Allereerst: ik vind het niet gek als je dit soort dingen samen met je kind uitzoekt en ook niet gek als je hier om leuke suggesties vraagt. 

Maar verder zou ik 
a) niet een vliegvakantie doen - vanwege het milieu, maar ook vanwege de toestanden eromheen, als je het niet gewend bent (en jullie als ouders ook niet daarin kunnen adviseren). 
b) zo'n eerste vakantie lekker in de buurt doen, als het niet goed gaat kunnen ze terug/kun je ze ophalen. Dus Waddeneilanden of Ardennen zou ik ook een goeie suggestie vinden. Zeker als je verder nooit in het buitenland komt. 
c) als je persé verder weg wil een georganiseerde jongerenreis boeken of je met een groepje opgeven voor een of ander kamp. 

Carolien1962 schreef op 12-12-2023 om 18:17:

Ik heb het idee dat jouw dochter niet van het zo'n, zee en zuipen is. Er zijn organisaties die zich vooral met jongeren bezig houden. Misschien is Gogo tours iets voor hen.

Ik dacht juist van wel. Terschelling en zeeland zijn de zon, zee, zuipbestemmingen van Nederland voor jongeren. Maar het hoeft niet natuurlijk. Gogo tours is een goed idee omdat er dan een touroperator en reisleiding aanwezig is. Ook hebben zij ervaring met jongeren.



Gingergirl schreef op 12-12-2023 om 18:13:

[..]

. Maar dat niemand uit die vriendenkring oudere siblings / vrienden/ buurkinderen/ neefjes/ nichtjes heeft die weleens in het buitenland geweest zijn en met hun ouders ook nog nooit en niks weten, dat komt gewoon niet vaak voor en is echt uitzonderlijk.

Jij begeeft je duidelijk in hele andere kringen dan ik. In mijn omgeving kom ik juist heel veel mensen tegen (die zelf wel in het buitenland op vakantie gaan) waarvan de kinderen (nog) niet met vrienden naar het buitenland gaan op vakantie. Dus ik vind dat helemaal niet uitzonderlijk.

troelahoep schreef op 12-12-2023 om 18:30:

Allereerst: ik vind het niet gek als je dit soort dingen samen met je kind uitzoekt en ook niet gek als je hier om leuke suggesties vraagt.

Maar verder zou ik
a) niet een vliegvakantie doen - vanwege het milieu, maar ook vanwege de toestanden eromheen, als je het niet gewend bent (en jullie als ouders ook niet daarin kunnen adviseren).
b) zo'n eerste vakantie lekker in de buurt doen, als het niet goed gaat kunnen ze terug/kun je ze ophalen. Dus Waddeneilanden of Ardennen zou ik ook een goeie suggestie vinden. Zeker als je verder nooit in het buitenland komt.
c) als je persé verder weg wil een georganiseerde jongerenreis boeken of je met een groepje opgeven voor een of ander kamp.

Ik zou de eerste keer naar het buitenland wel zelf meegaan in elk geval.

Fortuona schreef op 12-12-2023 om 18:55:



[..]

Jij begeeft je duidelijk in hele andere kringen dan ik. In mijn omgeving kom ik juist heel veel mensen tegen (die zelf wel in het buitenland op vakantie gaan) waarvan de kinderen (nog) niet met vrienden naar het buitenland gaan op vakantie. Dus ik vind dat helemaal niet uitzonderlijk.

Hier hoor ik het ook niet veel hoor. Voornamelijk examenreisjes eigenlijk, of kampen. Mijn kinderen gaan altijd al op scoutingkamp dus hun behoefte is denk ik ook minder groot om dan nog met anderen op vakantie te gaan, ze gaan nog graag met ons mee.  Mijn oudste is op zijn 17e voor het eerst met vrienden weg geweest, maar dat was een camping binnen Nederland. Ze hadden het zelf geboekt en dergelijke, maar nog wel hulp nodig met het brengen van de kampeerspullen (wilden met zijn allen in een grote tent). Niemand had nog een rijbewijs, ze gingen er wel zelf heen fietsen (aardige fietstocht). 

Nick90 schreef op 12-12-2023 om 18:57:

[..]

Ik zou de eerste keer naar het buitenland wel zelf meegaan in elk geval.

Dit is een grapje hoop ik?

Er komen ook tips en vragen over de interesses van de meisjes voorbij maar daar reageer je niet op? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.