Vakantie en uitjes

elise
23-05-2010 om 00:02
Tips jisp en omgeving?
Ik ga komend weekend met mijn dochter (10 jaar) een weekendje naar Jisp, Noord-Holland (bed en breakfast).
Wie o wie heeft tips voor dingen die we daar kunnen doen, restaurantjes of andere tips?
We komen vanuit Utrecht dus tips voor erg leuke dingen op heen- of terugweg vanuit/naar die richting zijn evt. ook welkom (niet zozeer Amsterdam/Utrecht, maar meer tussen Amsterdam en Jisp).
Alle tips zijn welkom!

Marit
23-05-2010 om 09:06
Jisp
Daar komt-ie:
- de Zaanse Schans bezoeken, en een rondvaartboottochtje maken.
- en en/of een bootje/kano huren bij Weromeri (arendbloem.nl)
- bootje huren bij Praag in Jisp (Molenpad 1)
- zwemmen in zwembad Het Zwet in het naastgelegen Wormer(open lucht - zwembadhetzwet.nl)
- eten bij het Pannenkoekschip aan de Zaan in Wormerveer
Veel plezier!
Marit

elise
23-05-2010 om 11:50
Marit
Bedankt voor je tips zo ver (andere tips zijn nog altijd welkom).
Ik las ook iets over een pontjesroute met de fiets. Zegt dat je wat en is dat leuk voor met mijn 10-jarige dochter denk je?
En kan je in Jisp of in de buurt dan fietsen huren? Mijn dochter kan evt. op een kleine damesfiets.

Marit
24-05-2010 om 12:39
Elise en fietshuur
Je kunt in het naastgelegen Wormer fietsen huren. Zie fietsverhuurwormer.nl. Dat is een goede en betrouwbare zaak. Je kunt er bijv ook een tandem huren. Hartstikke leuk. Over een pontjesroute weet ik niet echt iets, maar misschien weet de fietsverhuurder of het hotel waar je verblijft dat wel.
Succes!
Marit

elise
25-05-2010 om 22:19
Nog iets met dieren?
Marit (en evt. anderen), mijn dochter zegt dat ze helemaal niet wil fietsen . Wellicht dat ze de tandem (goed idee!) toch leuk vindt, maar ze wil eigenlijk alleen maar dingen met dieren doen...
Ik heb al Manege Veldt in Wormer gevonden, waar ze een lesje zou kunnen volgen. Maar misschien zijn er nog andere tips op het dierenvlak?
Maar de tandem zal ik wel voorstellen, misschien wel lachen.
De pontjesroute is trouwens lang (40 km), dus misschien moeten we gewoon wat in de omgeving rondfietsen.

elise
26-05-2010 om 13:47
En andere restaurantjes?
Marit (e.a.), weten jullie misschien nog andere leuke restaurantjes/pizzeria's in de omgeving van Jisp? Mijn dochter is niet zo'n pannenkoekenliefhebster.
Dit is denk ik dan wel mijn laatste vraag .
Bedankt in elk geval voor alle tips

Marit
26-05-2010 om 14:43
Elise
Iets met dieren: tja, er is een kinderboerderij in Wormer, met geiten, schapen, konijnen en een speeltuin. Verder is er in Wormer de Poelboerderij. Zij doen allerlei natuurexcursies (poelboerderij.nl).
Een rondje met de Zaanhopper (google op Zaanhopper) is ook leuk.
Qua eten, zou je kunnen gaan naar:
- pizzeriamamamia.nl in Wormer
- weromeri/zilte zegge in wormer aan het water: leuk( (weromeri.nl)
- Grieks restaurant Patmos in Wormerveer
- 't Kobof in De Woude (kombof.nl). Moet je eerst vanaf Wormerveer met een pontje naar de overkant: leuk!!
Ik noem allerlei dingen in het naastgelegen Wormer, omdat Jisp volgens mij niet veel (niets?? sorry voor de Jispers die dit lezen..) heeft.
Nou, veel plezier maar!
marit

elise
27-05-2010 om 11:59
Bedankt!
Marit, super al jouw tips, gaat helemaal lukken. Ik laat je na het weekend nog wel weten wat we allemaal gedaan hebben. In elk geval meer dan genoeg keus. We hebben er erg veel zin in!

elise
30-05-2010 om 21:32
Marit- we zijn terug!
Hoi Marit,
We zijn dit weekend geweest en we hebben het erg leuk gehad ondanks het minder goede weer vandaag.
Even verslag, want het liep met jouw tips (wel bedankt hoor, ik was er superblij mee!) niet helemaal volgens plan
Vrijdagavond wilden we bij 't Kobov op De Woude, leek ons heel leuk, gaan eten, maar ik kon het niet vinden!! Bij navraag wist niemand het, ik belde toen het telnr (had ik van tevoren opgezocht): kreeg ik geen gehoor!
Dus wilden we dan toch maar bij de pizzeria mamamia gaan eten (zit toch bij het winkelcentrum in Wormer?). We vonden het, maar het zag er uit als een echte afhaal met wel een zaaltje, maar echt supersaai! Was dat nou de pizzeria die je bedoelde? Vind je die zelf dan leuk? (Misschien wel goed, maar een beetje ambiance is toch wel leuk?). Anyway, wij vonden het er niet zo supergezellig uitzien, dus hebben uiteindelijk bij de pizzeria bij vlakbij het station gegeten. Ook niet heel sfeervol, maar inmiddels knorden onze magen . Moet je echt nog even laten weten of je deze pizzeria nou had aangeraden...
Zaterdag wel rondgefietst (met tandem, ja leuk een keer!) en een bootje gehuurd (ergens in Jisp), erg leuk. Verder heeft mijn dochter nog paardgereden. Verder wilde ze niet zo veel, wilde een beetje relaxen en genieten van de dieren daar. Het was heerlijk zo.
Bedankt voor je tips. Misschien dat we ze een andere keer nog kunnen uitvoeren. Inmiddels weet ik waar De Woude ligt .
Laat nog even weten hoe het zit met pizzeriamamamia...

Marit
01-06-2010 om 16:53
Elise
Tja, het is mij eigenlijk nooit zo opgevallen dat die pizzeria eruit ziet als een kantine . Maar, ergens heb je wel gelijk.Het eten is overigens wel prima.
Jammer dat niemand Het Kombof kende. Vreemd, wat het is toch wel een begrip(je).
Nou ja, goed dat je het toch leuk hebt gehad!
Groetjes,
Marit