Vakantie en uitjes

Mare
15-01-2010 om 21:47
Tip wintersport 2 families (12 man) kerst 2010?
Er waren al veel vaker vage plannen, maar dit keer gaat het echt gebeuren; met de hele familie kerst vieren in de sneeuw!
Lijkt ons enig. Ik zit al avonden lang met de laptop op schoot, en google me suf. Tot nu toe niet heel erg succesvol.
Het is het steeds net niet; heel veel is simpelweg (veel) te duur (ruim 6000 euro voor 1 week??), heeft voor 12 mensen 3 slaapkamers (dat zal de pais en vree niet ten goede komen) etc.
Ik zoek ondertussen stug door hoor, en heb alle varianten van 'groephuis accomodatie groep wintersport' zo langzamerhand wel gehad. Belvilla, interhome, wenschalets, bizztravel... noem maar op.
Ik kan me echter ook goed voorstellen dat er tussen alle OOL-ers wel mensen zijn die dat zelf eens hebben gedaan, of die via-via aan zo'n huis zijn gekomen. En kijk; die zoek ik natuurlijk
Het mag 1 groot huis zijn, maar 2 grote(re) appartamenten bij/naast elkaar mag ook. Leukste is wel als we wel samen kunnen eten natuurlijk. Omdat we nogal verschillende dingen willen doen (wandelen, langlaufen, skien, snowboarden) is het heel handig als we niet met de auto ergens heen moeten maar er een skibushalte op loopafstand is zodat iedereen evtl. zelf kan thuiskomen.
Land maakt niet zoveel uit. Vertier en vermaak ook niet; we maken het samen wel gezellig. Wel liefst wat hoger zodat er ook met kerst sneeuw ligt..
Het zou geweldig zijn als ik hier de gouden tip zou krijgen. Zou lang niet de eerste keer zijn overigens; dus ik ben vol vertrouwen !
groet
Mare

ski-ster
15-01-2010 om 22:05
Te veel
om op te noemen denk ik. In bijna elk skigebied zijn huizen met meerdere appartementen en met 2 x een 6-8 persoonsappartement ben jij er al. Die hebben per stuk dan vaak 2-3 slaapkamers en 1 of 2 badkamers.
Als je anders wil dan anders dan is dit misschien iets, zeker omdat er wandelaars bij zijn.
www.clarezia.ch
http://www.deberghut.com/

Inge M
16-01-2010 om 12:50
Kleinschalig hotel met appartementen
http://www.aero1607.com/location-hiver-samoens.php
Dit hotel heeft twee zespersoons appartementen. Maar je zou ook andere combi's kunnen maken. Er is een kleine eetzaal.
Of boek iets via deze organisatie (zelfde gebied in Frankrijk). http://www.alpadventures.com/groepsreis/index.php

Mare
16-01-2010 om 21:19
Alp adventures heeft mooie chalets...
.. maar helaas niet met genoeg slaapkamers. Het andere gezin is een zgn. 'samengesteld' gezin, metdochters en zonen. Zij hebben 4 slaapkamers nodig, wij 3.
We willen niet in een hotel maar eneigen huis of 2 appartementen.
En echt, ik zoek al een poos maar met aankomstdatum 25 of 26 decmber en minstens 6 maar veel liever 7 slaapkamers; dat valt niet mee. Ja, vanaf 6000 euro - maar dat is echt boven het budget.
Dank voor het meedenken, maar ik blijf hopen op meer tips!
groetjes
Mare

Inge M
17-01-2010 om 00:43
Conclusie: 6-7 slaapkamers voor 12 mensen
Dan zou ik toch gaan voor een klein hotel, dan bezet je bijna de helft van het hotel. Of mail Alp adventures of ze iets anders voor jullie kunnen vinden. Overigens is hun grootste chalet voor maximaal 12 personen, 5 slaapkamers.
Alternatief is beide families voor te rekenen wat het kost om zoveel kamers te willen. Maar daar vroeg je niet om.
Tip: meld de volgende keer gelijk hoeveel slaapkamers je wilt, want de meeste mensen hebben niet de indruk dat je voor 12 mensen 6-7 slaapkamers nodig hebt bij twee families.

