Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tieners meivakantie vliegvakantie waarheen?

Dochter wil met paar meiden 17-18jaar in meivakantie ergens heen, wat mooier weer en waar wat te doen is voor de tieners.  We  dachten zelf aan Spanje, maar wat/welke plek zou leuk zijn voor die leeftijd?


Hmm ik ken irl eigenlijk geen mensen die niet meer vliegen vanwege schaamte of het milieu. Ik ga volgend jaar met de ferry naar Engeland, nou als iets vervuilend is…
Mijn kinderen vliegen dus ook, al hun hele leven. Niet om het vliegen, maar als het de meest efficiënte manier van reizen is. Dus niet naar Duitsland, wel als er een zee overgestoken moet worden of als het echt heel ver is. De eerste vakanties alleen van mijn kinderen waren resp UK en Duitsland, een vliegen en OV, de ander met de auto.
Ik scheid mijn afval, eet regelmatig vegetarisch en mijn thermostaat staat op 19. Dat is mijn bijdrage. Plus dat ik niet elk jaar naar de andere kant van de wereld vlieg.

Nog heel even off topic: wat je zelf kunt doen voor het klimaat en wat de allergrootste impact heeft, is stemmen op de juiste politieke partij.

Dus stem de volgende keer nou toch alsjeblieft eens niet op de VVD of de PVV dan kan dat ene keertje vliegen nog net wel 😉

Kikki39 schreef op 13-12-2023 om 17:18:

nee, ze willen naar een plek met jongeren, net zoets als lorret, daar gaat dit topic ook over, en dat is een veel te lange reistijd voor die paar dagen per trein, ook de plekken die jij benoemt.

HOe lang willen ze gaan dan? Een paar dagen is inderdaad wel heel kort. Maar ook met vliegen is dat kort, door de vluchttijden ben je vaak je eerste en laatste dag ook kwijt aan het reizen.
Puur een tip; mijn oudste dochter is ooit met de trein naar zuid Frankrijk geweest met vriendinnen naar een badplaats. Was erg goed te doen qua geld en tijd maar ook de reis was een positieve belevenis en veel jongeren doen dat dus ze ontmoeten veel leeftijdsgenoten.

Kikki39 schreef op 13-12-2023 om 17:18:

En als jij zo van het milieu bent had je die reis naar ijsland ook moeten laten gaan, vind ik dan ook wel hypocriet om daar dan wel heen te gaan, maar tegen een ander zeggen dat ze niet mogen gaan.

Hypocriet nog wel, omdat ik 10 jaar geleden, na zorgvuldig afwegen, 1 keer in een vliegtuig gestapt ben? Lekker discussiëren zo. 

Ik zeg niet dat ze niet mogen gaan. Ik moedig aan dat ze naar alternatieven kijken die op een andere manier bereikt kunnen worden, aangezien ze toch nog niet weten waar ze precies naartoe willen. En qua reistijd: 10 uur met de trein (of de nachttrein) ipv 5 uur vliegen, incisie de tijd op het vliegveld, scheelt ook weer niet vreselijk veel. 

Kikki39

Kikki39

13-12-2023 om 18:08 Topicstarter

dus tijgeroog, jij gaat nu nooit meer met het vliegtuig?

Kikki39 schreef op 13-12-2023 om 17:18:

En als jij zo van het milieu bent had je die reis naar ijsland ook moeten laten gaan, vind ik dan ook wel hypocriet om daar dan wel heen te gaan, maar tegen een ander zeggen dat ze niet mogen gaan.

Tijgeroog: Hypocriet nog wel, omdat ik 10 jaar geleden, na zorgvuldig afwegen, 1 keer in een vliegtuig gestapt ben? Lekker discussiëren zo.

Tja ik zeg het al heel lang: de mensen die niets doen, verwijten de mensen die iets doen, dat ze niet alles doen.  

vwb het milieu bedoel ik dan, en met niets bedoel ik ook: ja maar ik breng flessen naar de glasbak

Volkomen misplaatst verwijt natuurlijk, zeker in jouw geval. Maar eigenlijk een brevet van onkunde inzake het hebben van een valide tegenargument imho. 

