Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips gevraagd: camping F'rijk (Bourgogne/Morvan/Champagne/Vogezen) OF Zuid-D'land

Ik ben op zoek naar een camping in Frankrijk (Bourgogne/Morvan/Champagne/Vogezen) OF in het zuiden van Duitsland. Wie heeft een tip/fijne ervaring? Er zijn een paar dingen die we belangrijk vinden:
- ruime plekken die ook schaduw hebben;
- niet te grote camping (max. rond de 100/150 plekken, liever minder);
- rustige, fijne sfeer;
- in de buurt van zwemwater (meer, rivier); direct aan de camping of een klein stukje met de auto;
- een winkeltje, foodtruck etc. is leuk, maar geen must.

We zijn met onze dochter van vijftien (oudste dochter gaat niet meer met ons mee); voor haar hoeft er niet per se vertier op de camping zelf te zijn.

Hoor graag tips, fijne ervaringen etc. Veel dank alvast!

zuiden van Duitsland, rondom de Chiemsee, Titisee, of in het zwarte woud. Camping Langenwald vond ik wel heel mooi, zwembad op de camping.
Camping Carpe Diem in Wildberg was ook wel leuk, toen waren er Nederlandse eigenaren .

Is de regio rond Bussang in de Vogezen iets voor jullie? Bij voorbeeld camping Domaine du Champe? 100 ruime plekken van 90 tot 120 m2 (vooral langs het beekje), relaxte, natuurlijke sfeer. De camping grenst pal aan een dorpje, je kunt te voet naar de boulanger, maar wel op een zeer rustige, besloten plek. De camping is de laatste jaren wel steeds luxer geworden (voor mij iets té), maar de sfeer is plezierig gebleven. Zwembad op de camping, in de buurt zijn meren te vinden. Andere campings in de buurt zijn in o.a. St. Maurice sur Moselle en Le Thillot. De municipal van Le Thillot is meer basic en ligt leuk aan een watertje. En in een stadje waar qua winkels en restaurantjes net wat meer te beleven is dan in Bussang. Verder heel leuke regio, populair bij wielrenners en mountainbikers. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.