zofia
17-01-2010 om 10:31
Polen?
Wij wonen in Polen in een klein dorp aan de voet van het reuzengebergte. Hier in de buurt zijn veel winteractiviteiten te doen: skieen, langlaufen, snowboarden, tochten met de paardenslee, etc. De prijzen zijn hier een héél stuk minder hoog dan andere wintersportgebieden.
Wij hebben hier een vakantieboerderij, maar die kan ik je niet aanbieden, want hij is al vol het grootste deel van de kerstvakantie 2010, maar we hebben een vriend vlak bij(ook een Nederlander) die ook een heel confortabel en leuk huis verhuurt. Het heet Domstolat. Als je er op googled vindt je het wel. Als je het iets vindt, dan zou je hem even kunnen zeggen dat je via Dieuwke komt(ohoh, daar gaat mijn nick), dan weet hij genoeg(wij verwijzen naar elkaar. Succes!

Ski-ster
17-01-2010 om 13:32
Oostblok
Een huis met 7 slaapkamers is vrijwel altijd een huis voor meer personen dan 12, daar kunnen er meestal wel 15-20 in. Voor zo'n huis is 6000 euro niet zo'n exorbitante prijs.
Als je wel een huis van een dergelijk formaat wilt maar niet die prijs wilt betalen, dan is idd het oostblok een goede tip. Richt je zoektocht op Tsjechië, Polen, Bulgarije etc.
Of je zoekt het in berghutten met aparte 1-2 persoonsslaapkamers en een gezamenlijke, meestal grote, huiskamer. Die deel je dan behalve met je eigen gezelschap nog wel met de ander bezoekers van dat moment.

Blackbird28
17-01-2010 om 17:20
Homeaway?
Hoi Mare,
Wij gaan zelf ook op wintersport, weliswaar alleen met eigen gezin, maar hebben een chalet geboekt via HomeAway, Zijn woningen van particulieren en je hebt een enorme diversiteit aan aanbod. Deze link http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p415190 geeft een chalet dat groot genoeg is voor 12 personen en in de periode die jij wilt niet al te duur is (vind ik dan). Maar wellicht zoek je heel iets anders, opties genoeg lijkt me.
Succes met zoeken en boeken!
Jakje

Mare
17-01-2010 om 21:14
Super jakje!
Dat is een geweldige tip.
Helemaal top. Weliswaar 1 slaapkamer minder, maar dan gooien we gewoon 1 losse matras bij een 2persoonsslaapkamer, gaan 3 nichten bij elkaar. En die ene (net nieuw via nieuwe relatie ouders) euh.. 'stiefneef'? kan dan toch in z'n eentje in een kamer.
Onze oudste kinderen hebben al jaren een relatie, dus vandaar dat we relatief veel 'eigen' kamers willen hebben. Toen ze kleiner waren was juist 1 grote kamer met veel stapelbedden helemaal geweldig maar ja.. we vinden het al superleuk om weer eens met z'n allen te gaan en snappen best dat ze als stel dan een eigen kamer willen. Ik ook hoor; dat is voor mij de manier om me toch af en toe terug te trekken uit de drukte.
HOe dan ook; ik heb meteen een mail gestuurd. Dit chalet past als een jasje; kamers, open haard, internet, zelfverzorging en idd een veel redelijker prijs.
Wellicht is die 6000 niet zo heel gek voor wat wij vragen, maar het is voor ons simpelweg te duur. Met alle extra kosten van skipas, skihuur (we zijn al jaren niet geweest en hebben geen skispullen) wordt het toch al een hele uitgave.
Flink sparen dus maar.
Het huis Domstolat ziet er ook goed uit 'Zofia' (grijns) maar net 1 slaapkamer te weinig. En op zich vinden we Oostenrijk of Frankrijk toch wel erg leuk.
Dank voor de tips en het meedenken. Een wereldtip blijft
natuurlijk altijd welkom, maar ik ben hoopvol gestemd!
groetjes
Mare

zofia
18-01-2010 om 07:57
Misschien beetje verouderde site
Hoi Mare,
ik zie dat je al iets leuks gevonden hebt, maar mocht het volgeboekt zijn, dan nog even over domstolat: op de site worden geloof ik niet alle kamers vermeld. hij is op het moment bezig een extra vleugel in te richten. vanaf de zomer zou het voor 15 personen geschikt moeten zijn, nu kunnen er 12 personen verblijven als ik het goed heb.

