Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

tussendoortje

tussendoortje

13-01-2009 om 13:25

Tips voor gran canaria?

Over een paar weken ga ik met mijn moeder van 80 een weekje naar Gran Canaria. Appartement in San Augustin en de hele week een auto gehuurd vanwege de beperkte mobiliteit van mijn moeder. Ik heb al twee reisboekjes gekocht en een heleboel ideeën opgedaan, maar ik ben vooral op zoek naar tips van mensen die er al een keer geweest zijn. Wat moeten we, volgens jullie, beslist gaan zien op het gebied van natuur, musea, etc?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

San agustin

wij zijn in de herfstvakantie naar San Agustin geweest. STel je er niet te veel van voor. Het is geen hela hola zoals in Playa del Ingles.
Het strand is rustig, je kan er stoelen huren. Er is een klein supermarktje, Spar.

Wij hebben voor twee dagen een auto gehuurd. We zijn 1 dagje naar een plaatsje (ben even de naam kwijt) in het noorden van GRan Canaria. Daar was toen markt en dat was erg gezellig. Het was een erg kleurrijk plaatsje, als je dat noemt bij de reisleidster weet ze vast wel wat je bedoeld, markt was geloof ik op woensdag of donderdag.
Daarna zijn we naar het midden van het eiland gegaan. Erg mooie rit, wees je er wel bewust van dat het daarboven errug koud kan zijn!

Volgende dag zijn we de andere kant opgegaan, langs de kust gereden. Mooie uitzichten. Plaatsje ben ik weer kwijt, daar was toen markt, meer toeristisch. Je kon daar leuk aan het strand zitten, klein boulevardje. We zijn toen ook nog meer het binnenland in geweest. Was wat authentieker.

Goed, veel plezier! Lijkt me heerlijk nu even naar de zon.

groetjes van Purk

p.s. als ik nog op de plaatsnamen kom, zet ik ze even neer.

Mariska S.

Mariska S.

16-01-2009 om 23:49

Binnenland en mooie plaatsjes

Het binnenland is, zoals Purk zegt, erg mooi. Eenmaal in de bergen heb je geweldig uitzicht, maar neem wel een vest of trui mee!
Wat leuke en mooie plaatsjes zijn: Teror, met een prachtig wit kerkje. Daarvoor staat een boom waar blijkbaar de heilige maagd Maria ooit is verschenen.
Het plaatsje Firgas is qua naam bekend door het water: het grootste deel van (flesse)water op het eiland komt uit Firgas. Er ligt een mooie kleurrijke trap, met grote afbeeldingen van alle gemeenten op het eiland.
Ik weet niet hoe ver je moeder kan lopen, maar de rumfabriek in Arucas is ook leuk. Het is niet een enorme tocht, en aan het eind kun je verschillende soorten rum en likeur proeven en eventueel kopen.
In Las Palmas 'mag' je het Casa Colon natuurlijk niet missen, een huis waar Columbus in geslapen heeft. Tegenwoordig is het een museum.
Als laatste (ja, ik kan bezig blijven) is het plaatsje Puerto de Mogan erg leuk. Het is een klein Venetië, met een haven met helder water en véél vis. Overal bloemen en witte huisjes, en meer dan genoeg terrasjes om even neer te strijken en uit te rusten...!
Heel veel plezier! Groetjes, Mariska

Mogan!

Dat was het kleurrijke plaatsje inderdaad. En...niet toeristisch...ook wel fijn op Gran Canaria, dacht ik zo

groetjes van Purk

tussendoortje

tussendoortje

18-01-2009 om 19:08

Bedankt

Purk en Mariska, bedankt voor de tips! De hela-hola waar Purk het over heeft zoeken we niet echt dus in San Augustin zitten we goed. Mogan had ik ook op mijn lijstje staan, evenals de trap. De rumfabriek klinkt ook wel leuk, net als Teror. Ik ga ze aankruisen in de boekjes. Over twee weken zitten we er al.... Heerlijk vooruitzicht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.