Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips voor last minute boeken in zomervakantie?

Mijn partner is ziek en het is onzeker hoe zijn toestand in de zomer zal zijn. Momenteel voelt hij zich goed en hopelijk is dat straks ook nog zo, maar het kan ook zijn dat hij zich in de zomer niet goed genoeg voelt om een paar weken weg te gaan.  We durven nu dus geen vakantie te boeken, maar als het kan zou ik eigenlijk best graag een of meer weken weg gaan. Alleen weten we dus pas in juli of dat kan.
Wie heeft er goede tips over waar voordelige last minute aanbiedingen te vinden zijn voor hotels of huisjes? Want we doen niet aan kamperen.

Bijtje82

Bijtje82

11-02-2023 om 20:21

Hey,
Hoop heel erg voor jullie dat partner er wel weer bovenop komt en dit ziek zijn van tijdelijke aard is. ♥️

Als partner zich nu goed voelt, is het dan niet mogelijk om nu een vakantie te boeken? 
Buiten het hoogseizoen om is het natuurlijk altijd goedkoper. Sommige landen zijn in het voor ons hoogseizoen juist goedkoper, omdat het bijvoorbeeld regenseizoen is of juist winter. 

Er zijn natuurlijk overal wel voordelige vakanties te boeken, maar waar wil je heen. Wat is het budget en wat wil of kun je ondernemen? Zonvakantie of juist niet. 
Als je partner bijvoorbeeld aan bepaalde medicijnen zit waarmee hij niet in de zon mag, dan is een zonvakantie natuurlijk niet aan te raden. 
Willen jullie vliegen of met de auto?

Voor dit soort situaties zijn de natuurvriendenhuizen van het NIVON een uitkomst. Zie voor meer informatie: www.nivon.nl.

Allereerst beterschap gewenst voor je man. Ik zou je in het geval van ziekte aanraden om in Nederland of in ieder geval Noordwest-Europa te blijven. Stel hij moet naar het ziekenhuis, dan wil je toch graag in een land met goede zorg zitten lijkt me.
Wat willen jullie graag voor vakantie? Relaxen, iets actiefs, een locatie met leeftijdsgenoten voor de pubers? 
Wij boeken eigenlijk vrijwel altijd pas vrij laat onze vakanties. Hele populaire bestemmingen kunnen dan misschien niet meer. Of je boekt nu wel en neemt er een annuleringsverzekering bij. Doorgaans is er in Nederland nog wel wat te vinden is mijn ervaring. Zeker nu corona voorbij is en mensen weer graag verre vliegvakanties willen maken zoals van de week in het nieuws was.

booking.com en dan met gratis annuleren boeken?
Gr Angela 

Boek iets op booking.com of een andere site met gratis annulering. Een annuleringsverzekering betaalt niet uit als je bij het boeken al wist dat je ziek was. 

Wat naar om te lezen, sterkte en ik hoop dat het niets ernstigs is. Moet er ook pubervertier in de buurt zijn of hangen jouw kinderen daar niet zo aan? Wil je ook in de regio blijven?
In het laatste geval kan ik Beaujean aanraden. Die hebben sfeervolle, karakteristieke vakantiehuizen en - huisjes  in beheer  in Limburg en de Ardennen.  Ze hebben last minutes, maar je kan ook een optie nemen. Ik heb daar een paar keer iets geregeld voor wat grotere bijeenkomsten  en ik vond het heel prettig zaken met hen doen, vriendelijke mensen in hun mails en aan de telefoon. Denken ook echt met je mee.

Hmmm... mijn ervaring is dat er aan het eind van de zomer (zeg de laatste 2 weken van de laatste regio die vakantie krijgt in Nederland, 2e helft augustus) er vaak wel accomodaties beschikbaar zijn. Wij kijken dan meestal wel naar een stacaravan.

Temet

Temet

13-02-2023 om 13:18 Topicstarter

Dank voor de tips, zeker dat Beaujean ga ik even bekijken. Wat betreft de pubers... de ene is tegen die tijd al bijna 18 en ik betwijfel of die nog meegaat, van de andere is de vraag of die op echt pubervertier zit te wachten. 

We hadden kort het idee om misschien alsnog de trip naar de vs te maken die we voor 2020 hadden gepland maar toen wegens corona moesten afzeggen (en daarna lukte het ook niet meer), maar we durven toch de gok niet te nemen. Als hij zich tegen die tijd niet goed genoeg voelt kan of de hele trip niet doorgaan (en een verzekeraar zal ons zien aankomen, als blijkt dat het gaat om een zeer voorzienbare verhindering), of we gaan alsnog maar hij voelt zich daar helemaal niet prettig. Dus helaas, maar het is niet anders. 
Nou ja, dan maar ergens in juni kijken waar we nog zin in hebben. Gelukkig heb ik van mijn collega's te horen gekregen dat ik niet per se de periode al hoef vast te leggen (eindelijk voldoende bezetting in de zomer!) dus dat maakt het allemaal wat flexibeler. 

Angela1967 schreef op 11-02-2023 om 23:23:

booking.com en dan met gratis annuleren boeken?
Gr Angela

die tip wilde ik ook geven. Zo hebben wij dat een paar jaar geleden ook gedaan. Omdat we niet wisten wat de familieomstandigheden dan zouden zijn

Mijn ervaring is dat als je flexibel bent in waar je precies naar toe gaat je ook in het hoogseizoen nog wel op het laatste nippertje kunt boeken.

Booking kan inderdaad een goede oplossing zijn. Je vindt er genoeg hotels die gemakkelijk en gratis te annuleren zijn 😃

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.