Blackbird28
18-01-2010 om 12:36
Leuk!
Hoop voor jullie dat het mogelijk is, het leek mij ook wel ideaal gezien de wensen die je had.
Ik snap heel goed dat je een lekker ruim huis wilt met veel aparte slaapkamers. Wij zijn ook een paar jaar op vakantie geweest met een ander gezin en hadden dan ook minimaal 6 slaapkamers, alle kinderen apart en idd een beetje ruimte voor jezelf is ook heel erg lekker. Naar de kosten hoefden wij toen niet te kijken (vrienden huurden huis) maar weet wel dat die wel rond of boven de 6000 lagen, erg veel geld in ieder geval.
Succes met boeken!
Jakje

Triple
19-01-2010 om 10:27
Tip: engelse sites!
Ik was naarstig op zoek naar een chalet in de voorjaarsvakantie voor 13 personen. Half januari is dat natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg. Uiteindelijk op engelse sites gezocht en geslaagd op www.ownersdirect.co.uk. Zoals de site al aangeeft zijn het veelal huizen van particulieren en omdat de engelse pond tov de euro nogal laag staat en de engelsen geen exorbitant hoge prijzen vragen in 'onze' nederlandse voorjaarsvakantie ben ik voor een heel schappelijke prijs geslaagd!

Mondeo
19-01-2010 om 14:31
Kijk hier eens!
http://www.summittravel.nl/Wintersport/Ski/Chalet/12-Personen
Je kan ´chalet´ ook wissen en ´chalet-appartement´ kiezen en dan komen weer andere dingen tevoorschijn.
Succes, en mocht het op de website niet lukken, je kan ze ook gewoon bellen en helpen heel graag met zoeken. En nee, ik ben geen eigenaar of aandeelhouder van deze toko... Wel ooit goed geholpen door ze.
Andere goede website voor skien in Frankrijk weliswaar is, hoe logisch, skieninfrankrijk: http://www.skieninfrankrijk.nl/chalet/12-personen
Succes met de zoektocht!

Mare
24-01-2010 om 14:12
Die engelse site
is ook geweldig zeg!
Daar moet je maar net voor getipt worden (dank dus Triple!); daar kom je al googlend dus niet zomaar op terecht. Echt superleuke huizen, en vooral; heel veel! Ook met vanaf de piste zo tot je huis skieen, dat is al helemaal luxe.
Ook wel (heel) prijzige, en flink wat gecaterde. Dat laatste willen wij natuurlijk niet; de fun is juist om lekker zelf te koken. Grote pannen, wijntje erbij, helemaal gezellig. Maar; er staat meer dan genoeg tussen!
Die en homeaway hebben we bovenaan staan.
Tip van Mondeo was ook een goede, dus mijn dank is echt groot. Zus vroeg (ik stuurde steeds leuke huizen door); huh? ik zoek me ook suf hoe kom jij aan al die leuke sites?? Tsja; het onvolprezen OOL natuurlijk !
Wel hebben we inmiddels besloten dat we niet met kerst gaan. Het leek ons enig, met kerst en O&N in zo'n bergdorp. Het valt echter nogal ongunstig waardoor we 1e kerstdag en nieuwjaarsdag zouden moeten reizen. Ook limiteert met kerst skien de keuze; dan is het toch van belang om wat hoger te zitten dus vallen veel (wel leuke!) locaties in Oostenrijk af.
We gaan dus voor de krokus in 2011. Tikje vroeg, maar ach, dan hebben we lekker lang voorpret!
We hebben er alle vertrouwen in dat met de door jullie getipte sites het helemaal gaat lukken.
Enorm bedankt,
Mare

Triple
24-01-2010 om 14:28
Cateren
Leuk dat er wat voor je tussen lijkt te zitten, Mare! Ik heb ook geen ervaring met gecaterde chalets en ik zie er ook het voordeel niet zo van. Ik zou me toch minder op mijn gemak voelen met personeel in huis en dat zelf aanklooien met koken vind ik ook supergezellig.
Veel plezier met de voorpret voor voorjaar 2011.