Van mij mogen tieners best van hun zuurverdiende centjes een keertje naar Spanje of wat dan ook, het ging mij meer om de algehele klakkeloosheid tov het vliegen. 

Zoals het nu is, is het m.i. de taak van ouders zelf verantwoordelijkheid te nemen hier in, dat voor te leven en in dit geval niet zo zeer verbieden maar gewoon het gesprek aangaan: op Texel en Terschelling zijn hele toffe gelegenheden voor jongeren bijvoorbeeld. 

En voor iedereen die zegt "is mijn zaak en jij zeurt": eh ja jij zeurt ook als mijn hond poept in jouw tuintje. Als je je nergens iets van aantrekt, vervuil je ook de wereld van anderen. 

Nou ik ben weer weg en probeer niet te veel te kijken hier want ik vind de aarde te mooi om met deze lemmingenmentaliteit in debat te gaan. 

Kikki39

Kikki39

13-12-2023 om 18:14 Topicstarter

wat zeg jij nou weer? Dat ik niks doe????Wij hebben zelf 30 jaar niet gevlogen.....nu heb ik het hier dus gedaan. En ja ik vind dat die heel vreemd, tegen mij zeggen dat ik dochter tegen moet houden om te vliegen en zelf wel vliegen omdat het je droom was.

46, wat doet dat er toe? 
Wat is dit voor belachelijke manier van discussiëren? Je hakt alleen maar, in plaats van te reageren op de inhoudelijke alternatieven die gegeven worden. Ik denk dat Lexus hierboven gelijk heeft, en dat ik m'n energie beter dan andere zaken kan besteden. 

Kikki39

Kikki39

13-12-2023 om 18:27 Topicstarter

ik hoef geen alternatieven, dus waarom moet ik daar op ingaan? Ik vraag toch naar leuke plekken. Mijn vraag is niet met welk vervoer kan dochter naar welke plek.

Als jij hier toendertijd had gevraagd aan mensen, wat is leuk in ijsland en mensen gaan alleen maar zeggen dat je niet naar IJsland moet gaan, maar naar Duitsland enz en dat je geen rekening houdt met milieu....hoe zou jij je voelen? Ik vind dit namelijk heel naar, wij gaan nooit vliegen en ik ben blij voor dochter dat ze ergens heen kan gaan en vraag hier advies en dan dit, moet dat leuk zijn? Eerst over dat ze het zelf maar uit moet zoeken en dan over het vliegen. 

Kikki..vraag het gewoon mensen in je omgeving. Hier ga je, op een paar leuke en goede antwoorden na, geen leuke discussie krijgen helaas. Het valt mij steeds meer op dat op fora als dit een hele hoop linkse woke moraalridders reageren.

En ga je nog uitleggen waarom m'n leeftijd van belang is?

jongens ik heb nog nooit gevlogen. Ik win sowieso. 

Kikki39

Kikki39

13-12-2023 om 19:27 Topicstarter

ga jij nog vertellen of je nooit meer gaat vliegen ja of nee?

Je was 11 toen je samen met je man droomde over IJsland?

Ik was 13 tien ik in het pauze-magazine op school las over IJsland las. Sindsdien wilde ik daarheen. Sorry als de jaren niet exact kloppen. En ik kan prima dromen zonder m'n man. Is dat acceptabel?
Er zijn een paar plaatsen op de wereld waar ik graag naartoe wil, die niet te rijden of varen zijn. Misschien ga ik dus nog een keer vliegen, maar voorlopig blijft het bij iets wat we graag willen. Er zijn in Europa ook zo veel mooie plekken. 

Heeft je dochter al serieus gekeken naar porties die met de trein bereikbaar zijn?

Kikki39

Kikki39

13-12-2023 om 20:44 Topicstarter

Nee, want waar ze heen willen is niet te doen met de trein. Waarschijnlijk wordt Samos of Albufeira. Lijkt me erg leuk voor haar!

Van de zomer gaan alle jongeren met wie ze omgaat naar Lloret hoor ik net.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.