Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips Deventer + omgeving

We hebben last minute een groot huis gehuurd in Twello, vlak bij Deventer. Weekje. Gisteravond aangekomen...Uitwonende kinderen en aanhang waaien langs. Oma ook. We hebben eigenlijk amper  tijd gehad om na te denken wat we gaan ondernemen. Vorig jaar zaten we zuid Limburg en heb ik  hier een paar echt leuke tips gehad over dingen die ik zelf niet zo snel had kunnen googelen....dus ik probeer het gewoon nog een  keer...actieve dingen voor de studerende kinderen? Mooie wandeling langs de IJssel? Wat niet te missen in Deventer? 

Ik ben benieuwd!

Hoi IngridT,

Ik heb ooit gewerkt in Deventer en het is een heel leuke stad en omgeving. Ik hoop dat je wat meer tips krijgt dan ik kan geven maar vanuit Twello naar Deventer, daarvoor neem je het IJsselpontje natuurlijk Of je wandelt via de uiterwaarden naar de binnenstad en neemt het pontje weer terug, dat doen veel mensen.

Deventer is een Hanzestad en de binnenstad zelf is prachtig, vergeet de Brink en de Walstraat niet (waar in de winter Scrooge rondloopt). Het Speelgoedmuseum en de Waag zijn leuk. Sporten (zwemmen) kun je bij De Scheg en het Borgelerbad of het stadsstrand. Het park bij het station is lekker voor een korte wandeling, maar in het gebied rond Deventer kun je veel variatie vinden, van uiterwaarden tot heuvelruggen.

Geniet van je vakantie.

IngridT

IngridT

12-07-2021 om 12:56 Topicstarter

Leuk hoor!, dank je wel. We zijn al 2 keer met t pontje geweest inmiddels, en hebben de uiterwaarden verkend. Water staat alleen zo hoog dat de bruggetjes volledig ondergelopen zijn..wel heerlijk door de modder gebanjerd 😀.
Binnenstad is echt prachtig! En wat een leuke winkeltjes.....

Deventer is inderdaad een leuke stad . Er is genoeg te doen in de stad.

Koffie drinken bij "meadows " op het stadsstrand bij de IJssel we een mooi uitzicht over de stad. Het Bergkwartier en het Havenkwartier zijn ook de moeite waard om te bekijken. Ook het nieuwe stadhuis is nu een toeristisch attractie. Als je op de fiets bent kan je een stuk van de Ijsselbiennale gaan fietsen, langs de IJssel staan kunstwerken. Bij mooi weer kan je naar Bussloo waar je kunt wandelen en kunt zwemmen. Als je van sauna houdt is er naartuurlijk Thermen Bussloo. Het buitengebied is prachtig genoeg routes om te wandelen of te fietsen. Veel plezier !

Vlakbij in Gorssel museum more. Museum voor modern realistische kunst en tijdelijk een Bob Ross collectie

davo bier, voor de liefhebbers.
De Walstraat, high tea bij de wallstreet tea rose.
Richting Holten gaan, de Holterberg, Canadese begraafplaats.

Bij slecht weer zoals vandaag: www.bijbuitenpost.nl, kun je heerlijk in de kas op het terras zitten. Ook een blotevoetenpad, qua temperatuur kan dat nu wel. Qua modder.... mwah... 

In Twello begint ook het Fliertpad, een klompenpad door weilanden, over hekjes, heel mooi etc. Kijk op klompenpaden.nl. Bij Voorst is ook een klompenpad, die vind ik persoonlijk mooier. 

Bij Teuge: de levenstuinen van het Groot Hontschoten, als je behoefte heb aan een moment van bezinning... www.levenstuinen.nl

En in Teuge kun je natuurlijk (vooral in het weekend) vliegtuigjes en parachutisten gaan kijken, altijd leuk. 

Veel plezier, misschien zie ik je wel ergens zonder het te weten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.