Vakantie en uitjes

Niny
24-08-2009 om 20:41
Tips gevraagd dagje amsterdam
We willen deze week met het gezin naar Amsterdam, liefst naar Nemo en naar Artis. Wat is de handigste volgorde? Ik denk zelf eerst Artis (maar ik wil dan ook niet dat Artis erbij inschiet). En waar zetten we de auto neer? (Trein is helaas geen optie, we zijn met zijn vijven en wonen in een plaats zonder station).
Het zal een dure dag worden, dus als ik nog ergens kortingsbonnen voor Nemo of Artis kan vinden op het internet zou dat ook fijn zijn.
Wie heeft tips?
Alvast bedankt,
Niny

Amsterdammer
24-08-2009 om 21:21
Websites bekeken?
In Nemo kan het erg druk zijn en dan moet je lang wachten om ergens bij te kunnen. Ik ga altijd om 10.00 uur en loop meteen door naar de verdieping die ons het meest boeit.
In Artis is september de traditionele kortingsmaand, dus als je nog een week wacht scheelt je dat een smak geld. Maar in augustus is Artis volgens mij in het weekend open tot zonsondergang, dus dan is het makkelijk te combineren: eerst naar Nemo, dan naar Artis. Heb je al op de websites gekeken?
Als je meet de auto komt, kan je op een P&R aan de rand van de stad parkeren en met OV verder.
De tarieven zijn op internet te vinden. Parkeren in het centrum is ongeveer 5 euro per uur, dat zou ik er niet voor over hebben.

Niny
24-08-2009 om 21:34
Amsterdammer
Bedankt voor je tips. Ik heb zelf in een grijs verleden in Amsterdam-Oost gewoond en gewerkt, en ook toen was parkeren al erg duur.
Waarschijnlijk doen we dan eerst Nemo, ik vond trouwens op een site dat je op vertoon van de ANWB-pas korting voor de kinderen krijgt. Scheelt weer. En duur wordt het toch, maar we zijn dit jaar niet op vakantie geweest dus dat kan er wel af
Niny

reina
25-08-2009 om 06:49
Niny
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn en hóe ze zijn, maar mijn ervaring is dat Nemo best vermoeiend is, de kinderen kunnen er veel doen en het is groot, dus als het een beetje actieve typetjes zijn .... Daarna nog naar Artis, zou ik heel veel vinden op een dag. Maar misschien doen jouw kinderen alles wat rustiger dan de kinderen waarmee ik er geweest ben

Niny
25-08-2009 om 07:50
Reina
Onze kinderen zijn 12 en 10 (meisjes) en 8 (jongen). Ze zijn wel actief maar niet snel afgepeigerd. Als Nemo zo leuk is dat ze er de hele dag willen blijven kan dat ook hoor, dan doen we Artis in de herfstvakantie, hebben we meteen een goed excuus om nog een keer naar Amsterdam te gaan!
We hebben in elk geval 'goed' weer, hier in het zuiden heeft het de hele nacht geregend en het is nog steeds somber en een graad of 20. Perfect voor een uitje.
Niny

Tinus_p
25-08-2009 om 10:27
Parkeren
Niny:
'En waar zetten we de auto neer? (Trein is helaas geen optie, we zijn met zijn vijven en wonen in een plaats zonder station)."
Met de auto naar de dichtsbijzijnde plaats met station! Of bv parkeren bij Amsterdam Arena en verder met de metro.

Rieneke van der Graaf
25-08-2009 om 13:05
Parkeren amsterdam noord
Het P&R-terrein in Amsterdam Noord (Buikslotermeerplein) is (bij mijn weten) nog steeds gratis. Er gaan tig bussen naar het Centraal Station. Vanaf de A10 moet je de afslag Volendam hebben. Volg de borden winkelcentrum (Buikslotermeerplein).
Als wij een dagje/ avond naar Amsterdam gaan, zetten we ook altijd de auto daar neer.

Moppeke
25-08-2009 om 19:56
P&r
Als wij naar Amsterdam gaan parkeren we altijd bij Zeeburg P&R. Kosten 6 euro voor 24 uur, je laat je kaart even stempelen bij de beheerder en je krijgt er max. 5 kaartjes voor het openbaar vervoer bij. En dit feestje kost je slechts 6 euro.
Volgens mij is gratis parkeren en dan betalen in het openbaar vervoer duurder
Wij kiezen voor Zeeburg omdat je eenvoudig en snel op het CS staat en van daaruit alle richtingen kan kiezen.
En wat je daarmee bespaart kun je weer volop uitgeven in Artis aan een ijsje of patatje.

liora
25-08-2009 om 20:14
Parkeerterrein artis
Hoi,
Naast Artis is een parkeerterrein waar je voor 7 euro kunt parkeren voor ik geloof zes uur. Check het even op de website.
Liora